Autostrada Sibiu-Pitești A1 face un pas înainte. Primul tronson din Secțiunea 5, cuprins între nodurile rutiere Bascov și Băiculești, va fi deschis circulației zilele următoare, cu peste 8 luni înainte de termenul contractual. Este vorba despre aproape 16 kilometri dintr-un total de 30 km ai acestei secțiuni, a anunțat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.
Lucrările avansează spectaculos
Chiar dacă vremea a fost capricioasă, constructorul și-a mobilizat forțele exemplare: peste 1.179 de muncitori, 190 de utilaje și 152 de autovehicule sunt pe teren pentru a pregăti deschiderea traficului. Iată care este stadiul actual al lucrărilor:
- Stratul de asfalt de uzură MAS16 este deja finalizat pe porțiunea dintre Băiculești și legătura cu Autostrada București-Pitești.
- Se continuă montarea panourilor fonoabsorbante, parapetelor metalice și gardurilor de protecție.
- Lucrările de iluminat public și sistemele ITS sunt în curs de finalizare.
- Testele statice și dinamice pe mai multe poduri au fost deja efectuate, iar unele structuri sunt complet finalizate.
Poduri și noduri rutiere la standarde moderne
Pe această secțiune, s-au realizat lucrări complexe la mai multe poduri, dintre care unele sunt deja închise cu hidroizolație și asfalt. Podul peste râul Argeș (km 110+565) este complet finalizat, iar alte structuri similare sunt în stadii avansate.
Cele trei noduri rutiere principale – Băiculești, Bascov și Curtea de Argeș – sunt aproape finalizate, cu toate elementele cheie, inclusiv iluminat public, asfaltare și marcaje, în fază de predare.
Trafic complet în primăvară
Cu această mobilizare, întregul tronson al Secțiunii 5, care ajunge până la Curtea de Argeș, va fi gata înainte de termenul contractual, cel mai probabil în primăvara anului viitor.
Stadiul lucrărilor pe fiecare secțiune a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești
Autostrada Sibiu – Piteşti ar urma să aibă o lungime de peste 122 de km și este împărțită în 5 secțiuni, și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.
- Pe A1 Sibiu – Pitești s-a deschis traficul în decembrie 2022 pe Secțiunea 1 (13,17km de la Sibiu la Boița – constructor Porr).
- În prezent se lucrează pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi). Aici constructorul a ajuns la un avans fizic de peste 87%.
- Pe Secțiunea 4 Curtea de Argeș – Tigveni austriecii de la PORR au început în forță lucrările la tronson și la tuneluri.
- Pe Secțiunea 3 o asociere de constructori din Italia și România au semnat în august 2022 contractul pentru cea mai scumpă licitație de autostradă lansată vreodată în România. Pe acest tronson constructorul se află, teoretic, în etapa de proiectare.
- Pe Secțiunea 2, cea mai dificilă porțiune care trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri, CNAIR a semnat în luna februarie 2022 un contract de 860 de milioane de euro cu o firmă din Turcia. Și aici, în prezent, constructorul este în perioada de proiectare, dar lucrările au demarat în capătul dinspre Sibiu. Restul lucrărilor ar trebui să înceapă în 2025.