Ne-au mințit din nou: grecii amână deschiderea celei mai așteptate autostrăzi din România

Românii au mai primit o porție de promisiuni deșarte din partea constructorului grec Aktor, care gestionează cel mai așteptat tronson de autostradă din țară – Lotul 3 din A0 Sud, între Bragadiru și A1. Deși asfaltul a fost turnat complet pe cei 18 kilometri și se promisese deschiderea traficului la finalul lunii aprilie, șoferii mai au de așteptat. Termenul a fost amânat, din nou.

De la sfârșitul lui aprilie… la „poate iunie”

Surse din Ministerul Transporturilor au confirmat pentru HotNews.ro că noul termen este „mijlocul lunii mai sau, în cel mai rău caz, spre finalul lunii mai, început de iunie”. Cu alte cuvinte, nimic sigur.

Imaginile recente din dronă publicate de Asociația Construim România arată că stratul de asfalt a fost așternut pe tot lotul, dar se mai lucrează la detalii precum garduri, parapete și marcaje. În plus, există zone în care lucrările de infrastructură – la pasajele de la Țegheș, Dârvari sau Ciorogârla – sunt încă în curs de finalizare.

O autostradă întârziată cu 2 ani și jumătate

Lotul 3 din A0 Sud este considerat de experții din domeniu ca fiind cea mai importantă autostradă de finalizat în 2025, cu un impact direct asupra întregului sud al țării. Este ultima bucată lipsă din inelul sudic al Autostrăzii de Centură a Capitalei și ar permite ocolirea completă a Bucureștiului pe autostradă, de la A2 (București-Constanța) la A1 (București-Pitești).

Dar proiectul a acumulat întârzieri masive: un an doar în faza de proiectare, și aproape doi ani și jumătate în total față de termenul inițial de finalizare – noiembrie 2022.

Statul aplică penalități minime, grecii trag de timp

Conform CNAIR, termenul contractual actualizat era 6 noiembrie 2023, dar grecii de la Aktor au cerut amânări de încă trei ori în 2024. Statul a emis un certificat negativ și a aplicat penalități financiare, dar de doar 5 milioane de lei, într-un contract de 853 milioane lei. Practic, un „țânțar pe lângă un elefant”.

Ce urmează?

„Nu există în toată țara un proiect de finalizat mai important ca acesta în momentul de față. Este în continuare cea mai importantă și cea mai așteptată deschidere.”, spunea recent Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura.

Într-adevăr, deschiderea acestui tronson va permite nu doar fluidizarea tranzitului între estul și vestul țării, ci și o eliberare semnificativă a traficului de pe centura actuală a Bucureștiului, în special a traficului greu.

Fișa tehnică – A0 Sud, Lot 3 (Bragadiru – A1)

CaracteristicăDetalii
Lungime18 km (DN6 – A1)
ConstructorAktor – Euroconstruct Trading
Cost853 mil. lei (fără TVA)
Data semnării contractului14 aprilie 2019
Începere lucrărinoiembrie 2021 (după avizarea proiectului în octombrie)
Termen inițial de finalizarenoiembrie 2022
Termen contractual actualizat6 noiembrie 2023
Termen realistmai – iunie 2025
Stadiu la zipeste 80%

OPINIE

„Promisiuni, promisiuni și iar promisiuni. În timp ce șoferii se înarmează cu răbdare, constructorul grec Aktor pare să nu resimtă vreo presiune reală. Cu toate că șantierul e aproape gata, România încă așteaptă – încă o amânare, încă o dezamăgire. Ne-au mințit din nou. Și cu toate astea, Ministerul Transporturilor pare că nu a învățat mare lucru din parteneriatele păguboase care ne țin blocați în trafic și în promisiuni neîndeplinite.”

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de Facebook.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

11 comentarii la “Ne-au mințit din nou: grecii amână deschiderea celei mai așteptate autostrăzi din România

  1. Nu grecii sunt vinovați, vinovat este analfabetul pus sa facă un contract cu ” grețili ” …Este știut ca grecii E deștepți în orice afacere !

    1. Actor așa a făcut și pe A10 . Între Sebeș și Turda . Cu o nesimțire și nepăsare au amânat termenul dincolo de puterea dd răbdare a oricui . Nu credeam ca mai primesc dd lucru în România.

        1. Dacă cei care îi controlează sunt minjitl cu miere sunt obligați să accepte pe hoții ăștia de guvernanti nu-i interesează de noi doar buzunarele lor

        2. Nu vor mai primi. Nu are legătură cu mita. Au certificat negativ primit în România, cf reglementarilor europene. Au câștigat contractul pe A0 înainte sa primească certificatul negativ pentru lucrările de la A10

    2. Eu cred că Firma Aktor să fie definitiv interzisa în Romania să mai liciteze.

  2. Nu v-a mintit nimeni.Ați pus voi botul la vrăjala grecilor.Voi n-ați văzut filmările dinaintea ultimilor promisiuni deșarte? Nu v-ați dat seama că nu puteau termina așa repede mai ales când ei se mișcă în reluare?

    1. Daaaa, grecii sunt de vină că statul nu s-a ocupat de relocarea conductei de gaz. Ce articol manipulator si mincinos. Dacii liberi deja aruncă cu kkt in Aktor.

  3. Era evident ca nu vor termina in aprilie. Sfarsit de mai e cel mai realist termen, la felul in care ne-au obisnuit cu „harnicia” lor. Bine totusi ca la inceputul sezonului estival se circula mai bine pe langa Bucuresti. Sa speram!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Tragedie în Tulcea: un bărbat întins pe un drum de pământ a fost călcat de o mașină și a murit

lun apr. 21 , 2025
O tragedie a avut loc în localitatea Revărsarea, județul Tulcea, unde un bărbat de 56 de ani a murit după ce a fost călcat de o mașină, în timp ce se afla întins la sol pe un drum de pământ aflat pe o proprietate privată. Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean […]
Sursă foto: Facebook/Poliția Română