Mucegai și rugină în magazine Mega Image și Carrefour

Pe data de 25.11.2021, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (CRPCR) București-Ilfov, sub coordonarea președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, a desfășurat o serie de acțiuni de verificare a modului în care operatorii economici care comercializează produse alimentare, respectă prevederile legale din domeniu, ținând cont că ne aflăm la începutul sezonului marcat de sărbătorile de iarnă, moment în care achiziția de astfel de produse se intensifică.

Au fost controlate 3 magazine aparținând marilor lanțuri de retail  – Mega Image din Șos. Pantelimon nr. 243 și 286 și Carrefour Market din Sos Pantelimon nr. 249 – și au fost aplicate amenzi contravenționale, în cuantum de 45.000 lei.

Acestora li s-au adăugat măsuri complementare care prevăd:

  • retragerea definitivă de la comercializare a tuturor produselor alimentare cu deficiențe
  • oprirea temporară a prestării serviciilor și a comercializării de produse.
  • propunerea a câte unei sancțiuni de  suspendare temporară a activității fiecărei unități verificate pe o durată de cel mult 6 luni.

Cele mai importante deficiențe întâlnite de comisarii CRPCR București-Ilfov au fost:

  • expunerea la comercializare, în vitrina caldă (rotisor) a diferite produse tratate termică, sub tăvile de dedesubt aflându-se mucegai, rugină, precum și un strat grosier de grăsime
  • prezența, sub tăvile vitrinei de comercializare legume/fructe ambalate și vrac, în stare refrigerată, a ruginei, pe toată suprafața, precum și a unui grad avansat de uzură, mucegai
  • aceeași situație întâlnită și la vitrina raionului de pește sau la cea cu produse lactate
  • prezența, în vitrinele de patiserie și panificație sau în cele de cofetărie, a unor tăvi din inox cu strat gros de arsură, grăsimi cu particule de praf, rugină, lichid acumulat în exces cauzat de funcționarea precară a agregatelor și resturi alimentare.
  • comercializarea de legume/fructe cu modificări organoleptice de aspect, culoare și consistență, care prezentau mucegai, deshidratare sau lovituri mecanice și pete
  • comercializare de produse congelate cu acumulare de gheață în ambalaj sau arsuri de congelare
  • utilizarea unor agregate de gătire neigienizate corespunzător, cu urme de arsuri, rugină, baie de prăjire cu utilizare excesivă, cu culoare modificată.

„Nicio zi fără curățenie!

Aceasta va fi noua deviză a ANPC atâta vreme cât voi fi președintele acestei instituții.

Este inadmisibil ca unii operatori economici să folosească sănătatea românilor pe post de monedă de schimb pentru profituri.

Vreau să se înțeleagă foarte clar faptul că nu mai acceptăm să găsim în continuare praf, rugină, fructe stricate, vitrine neigienizate…mizerie care să pună în pericol sănătatea consumatorilor!”, a declarat președintele ANPC, Mihai Culeafă.


Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

One thought on “Mucegai și rugină în magazine Mega Image și Carrefour

  1. Magazinul mega img. ig duca trebuie deasemenea investigat de autoritati. deobicei am gasit produse expirate sau de calitate proasta. Dealtfel angajatii lipsiti de bunele maniere in cazul in care faci o plangere neoficiala ce tine de serviciile si produsele magazinului, deasemenea, lipsa de profesionalism sau intentia de a insela sau a induce in eroare potentialii clienti atunci cand au rest(bani) de incasat dupa efectuarea platii la casa magazinului. Rog autoritatile sa ia masuri drastice pentru o societate sanatoasa si curata! Multumesc anticipat!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Pași noi pentru construirea reactoarelor 3 și 4 la Centrala Nuclearelectrică Cernavodă

joi nov. 25 , 2021
Nuclearelectrica a anunțat avansarea Proiectului Unităţilor CANDU 3 şi 4 de la Cernavodă, iar în cadrul etapei pregătitoare, EnergoNuclear S.A., compania de proiect, a semnat primul contract cu Candu Energy. Candu Energy va oferi servicii de inginerie pentru elaborarea şi actualizarea unor documentaţii necesare demarării Proiectului Unităţilor CANDU 3&4 (printre […]
centrala nucleara cernavoda

V-ar putea interesa și: