Poliția, (unii) prieteni și politicienii au mâinile pătate cu sângele lui Ghost Rider

La numai 26 de ani, Mario, motociclistul teribilist din Medgidia, a murit pe mâna lui. Turometrul Yamahăi s-a oprit, în momentul accidentului, la 7.000 de rotații pe minut, după cum bine a observat (și fotografiat) colega Andreea Iliescu.

Nu-mi dau seama dacă o asemenea turație înseamnă 150 sau 200 km/oră. E oricum destul ca, la cea mai mică greșeală, să nu mai ai nicio șansă.

Ne aducem cu toții aminte cum sângele îți fierbe în vene la 20 și ceva de ani, cum ești stăpânul universului și trăiești clipa ca și cum nu ar exista ziua de mâine. Așa trăia și Mario. Se vede asta în fotografiile și clipurile postate pe Facebook. Călărea motocicleta în picioare, pe stradă, forța viraje pe drumurile naționale și județene din Constanța, tocea cauciucurile pe loc, sfida, afișând 666 pe aripa din fața a marii lui iubiri: Yamaha R1.

Cine e vinovat de moartea lui? Șoferul de 62 de ani al Daciei, care a ieșit cu mașina în drumul județean? El este mai degrabă victima, dacă într-adevăr motociclistul avea aproape 200 km/oră. La această viteză, evident, motociclistul e de vină.

Vina mai profundă aparține însă polițiștilor, unor prieteni și politicienilor. Polițiștilor pentru că nu au reușit (și nu reușesc în continuare) să stăpânească fenomenul șoferilor teribiliști. Clipul în care Mario merge în picioare pe motocicletă are 878 de like-uri pe Facebook. Pentru o asemenea faptă tânărul nu ar mai fi trebuit să aibă permis mult timp. Eu, ca polițist, aș cere superiorilor să angajez și un psiholog, să consiliez astfel de persoane. Polițiștii noștri au însă alte treburi. Că un astfel de tânăr este o bombă cu ceas, pentru el și pentru alții, nu este în interesul lor imediat.

O parte din prietenii lui Mario sunt de asemenea de vină.

”Tu și Roro sunteți cei mai buni”, aplauda, pe Facebook, una dintre prietenele lui, la clipul în care mergea în picioare pe motor. Iată alte comentarii încurajatoare:

NICE!!!!!

Ma va apuca si pe mn nebuniile sa fac deastea,  belea

Bine asaaaaa!

Mai ai de exersat ,oricum ptr inceput bine ! BV

Bv Mario..Sti vb aia cainele moare de drum lung si prostii de grija altuia…Asa ca lasati omu’ sa faca ce’i place. oricum frate f. frumos . daca ai sange in vene poti face orice. felicitari pentru curaj

Sunt și prieteni care i-au atras atenți că ce face nu e bine:

.nu pt. tine ai făcut asta atâta timp cât ai pus pe cineva să te filmeze…ci pt cei de pe margine…nu aş vrea să crezi că te cert sau să-ți spun eu cu ce se manâncă motociclismul şi mobra…oare se merită să te expui ştiind cât de tare e asfaltul si mai ştiind că te așteaptă cineva acasă ???Iartă-mă dacă greșesc !Ai grijă de oasele tale că greu se mai repară !După câte ştiu mai ai si ceva antecedente!

frate…lasa ambitiile astea k nu sunt bune..nu te juca cu viata..

Înurajat, rebelul Mario a continuat.

Nu în ultimul rând, vinvovați sunt cei care fac legi, politicienii. Pedepsele sunt mici și legea este prea blândă. Am avut în Constanța cazuri de tineri prinși beți la volan de șapte ori, până când în cele din urmă au ucis pe cineva. Polițiștii spun că nu pot face mai mult decât ce le permite legea: amendă (relativ mică) și suspendare de permis (pe o scurtă perioadă). Alte țări au găsit soluții (nu perfecte, dar mai bune decât ce avem noi): amenzi foarte mari și pedepse drastice, care ajung la închisoare și/sau la anularea permisului. De ce să ai clemență pentru cineva care a fost prins de șapte ori beat la volan? Sau pentru cineva care a depășit viteza maximă legală cu 100 de km?

Ați obersvat că șoferii români respectă legile de circulație când ajung în afara țării? Este cel mai simplu exemplu că amenzile mai dure de acolo funcționează. Din păcate, în România nu s-a creat încă o masă critică de persoane care să ceară insistent politicienilor pedepse mai dure.

Polițiștii, prietenii și politicienii i-ar fi putut salva viața lui Mario. Din păcate, în loc să ajungă la vârsta la care să își aducă aminte de teribilismele adolescenței, a devenit, cu adevărat, motociclistul-fantomă.

Un editorial de

Cristian Hagi

541946_579923295364954_802850124_n1

 

TRAGEDIE ÎN MEDGIDIA. DOI MORȚI

 

DE CE MURIM PE ȘOSELE. CUM NE POATE SALVA VIEȚILE TEORIA FERESTRELOR SPARTE

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

4 comentarii la “Poliția, (unii) prieteni și politicienii au mâinile pătate cu sângele lui Ghost Rider

  1. Domnule, cum se face ca numai motociclisti sunt vazuti ca fiind „teribilisti”, „donatori de organe” (apropo, eu chiar am card pentru donarea organelor, sunt curioasa daca tu ai tupeu sa salvezi o viata dupa ce mori) si multe alte porecle adresate noua. Dar vreau sa te intreb pe tine, domnule, ca faci parte din politie si automat, din cadrul Ministerului Apararii. Vreau sa te intreb pe tine, domnule, cum suntem noi protejati de conducatorii auto care nu respecta sub nici o forma regulile de circulatie, persoane care nu stiu sa citeasca, dar au permis de conducere deoarece au avut plicul cu euro la indemana. Cum suntem noi protejati de cei care nu ne respecta in trafic, de tiruri care pur si simplu de „obliga” sa ne parasim banda de mers doar ca sa aiba ei loc? Sau persoanele care conduc cu caterogia B care nu semnalizeaza atunci cand fac viraje, care nu se asigura atunci cand fac depasiri, intorc pe linia continua, nu acorda prioritate atunci cand ies de pe un drum judetean si intra pe unul local. Asa cum s-a intamplat pe Dj 381 care leaga localitatile Medgidia-Valea Dacilor si autostrada A2. Oare nu cunva spune legislatia ca un autovehicul care circula pe un drum (judetean, dau exemplu) si face stanga ca sa intre pe un drum comunal, trebuie sa se asigure, sa cedeze piroritate vehiculelor care circula din fata si apoi sa se incadreze pentru trece pe drumul comunal. Dar ce facem cu legile din tara noastra care il face „scapat’ pe cel care omoara un om pe trecerea de pietoni. Ca sa stii si tu, domnule, inainte de a scrie un articol informeazate bine asupra subiectului. Daca intr-adevar esti politist, puneti intrebarea: daca ceilalti nu ne respecta, noi, motociclisti de ce sa ii respectam?
    Persoana in cauza, mi-a fost prieten bun, am copilarit impreuna si am invatat impreuna la aceiasi scoala. Nu este doar un subiect despre care sa scrieti, voi bloggeri de rahat, cu stiri de rahat.
    Cu prietenie, o motociclista.

  2. ” teribilist ” ? Eu cred ca teribil este sa stai in cur pe un scaun, sa judeci, si sa-ti dai cu parerea despre moartea unui tanar, numai pe baza unor poze, deci, aparente. Ai trecut prin viata degeaba !
    Nu poti sa cataloghezi si sa pui o stigma pe viata cuiva, doar pe baza catorva poze, sa spui ” ala era asa ”

    Pentru ca daca ar fi sa judecam, pripit, lafel ca tine, felul tau de-a fi, in baza acestui articol, rezulta ca esti un intepat, frustrat, care are impresia ca le stie pe toate.

    Radeanu Razvan

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Primul parc eolian desființat din România

mar aug. 11 , 2015
Premieră în piața energiei din România: un parc eolian este desființat. ”În urma reglementărilor legislative adoptate de Guvern în ultimii doi ani și a incertitudinii din piața de energie regenerabilă, Monsson Group a decis împreună cu partenerii din proiect demontarea turbinelor eoliene din CEE Târgușor de 27 MW (județul Constanța). […]

V-ar putea interesa și: