Olandezii de la Van Oord, care au raportat pierderi imense în România, se vor ocupa de combaterea eroziunii costiere în Costinești

Zâmbete și bucurie la semnarea contractului. Sursă foto: ABADL

Administrația Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral a semnat contractul pentru Lotul Costinești în proiectul „Reducerea eroziunii costiere, faza II (2014-2020)”.

Administrația Bazinală de Apă Dobrogea – Litoral (ABADL) a semnat pe 12 octombrie contractul cu numărul 9 din cadrul proiectului cu finanțare europeană „Reducerea eroziunii costiere, faza II (2014-2020)”, din cele 11 în total. Costinești este următoare zonă în care se vor desfășura lucrările esențiale pentru combaterea eroziunii costiere.

În urma licitației contractul a fost câștigat de compania olandeză Van Oord, care are peste 150 de ani de experiență în construcții hidrotehnice marine, dar care a raportat pierderi financiare imense în România.

Valoarea contractului este de 391.083.156 lei, exclusiv TVA.

„Lucrările din cadrul Lotului 6 – Costinești nu sunt doar o investiție în infrastructură, ci și un angajament pentru protejarea mediului înconjurător. Prin aceste lucrări inginerești, ne propunem să protejăm și să reabilităm litoralul românesc, să reducem pagubele provocate de fenomenele naturale și să conservăm biodiversitatea marină. Noile structuri proiectate și implementate vor constitui un sistem integrat complex, menit să ofere protecție împotriva eroziunii pe o perioadă semnificativă de 50 de ani. Aceasta nu este doar o investiție pentru prezent, ci și pentru viitorul generațiilor ce vor veni. ABADL rămâne dedicat obiectivului său de a minimiza impactul negativ al eroziunii costiere asupra comunităților noastre. Prin aceste proiecte, ne asigurăm că zonele noastre litorale rămân frumoase, sigure și sustenabile pentru toți locuitorii și turiștilor interni și internaționali.”, a transmis ABADL.

Lucrările constau în:

  • Îndepărtarea structurilor costiere existente
  • Execuția de structuri costiere noi conectate cu țărmul
  • Reînnisipare plajă -16 ha de plajă nouă
  • Schemă de protecție costieră pe o lungime a țărmului de 2550 metri liniari
  • Recife populate cu specia Pholas Dactylus – 28.800 mp
  • Implantare cu Zostera Noltii – 49.550 mp
  • Implantare cu Cystoseira Barbata – 31.650 mp

Amintim că ABADL a încheiat cu aceeași societate contractele pentru lucrările ce vor fi executate pentru: Lotul 5 – Eforie, Lotul 7 – Olimp, Lotul 8 – Jupiter – Neptun și Lotul 9 – Balta Mangalia – Venus – Aurora.

Instituția de stat nu a invitat mass media la semnarea contractului și nici nu a susținut o conferință de presă pentru a putea afla detalii despre proiect.

Recomandări:

Olandezii de la Van Oord raportează pierderi imense, dar câștigă licitații. Cum încearcă să explice reprezentantul lor în România VIDEO

Olandezii de la Van Oord vor reabilita zona costieră și în sudul litoralul românesc pentru 635 milioane lei


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

2 thoughts on “Olandezii de la Van Oord, care au raportat pierderi imense în România, se vor ocupa de combaterea eroziunii costiere în Costinești

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Accesul camioanelor de marfă în portul Constanța se va face doar pe baza rezervării în aplicația dedicată

vin oct. 13 , 2023
Începând de luni, 16 octombrie 2023, accesul în portul Constanța al autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă ce depășește 12 tone va fi permis doar în baza rezervării realizate în cadrul aplicației informatice Soluție completă de management și automatizare acces camioane în Portul Constanța, conform prevederilor Regulamentului portuar al […]

V-ar putea interesa și: