Operațiunea „Deschide valiza”. Bulgarii au intensificat controalele la granița cu România

Negru Voda
Punctul de trecere a frontierei din Negru Vodă

În curând va începe „sezonul oilor”. Așa îi spun traficanții de oameni.

Sunt anumite cafenele în Istanbul unde se vor putea auzi întrebări de genul: „Am niște oi de dus în Europa. Nu știi pe cineva?” Oile, adică refugiați din Orient, plătesc între o mie și două mii de euro ca să ajungă în Bulgaria sau România și de aici mai departe, spre Occidentul bogat.

Polițiștii de frontieră știu asta și au început să-și ia măsuri. Mai ales că România și Bulgaria vor să intre în Schengen. Cele două țări se pregătesc să intre în spațiul Schengen, numai cu spațiul aerian și maritim, de pe 31 martie. În acordul semnat în acest sens cu Austria, România și Bulgaria și-au luat angajamentul de a întări controalele la graniță, dar și măsurile împotriva imigrației ilegale. Bulgaria trebuie să securizeze granița cu Turcia. Acordul prevede „sporirea controalelor la frontierele terestre dintre România și Bulgaria și dintre România și Ungaria cu echipe multidisciplinare și un sistem de filtre multiple pentru a limita migrația ilegală.”

Toate acestea au început să fie puse în practică.

Într-un drum recent Constanța – Turcia, cu mașina, cu familia, am fost obligați de vameșii bulgari de la granița cu România nu numai să deschidem portbagajul, ci să scoatem unul dintre trollere și să îl deschidem. S-a nimerit să fie al soției, cu obiecte de îmbrăcăminte. N-a fost de ajuns. A trebuit să deschidem și fermoarul care acoperea o parte din el, pentru ca polițistul să se convingă că nu transportăm migranți ilegali în micul bagaj sau marfă de contrabandă.

Pe drum, am fost opriți de către două filtre ale poliției de frontieră din Bulgaria. Nu ne-au solicitat documentele, dar, pentru că în spate avem geamuri fumurii, au cerut să le deschidem, pentru a putea vedea cine sunt pasagerii din mașină.

Timpul de trecere a frontierei crește, desigur, cu toate aceste controale. Dacă va fi la fel și la vară, când traficul se măsoară în sute de mii de oameni, nu în 10 – 20, ca în extrasezon, timpii de așteptare vor fi incredibili de mari. Minutele care se câștigă pe aeroport, pentru că nu vom mai trece printr-un control al pașapoartelor, va fi plătit înzecit de cei care folosesc granițele terestre.

Lucrurile stau mai rău pentru șoferii de camioane.

„Trecerea frontierei turcești în Europa a fost martoră la o intensificare a controalelor asupra vehiculelor care intră și ies, provocând cozi lungi și timpi de așteptare, înainte de includerea parțială a Bulgariei și României în zona Schengen începând cu 31 martie.”, scriu și ziariștii turci de la Hurriyet Daily News.

Biroul vamal bulgar din Lesovo a intensificat, de-a lungul porții de frontieră Hamzabeyli din Edirne, controalele pentru vehiculele care trec din Turcia în Bulgaria. Șoferii de camion care vin la trecerea de frontieră pentru a-și transporta marfa în Europa au format o coadă de până la 10 kilometri pe drumul către Hamzabeyli.

„În timp ce parcarea pentru camioane afiliată întreprinderii vamale și de turism (GTI) din Hamzabeyli funcționează la capacitate maximă cu 750 de vehicule, șoferii se plâng că așteaptă în coadă ore întregi. „Procedurile sunt lente, iar poliția bulgară depune eforturi mari, ceea ce duce la formarea acestor cozi. Procesul trebuie să se schimbe”, a declarat Mesut Seçkin, un șofer de camion care a suportat coada prelungită timp de 17 ore. Intensificarea controalelor la porțile de frontieră pare să fie un semn al măsurilor împotriva migrației ilegale, întrucât intrarea Bulgariei și României în Zona Schengen a fost votată acum un an de către Austria, care a declarat că este pregătită să relaxeze regulile privind traficul aerian dacă frontierele externe ale UE sunt întărite.”, notează jurnaliștii din Turcia.

Cozi de zeci de camioane, uneori sute, sunt și la granițele mai puțin folosite dintre Bulgaria și România, cum ar fi cea din Negru Vodă.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

2 comentarii la “Operațiunea „Deschide valiza”. Bulgarii au intensificat controalele la granița cu România

  1. Asta se întâmplă din cauza infrastructurii. Traficul de camioane trebuie redirecționat doar pe anumite vămi de exemplu : Pe NV doar camioane iar pe Vama Veche doar turisme, autocare, pe jos. Și asa se câștigă o mare parte din timpul de care spune ca îl pierd turiștii, s-ar elimina si blocajele produse de camioane in traficul estival. Ar mai fi o optiune… sa schimbe viteza vamesii de pe Kardam/Nv, eu cred ca au frana de mana blocata. Acolo ar mi putea fi delimitat traficul de camioane în trafic UE și trafic NON UE. dacă se vrea se poate.

  2. Foarte bine fac bulgarii și ungurii, românii dați deoparte de peste tot, trăiască ciordeala in Romania!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Un șofer conducea cu 197 de km/oră

Dum mart. 3 , 2024
La data de 2 martie, polițiștii Serviciului de Siguranță Rutieră, precum și ai formațiunilor rutiere, au desfășurat o amplă acțiune pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, prin depistarea și sancționarea conducătorilor auto care nu respectă regimul legal de viteză. Acțiunea s-a desfășurat pe raza întregului județ, aparatele de măsurare a […]

V-ar putea interesa și: