Podul de la Butelii, simbolul eșecului administrației Făgădău

Pod butelii

Podul de la Butelii este simbolul eșecului administrației Decebal Făgădău.

Reabilitarea sa a fost anunțată în 2015. Astăzi nu lucra nimeni pe pod și nu era reabilitată nici măcar prima cale de rulare.

Un eșec mai usturător pentru noi, constănțenii, pentru cei care îl traversează în fiecare zi, decât pentru primar, directorii din primărie și constructori.

Pe 7 decembrie 2015, Decebal Făgădău anunța că podul de la Butelii va intra în reabilitare, și avea convingerea că nu va dura prea mult. Aveți AICI dovada video. Era, atunci, viceprimar cu atribuții de primar. Ne spunea că termenul de execuție este de 12 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor, dar că va fi gata în numai 6 luni.

„Am convingerea să, prin condițiile pe care le vom insera în caietul de sarcini, proiectul va fi implementat în aproximativ șase luni de zile de la începere, astfel încât să nu creăm un disconfort major celor care locuiesc sau lucrează în acea zonă din oraș”, spunea, în decembrie 2015, Decebal Făgădău.

Pe 16 iulie 2018, la ora 08.24, Primăria Constanța anunța, pe pagina sa oficială de Facebook, că lucrările nu vor mai dura mult. Ba chiar se înainte și o dată pentru finalizarea unui sens de rulare: cel mult trei săptămâni.

„Prima jumătate a Pasajului Cumpenei, porţiune pe care se lucrează în acest moment, va fi gata în cel mult trei săptămâni. Muncitorii montează acum ultima bucată din parapetul marginal care va avea şi funcţie de antifonare, iar în scurt timp se va turna asfaltul”.

Iată ce lucrări mai erau de făcut, după cum spunea proiectantul Claudiu Rădulescu, pentru Primăria Constanța.

„Constructorul are în plan ca în scurt timp să toarne cele 540 de tone de asfalt, pe actuala structură de suprabetonare. Este vorba despre un asfalt special care va fi turnat în două straturi. După turnarea asfaltului, va fi montată partea de material special, antifonant, adică, pe structura metalică se montează nişte plăci transparente și apoi vor fi montate rosturile de dilataţie iar apoi se va trece la darea în circulaţie a actualei jumatăţi pe care se lucrează, se mută circulația pe partea pe care se lucrează acum și se intră pe cealalată jumatate, prin scoaterea liniei de tramvai care există acolo, demontarea vechilor parapete și a stâlpilor de iluminat și toate acele operaţiuni care s-au făcut și pe partea pe care se lucrează acum”.

Au trecut aproape CINCI LUNI de când s-a făcut această promisiune. Cum spuneam, azi nu muncea nimeni pe pod. Nici vorbă să fie gata.

Cel mai trist este că nu s-a comunicat nimic în legătură cu această ultimă promisiune ratată. De ce nu este gata? Ce a intervenit? Cât ne va costa în plus această întârziere?

Nimic.

Constructorul este SC Mobitom SA, firmă în care acționar majoritar este SC Five Holding SA, care deține Brick Mall. Aici acționar majoritar este Ditline Investments LTD, cu sediul în Cipru, cu 86% din acțiuni, și patru membri ai familiei Oancea. Firma cipriotă are la rândul ei un acționar majoritar tot din Cipru, Duson Trustees LTD, care în 2008 și-a schimbat denumirea în Proglobal Trustees LTD. Detalii puteți citi în Ziua de Constanța. În 2012, Radu Mazăre și Nicușor Constantinescu declarau, pentru Evenimentul Zilei, că nu au legătură cu firmele din Cipru.

Trebuia să coste circa 1,2 milioane de euro. Prețul a explodat, însă, între timp. Primăria Constanța a publicat la începutului anului un anunț privind încheierea unui act adițional la contractul de execuție lucrări aferente obiectivului de investiții „Reparații capitale și modernizarea pasajului Cumpenei”. Este vorba de o investiție suplimentară în valoare de 1.162.178,25 de lei. Procedura aplicată a fost aceea de negociere fără anunț de participare, justificată printr-o „situație de urgență extremă survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă, în conformitate cu condițiile stricte stabilite în directivă”.

Potrivit reprezentanților Primăriei Constanța, este vorba de o diferență de bani necesari pentru a plăti constructorul, în urma unor lucrări suplimentare care au fost efectuate. De precizat este faptul că acești bani au fost votați pentru a fi acordați firmei într-o ședință de Consiliu Local anterioară, contractul fiind definitivat luna trecută, toată procedura fiind deja încheiată.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

2 comentarii la “Podul de la Butelii, simbolul eșecului administrației Făgădău

  1. Ce a facut acest Nefagadau? Acum isi bate joc de bani si de Cazino! O carpeala imbecila! Care are un singur scop: sa se darame cladirea! Majestatea Sa Carol l a marit „peninsula” pentru ca sa fie o cladire mai mare! Iar imbecilii de astazi, o lasa sa se darame pentru a pune mana pe terenul Cazinoului!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Circulație de calvar în zona Vivo

Dum nov. 11 , 2018
De câteva săptămâni, circulația în zona Vivo este un calvar. Acolo se fac lucrări de mutare a unei conducte de apă, pentru construcția unui supermarket și a unui bloc, lângă terenul pe care se află Vivo. Pe variantă se circulă pe o singură bandă. Pentru șoferii care merg la Vivo, […]
vivo

V-ar putea interesa și: