O parte din mass-media din România va primi 200 milioane de lei pentru a informa publicul despre coronavirus

Cea mai mare parte din buget se va duce la televiziuni

Guvernul României va aloca 200 de milioane de lei unei campanii de informare pe tema măsurilor care trebuie luate de populaţie pentru limitarea răspândirii pandemiei de coronavirus. Şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă, a precizat că această campanie reprezintă şi o formă de sprjin pentru mass-media care are serios afectate veniturile din publicitate în această perioadă.

„Guvernul a decis realizarea unei campanii de informare publică. Această campanie de informare publică reprezintă, în acelaşi timp, un mecanism de sprijin pentru industria mass-media şi jurnaliştii din România care în această perioadă au veniturile din publicitate afectate în mod semnificativ şi, în absenţa derulării unei astfel de campanii, practic funcţionarea lor ar fi puternic afectată cu consecinţe extrem de grave în ceea ce priveşte funcţia lor de asigurare a unei informări corecte a cetăţenilor. Din punct de vedere al Guvernului, această măsură este un mecanism de sprijin pentru asigurarea accesului la informare corectă şi echilibrată pentru cetăţeni în această perioadă”, a anunţat, Ionel Dancă, joi seară, după şedinţa de Guvern.

Dancă a precizat că decizia a venit după consultările pe care Guvernul le-a avut cu jurnalişti şi structurile asociative din publicitate. 

„În urma acestor consultări, la propunerea acestor structuri asociative, a fost instituit un mecanism cu criterii clare, obiective, transparente de alocare a fondurilor pentru derularea acestei campanii. Vorbim despre un buget alocat de maxim 200 de milioane de lei pentru derularea campaniei pentru o perioadă de patru luni”, a explicat Dancă.

Potrivit acestuia, 53% din acest buget este alocat pentru zona de presă tipărită, online, locală, regională sau pentru staţii TV şi radio locale şi regionale. 47% din acest buget este alocat pentru desfăşurarea campaniei la nivelul televiziunilor naţionale.

Din informațiile Constanța 100%, circa 25% din buget este alocat pentru furnizori media online, din care cel puțin 5% pentru furnizorii media online cu conținut local și 20% pentru furnizorii media online cu conținut național; 12% pentru radiouri, din care 4% pentru radiourile locale și 8% pentru radiourile naționale; 5% pentru ziare tipărite, reviste și publicații periodice, cu apariție regulată; 5% pentru publicitatea prin amplasarea de mijloacelor de publicitate în localități; 2% pentru creația și producția materialelor care vor fi difuzate în cadrul campaniilor de informare publică. Cifrele exacte nu au fost comunicate Guvern.

„Campania urmează să se desfăşoare în mod transparent, printr-o aplicaţie informatică dezvoltată de Autoritatea pentru digitalizarea României şi gestionată de Secretariatul General al Guvernului”, a mai spus Dancă.

Potrivit acestuia, va exista o platformă unde vor fi încărcate cererile de participare la campanie, fiind ulterior publicat un raport cu sumele alocate pentru fiecare furnizor media şi condiţiile contractuale de participare la această campanie.

Criteriile pe care trebuie să le îndeplinească entitățile media nu au fost încă publicate.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

VIDEO Câinele care a traversat înot Canalul Dunăre Marea Neagră

vin mai 1 , 2020
Un câine a traversat înot Canalul Dunărea Marea Neagră după ce a căzut în apă. A fost salvat de pompieri. Militarii de la ISU Dobrogea au fost alertați, vineri, prin apelul de urgență 112, că un câine a căzut în apa si a traversat înot Canalul Dunăre – Marea Neagră, […]

V-ar putea interesa și: