
În aprilie 2024, un utilaj fora în intersecția bulevardului Tomis cu bulevardul Aurel Vlaicu.
Viceprimarul Ionuț Rusu spunea că începuseră lucrările preliminarii la pasajul rutier care urma să se construiască peste bulevardul Tomis. La nivelul bulevardului Tomis, sub pasaj, ar fi trebuit să se realizeze un sens giratoriu, iar semafoarele din intersecție să fie desființate.
„Noi îl vedem gata în maximum 18 – 24 de luni de la începerea lucrărilor. Estimăm ca până la finalul anului să avem un câștigător și să se înceapă lucrările. Pasajul acesta chiar se întâmplă”, a declarat atunci Ionuț Rusu, PNL.
La scurt timp, utilajul cu pricina a dispărut din zonă. Au avut apoi loc alegeri locale și parlamentare, iar de pasaj nu s-a mai auzit nimic.
Proiectul a fost preluat acum de celălalt viceprimar, Costin Răsăuțeanu, PSD. Acesta a anunțat astăzi, pe Facebook, că pasajul suprateran urmează să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile fără nicio contribuție financiară din partea municipiului Constanța.
„Astăzi am avut o întâlnire de lucru foarte bună la sediul CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) cu domnul director general Cristian Pistol, cu scopul de a stabili concret următorii pași pentru ca proiectul să se realizeze.
Proiectul contribuie la fluidizarea traficului auto și la creșterea gradului de siguranță rutieră în zona de nord a municipiului Constanța (pe relația cu Tomis Plus, Palazul Mare, orasul Ovidiu, dar și cu stațiunea Mamaia) precum și la îmbunătățirea mediului urban din zonă.
Mulțumesc reprezentanților Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și domnului Cristian Pistol pentru deschidere si susținere!”, a scris Răsăuțeanu.
Acesta pare să-și fi intrat cu adevărat în rolul de viceprimar.
Ce concluzie putem trage? Că lucrările din 2024 au fost de fapt o manevră electorală, în condițiile în care nu exista finanțare? Că au fost lucrări preliminarii obligatorii, înainte de finanțare?
Eu aș merge pe prima variantă.
Rămâne de văzut dacă cel responsabil acum de proiect, Costin Răsăuțeanu, va reuși să-l ducă la capăt sau ne va amăgi patru ani de zile și, înainte de alegeri, va scoase, pentru fotografii, un buldoexcavator pe șantier.
Pasajul este o promisiune de campanie a primarului Vergil Chițac.
Recomandări:
La 4 ani de când a fost promis, parcul din zona Inel 2, Constanța, are autorizație de construire
Pasajul ar contribui la imbunatatirea mobilitatii intr-o arie limitata local. Pentru un efect serios ar trebui ca semaforizarea de la Tulcei si Soveja (ideal si la Dacia), sa fie sincronizata la orele de varf pe sensul cu trafic auto mai ridicat, iar trecerile pentru pietoni (Tomid T10, Badea Cartan, Macul Rosu, MOL) sa fie semaforizate corelat cu intersectiile apropiate. Ba chiar costurile semaforizarilor enumerate ar fi fost mult mai mic decat costurile asociate noului pasaj (in plus, haosul creat in zona ar fi fost aproape inexistent). Un efect pozitiv asupra circulatiei pana spre bd. Mamaia, ar fi greu de estimat si chiar neinteresant.
Efectul asupra circulatiei pe Aurel Vlaicu pe o distanta mai mare decat intre Stefanita-voda si sens giratoriu Dispensarului ar fi minimal.
Noi îl vedem gata în maximum 18 – 24 de luni de la începerea lucrărilor. Estimăm ca până la finalul anului să avem un câștigător și să se înceapă lucrările. Pasajul acesta chiar se întâmplă”, a declarat atunci Ionuț Rusu, PNL.
Pai ce , suntem spre sfarsit de an ? Abia e ianuarie ..Daca se vrea cu adevarat acest pasaj pana la sfarsitul anului poate fi terminat si dat in circulatie …Ati auzit de fenomenul Ceausescu ? hai baieti , puneti mana pe lopeti !