O femeie și copilul ei au murit după ce un șofer a intrat în plin în mașina ei, experții spun că ea putea evita accidentul dacă mergea mai în drepta

Mașinile au ajuns fiare vechi (foto: ISU Dobrogea)

O femeie și copilul ei, o fetiță de numai trei ani, au murit după ce un șofer a intrat în plin în mașina ei. Femeia conducea regulamentar. Experții spun că „starea de pericol” s-a creat când șoferul a pătruns pe contrasens, dar că victima „ar fi putut evita producerea accidentului prin păstrarea unei distanțe laterale suficiente față de axa centrală a carosabilului”.

Cu alte cuvinte, (și) mortul e de vină pentru că șofa normal, pe banda ei!

Bărbatul a fost condamnat la 8 ani de închisoare. A primit 7 ani pentru ucidere din culpă, 1 an pentru refuz sau sustragere de la prelevarea de mostre biologice și părăsirea locului accidentului. Decizia nu este definitivă.

Accidentul s-a produs în data de 21 noiembrie 2018, pe DN2A. Ionuț M. conducea un autoturism marca Mercedes, dinspre Mihail Kogălniceanu către Constanța. Pe podul rutier din zona localității Ovidiu a pătruns pe contrasens și a acroșat cu partea stângă față, autoturismul marca Hyundai, condus de o femeie de 31 de ani, care se deplasa regulamentar dinspre Constanța către Mihail Kogălniceanu. În urma impactului, autoturismului marca Mercedes s-a răsturnat. Din păcate, în urma accidentului, a rezultat decesul conducătoarei auto, a unei minore de 3 ani (copilul acesteia), mama conducătoarei auto si rănirea unei alte femei. Toate din autoturismul marca Hyundai. Șoferul vinovat de producerea accidentului a reușit să iasă din mașina răsturnată și a văzut consecințele impactului frontal! Fiare contorsionate, sânge, chiar unele dintre victime fiind proiectate pe carosabil. Atunci a ales să părăsească locul faptei, fiind prins ulterior, sub pod, de către oamenii legii, dar, chiar dacă emana halenă alcoolică, a refuzat să fie testat cu aparatul etilotest. În urma necropsiei s-a stabilit că moartea victimelor a fost generată de traumatismele cranio-cerebrale și cranio-faciale, unele deschise, adică leziuni incompatibile cu viața.

Din concluziile raportului de expertiză judiciară tehnică auto, efectuată de către expertul tehnic desemnat, a rezultat că împrejurările comiterii faptei au fost cele descrise mai sus și anume că, în timp ce autoturismul condus de inculpat se deplasa pe DN 2A, pe banda a doua, a ajuns pe podul de peste Canalul Poarta Albă-Midia, unde a pătruns parțial cu partea stângă față pe sensul opus și a lovit în partea stângă față autoturismul Hyundai. Locul producerii impactului a fost în apropierea axei centrale a drumului, pe banda de deplasare a doua dinspre Ovidiu către Lumina. Viteza de deplasare în premomentul impactului a fost de 86,40- 90,70 km/h pentru autoturismul inculpatului și de 71,20- 73,20 km/h pentru cel al victimelor.

Potrivit rolii.ro, experții tehnici au decis:

„Starea de pericol a fost creată în momentul în care inculpatul a pătruns parțial cu partea din față pe sensul opus. Posibilitățile de evitare a producerii accidentului au aparținut inculpatului care nu trebuia să pătrundă pe sensul opus. Conducătoarea autoturismului Hyundai ar fi putut evita producerea accidentului prin păstrarea unei distanțe laterale suficiente față de axa centrală a carosabilului.”

Concluziile raportului de expertiză tehnică auto efectuat în cauză au arătat vinovăția inculpatului in producerea accidentului prin aceea ca acesta a pătruns pe sensul opus de mers încălcând marcajul longitudinal dublu continuu.

În cauză au fost audiați mai mulți martori, între care și un taximetrist, care a relatat că inculpatul a vrut să urce în taximetrul lui, fiind disperat să îl ducă de acolo, dar l-a refuzat. Acesta a spus că persoana era plină de sânge pe față și că a plecat către orașul Ovidiu. Un polițist a plecat către Ovidiu și, ajungând în apropierea hotelului Herberth, a văzut o persoană care a ieșit din vegetația de lângă stradă și care se ascundea după o mașină Dacia parcată. L-a imobilizat și a văzut că era murdar de sânge pe față și părea a fi sub influența alcoolului. A fost condus la locul accidentului cu mâna dreaptă la spate, iar in momentul în care a încercat să fugă i-a secerat picioarele și l-a imobilizat pe asfalt cu fața în jos. În declarația din data de 22.11.2018, potrivit rolii.ro, inculpatul a declarat că nu știe ce s-a întâmplat pe podul rutier, ci își amintește doar că s-a trezit în afara autoturismului care era răsturnat pe carosabil și fiind într-o stare de șoc a început să meargă într-o direcție necunoscută. Mai arată că nu gândea clar, că accidentul a avut un impact emoțional extrem de puternic asupra lui.

Persoana vătămată C.M. a declarat în fața instanței la data de 20.05.2019 faptul că pe podul de la Ovidiu ea se afla pe scaunul din dreapta față când o mașină de pe sensul opus a semnalizat că depășește și a intrat în ele. A auzit o bufnitură și au început să se învârtă. Un bărbat s-a apropiat de mașină, a întrebat câți suntem și ea a încercat să îi spună că este și un copil. S-a aplecat peste ea, i-a luat pulsul surorii ei și când l-a întrebat dacă are puls a spus că nu știe și că îi e frig. Apoi a auzit persoanele care s-au apropiat și au sunat la ambulanță. Persoana vătămată mai arată că brațul său stâng a fost sfârtecat, a avut 6 coaste rupte și plămânul perforat, că a stat 5 zile în spital la Constanța și apoi a fost transportată aerian la un spital din Marea Britanie. Arată că i-a cerut ajutor cu privire la faptul că era și un copil în mașină, dar că pe acesta l-a interesat câte persoane sunt în mașină, nu a acordat nici un ajutor și a fugit. Prin urmare, instanța constată că inculpatul a fost conștient de producerea accidentului și cu toate acestea a ales să părăsească locul, încercând să fugă chiar și când fost depistat de agentul de poliție.a

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.