Motivul pentru care Primăria Constanța nu mai eliberează certificate de urbanism

parcare-primaria-constanta-2

Primăria Constanța a anunțat că, în perioada 13.12.2021 – 02.01.2022, nu se mai înregistrează documentații de urbanism în cadrul biroului Direcției Generale Urbanism și Patrimoniu de la Centrul de Informare Cetățeni situat în incinta City Park Mall. Măsura este valabilă și pentru documentațiile transmise pe e-mail sau prin aplicațiile puse la dispoziția cetățenilor.

Nu a anunțat și de ce a luat această măsură, care blochează o parte din economia municipiului.

Surse din primărie ne-au declarat cum s-a ajuns aici.

Motivul e simplu: angajații direcției și-au luat concediu de odihnă și pur și simplu nu are cine să le țină locul.

De altfel, se pare că e o criză acută de oameni în primărie. S-au organizat concursuri pentru ocuparea de posturi la Direcția de Urbanism, dar nu s-a prezentat nimeni. Specialiștii ocolesc instituția din cauza salariilor mici și a volumului mare de muncă. Ca să vă faceți o idee, primăria oferă circa 2.200 de lei în mână, din informațiile noastre, în timp ce, în mediul privat, cineva bine pregătit în domeniu ar câștiga lejer între 3.500 și 4.000 de lei. Acesta e un domeniu în care la privat se câștigă mai bine.

Haideți să vedem însă cum stau lucrurile, potrivit informațiilor noastre. Direcția de Urbanism are două servicii: una de urbanism și una de autorizații în construcții. Aceasta ar trebui să aibă 54 de angajați. În vremurile bune avea 45. Când a venit echipa Chițac la conducere, serviciul de autorizații în construcții avea 25 de oameni, iar urbanismul 19. În urmă cu puțin timp erau 5 persoane la autorizații și numai 3 la urbanism. Un număr infim, în condițiile în care un inspector poate să rezolve circa două, trei certificate de urbanism pe zi, în timp ce numărul dosarelor care sosesc este cuprins între 60 și 100 pe zi. Astfel, deși ar trebui emis într-o lună, un certificat durează și 4 luni.

Haos e și în alte direcții. Cea de Patrimoniu avea 30 de inspectori. 26 din ei și-au dat demisia. Prin urmare, o documentație durează acum șase luni, în loc de una.

Evident, după această pauză de trei săptămâni, numărul dosarelor se va îngroșa, iar timpul de așteptare va crește.

energia residence
Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Marian Crușoveanu, PNL: „Domnilor parlamentarii PSD și USR, aveți, față de constănțeni, obligația de a sprijini eliminarea acestei taxe!”

Wed Dec 8 , 2021
PSD și USR au votat, cot la cot, pentru amânarea proiectului de lege care prevede eliminarea taxei pe care o plătim pentru traversarea podurilor peste Dunăre. „Tărăgănarea, amânarea acestei legi care prevede tăierea taxei de pod, ne indică cât de greu se pot mișca anumite lucruri în România. De 3 […]
marian-crusoveanu