Parcarea în Milano, gratuită pentru rezidenți. Fără plăcuțe

Via Mesina, Milano. Pe o parte este parcare albastră, plătită, pe cealaltă galbenă, numai pentru rezidenți. Italienii (și restul europenilor) nu folosesc rezervarea locurilor, pe principiul primul venit, primul servit, ca în Constanța. Foto: Google Earth

Noul regulament al parcărilor din Constanța prevede că toată lumea va plăti, dacă dorește să parcheze pe spațiul public. Cum avem 147.000 de mașini și circa 30.000 de locuri de parcare, avem și o problemă.

Locuitorii Constanței care vor dori să-și lase mașina, peste noapte, în cartier, vor avea la dispoziție locurile rezervate de la primărie, care costă acum 199 de lei pe an. S-au dat în funcție de primul venit, primul servit. Așa se vor da și continuare, dar se va ține cont și de vechime. Cine dorește să parcheze în altă parte (fie că e în vizită, fie că nu are loc, va plăti 1 lei pe oră sau 199 de lei pe an).

În Milano, cel mai bogat oraș din nordul Italiei, parcarea rezidențială este gratuită. Nu există plăcuțe și nici principiul primul venit, primul servit. Se poate parca pe orice loc rezervat localnicilor, dacă este liber. Acestea nu pot fi folosite de alte persoane.

Există și alte zone cu parcare gratuită în Milano. De pildă, în jurul unor cimitire.

Parcările sunt marcate prin culori:

  • Alb înseamnă parcare liberă.
  • Albastru înseamnă că trebuie să plătești pentru parcare.
  • Galben înseamnă că locurile de parcare sunt rezervate rezidenților.

Pentru parcările plătite, tariful variază în funcție de zonă, între 0,80 euro și 3 euro pe oră. Acestea nu se plătesc non stop. De obicei, parcarea este gratuită seara, peste noapte și în zilele de sărbătoare.

În Constanța nu e sărbătoare niciodată: parcările se plătesc non-stop.

Salariul mediu net în Milano este de 1.643 de euro. În Constanța este circa 513 euro.

Articole pe aceeași temă:

Parcarea în Constanța, discriminatorie și printre cele mai scumpe din Europa

Regulamentul parcărilor a fost aprobat de consilierii municipali din Constanța

Brest, Franța, oraș înfrățit cu Constanța. 16.000 de locuri de parcare gratuite din 20.000. La cele plătite ți se oferă pază, umbrele și cărucioare pentru copii

În Berlin, parcarea rezidențială costă de 4 ori puțin decât în Constanța. Salariile sunt de 3,54 ori mai mari

În Bruxelles, salariul este de 3,44 ori mai mare decât în Constanța, iar parcarea rezidențială este de 4 ori mai ieftină

În Copenhaga, bicicleta e aproape o religie. Și totuși, autoturismele pot parca și gratuit, spre deosebire de Constanța. Sau mai ieftin

De la 1 ianuarie 2022, se va majora taxa pentru parcarea rezidențială în Constanța



Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Un comentariu la “Parcarea în Milano, gratuită pentru rezidenți. Fără plăcuțe

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Aproape jumătate din victimele accidentelor rutiere sunt pietoni sau bicicliști. Politicienii nu se gândesc la ei pentru că se deplasează cu mașina

lun mai 10 , 2021
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura arată că, şi în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranţei rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. „Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziţia codaşă a României din cauză că aproape […]
accident-biacicleta

V-ar putea interesa și: