Poliția vine cu precizări despre camerele de viteză de pe șosele: cum vor fi sancționați șoferii prin sistemul e-Sigur

Poliția Rutieră a început monitorizarea traficului rutier prin noul sistem de supraveghere e-Sigur, menit să reducă semnificativ numărul accidentelor rutiere fatale.

Potrivit comisarului șef Bogdan Oproiu, director adjunct al Direcției Rutiere din cadrul IGPR, sistemul este deja funcțional pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe DN 2, în județul Vrancea. În următorii ani, acesta va fi extins la nivel național.

Scopul principal: reducerea mortalității rutiere cu 50% până în 2030

Oproiu a explicat că sistemul e-Sigur utilizează dispozitive radar de tip pistol, montate pe trepied, care sunt vizibile pe marginea drumurilor. Aceste radare funcționează automat și înregistrează toate vehiculele care depășesc limita de viteză. „Este un pas important pentru a reduce mortalitatea rutieră cu 50% în următorii cinci ani,” a declarat oficialul.

Unde sunt amplasate primele radar

În acest moment, sistemul funcționează pe Autostrada A1 (tronsonul București–Pitești), Autostrada A2 (București–Constanța), DN 2, în județul Vrancea.

Amplasarea radarelor va continua etapizat în zonele cu risc rutier ridicat din întreaga țară. În total, proiectul prevede utilizarea a 700 de dispozitive radar.

Cum vor fi amendați șoferii

Procesul de sancționare a șoferilor care depășesc viteza legală implică mai mulți pași:

  1. După finalizarea monitorizării, polițistul descarcă datele din dispozitivul radar.
  2. Datele sunt transmise către Centrul de Management al Traficului, unde sunt prelucrate.
  3. Proprietarii vehiculelor identificate vor primi notificări pentru a comunica datele șoferului care se afla la volan.
  4. Poliția Rutieră va întocmi procesul verbal de sancționare, care va fi trimis la domiciliul șoferului responsabil.

Zonele de risc prioritate pentru radare

Bogdan Oproiu a subliniat că radarele vor fi amplasate doar în zonele cu risc rutier crescut, iar locațiile vor fi schimbate frecvent pentru a acoperi toate punctele vulnerabile.

„Pe Autostrada A1, de exemplu, dispozitivul radar poate fi amplasat astăzi într-o zonă cu risc rutier, iar mâine în alta. Acest sistem flexibil va permite monitorizarea eficientă a traficului și creșterea siguranței rutiere,” a adăugat Oproiu.

Prin implementarea sistemului e-Sigur, Poliția Rutieră își propune nu doar să sancționeze șoferii care încalcă regulile, ci și să prevină accidentele grave, oferind un mediu de trafic mai sigur pentru toți participanții.

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Donald Trump cere țărilor NATO să cheltuie de 2,5 ori mai mult pentru apărare

mar ian. 7 , 2025
Viitorul președinte al Statelor Unite, Donald Trump, a solicitat marți statelor membre NATO să-și crească cheltuielile pentru apărare la 5% din PIB, de peste două ori mai mult decât obiectivul actual de 2%. Propunerea sa reprezintă o nouă provocare pentru alianța transatlantică, notează Financial Times. „Ele pot toate să şi-o […]
Donald Trump. Sursă foto: X