Pagina de Facebook a Primăriei Constanța s-a transformat în Telejurnalul de pe vremea lui Ceaușescu

cristian hagi

Telejurnalul, în epoca Ceaușescu, era instrumentul prin care românii puteau să urmărească înfăptuirea socialismului în țară.

Cu câteva secunde înainte de ora 20.00, un cronometru apărea pe televizoare, iar vocea crainicului apărea la fix, anunțând știrile zilei.

La Telejurnal curgea lapte și miere. Totul era pozitiv în România. Se construia frenetic, economia creștea într-un an cât altele în cinci, știința și cultura atingeau noi culmi. Ca să fim drepți, unele din evenimente ar fi știri chiar și azi, pentru că reprezintă realizări importante ale poporului român, cum ar fi construcția Transfăgărășanului.

Problema Telejurnalului nu era că prezintă știri pozitive, ci că prezintă NUMAI știri pozitive, ascunzând sub preș neîmplinirile, nerealizările, problemele. Când lucrurile stau așa, din punct de vedere jurnalistic nu mai putem vorbi de știri, ci de propagandă și, de ce nu, despre manipulare (pentru că astfel de tip de comunicare este specific societăților dictatoriale).

Am fost surprins să remarc, din păcate, că o astfel de atitudine – de prezentare numai a știrilor pozitive – a fost preluată, mai nou, de Primăria Constanța. Pe pagina de Facebook a instituției curge lapte și miere, așa cum se întâmpla în Telejurnalele de pe vremea lui Ceaușescu.

De ce face acest lucru primarul Decebal Făgădău (căci de la el, desigur, pornește impulsul care a dat tendința)? Pentru a încerca să creeze impresia unei realități care, din păcate, nu există. Pentru propagandă, ca să folosim un singur cuvânt.

Primăria Constanța greșește folosind acest mod de abordare, din două motive. Unu: nu mai suntem înainte de 1989, când modalitățile de comunicare erau extrem de reduse. Nu poți prezenta numai știri pozitive, când problemele de înconjoară și pot deveni publice imediat. Scoți telefonul, faci poză și postezi pe Facebook. Doi: nu ajută pe nimeni un acest gen de propagandă. Primarul Decebal Făgădău vrea să fie un fel de Emil Boc, care are o imagine mult mai pozitivă. Din păcate pentru primarul Constanței, imaginea nu se construiește cu știri pozitive, realizate de angajați plătiți din bani publici, ci se face cu rezultate, iar ca să ai rezultate trebuie ca în spatele lor să stea ore de muncă, pricepere, sudoare, sprijin, o echipă profesionistă, bună-voință și nu numai.

Ce ar trebui să facă aparatul de comunicare al primăriei, în opinia mea? Toate cărțile de comunicare spun, în cuvinte sofisticate, un lucru: pentru ca această comunicare să fie eficientă, trebuie să descoperi problema, să găsești una sau multe soluții, să le rezolvi și apoi să comunici rezolvarea lor. Mi-ar plăcea să văd, în loc de Telejurnal, imagini reale din orașul nostru, problemele orașului, iar, odată prezentate aceste probleme, mi-ar plăcea să le văd rezolvate.

Comunicarea, pentru a fi eficientă, trebuie să conțină și un feed-back pozitiv. Dacă postezi ceva și primești like-uri mai ales de la angajații primăriei și de la membrii partidului din care face parte primarul, nu faci altceva decât să trăiește într-o bulă care distorsionează adevărul.

Ieșiți în cartiere cu primarul, așa cum promitea în campanie că va face, și luați notițe. Angajații primăriei nu sunt plătiți de primar, nici de partid, ci de noi, cetățenii. Oamenii obișnuiți ar trebui să fie lumina călăuzitoare.

Înainte de alegeri, Decebal Făgădău îmi răspundea la o întrebare și spunea că orașul, în opinia sa, merită nota 8 spre 9 din punct de vedere funcțional și estetic.

Vreți să-l ajutați pe primar? Arătați-i orașul așa cum este el. Așa veți ajuta și orașul.

Telejurnal în epoca Ceaușescu

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

Un comentariu la “Pagina de Facebook a Primăriei Constanța s-a transformat în Telejurnalul de pe vremea lui Ceaușescu

  1. Dar de ce am vrea sa-l ajutam? Dumneavoastra, Autorule, de ce il ajutati? Ce-a facut pentru a merita? Lasati-l pe om in lumea si bula lui, sa se duca in cap pe limba lui. Eu deja ma gandesc ca poate ar trebui supralaudat, adulat, exact ca si Ceausescu. In felul asta o va putea lua razna si mai tare si se duce in cap si mai repede. Capshorul lui de taranush nu face fata puterii si-i da cu „system error” rapid.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Primăria Cumpăna plătește 132.000 de lei, fără TVA, pentru catalog electronic la liceul unde numai 3 elevi au luat BAC-ul

mar mart. 26 , 2019
Primăria Cumpăna plătește 132.000 de lei, fără TVA, pentru catalog electronic la liceul tehnologic „Nicolae Dumitrescu” Prețul este compus din 14 euro pe lună pentru fiecare profesor. Acești vor primi tablete chinezești Huawei MediaPad T3 10 16 GB Space Gray, o licență iTOM și 2 Gb trafic date. Contractul este […]