Portul Constanța – Master Plan, ba, proiecte, da

port

În ziua în care Agenția pentru Protecția Mediului din Constanța a anunțat că va respinge raportul de mediu al Master Planului pentru Portul Constanța,  Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime“ SA Constanța a anunțat, printr-un comunicat de presă, că a depus două proiecte pentru obținerea finanțării europene, ambele legate de mediu. Nu a suflat însă niciun cuvânt despre eșecul Master Planului.

Iată ce propune:

Proiectul „Protect – Infrastructură pentru operațiuni sigure și pentru protecția mediului în Portul Constanța“, are o valoare estimată de 35 milioane euro și este prevăzut a se finanța 85% din Fondul de Coeziune și 15% de la bugetul de stat.

Acesta își propune:

  • Achiziționarea de echipamente mobile pentru colectarea deșeurilor de la nave, intervenție în caz de poluare și producere a incendiilor (o navă multifuncțională de stins incendiu la nave, balizor, remorcher, clasa de gheață, un remorcher/navă de stins incendii, două nave pentru depoluare, o navă- tanc autopropulsat 500 tdw);
  • Extinderea cu 130 m a danei de așteptare/iernare folosită în prezent de navele tehnice ale companiei pentru a acosta în condiții de siguranță;
  • Construirea platformei în spatele cheului de acostare nou construit în suprafață de 4.370 mp destinată serviciilor conexe navelor tehnice;
  • Asigurarea siguranței accesului în Portul Constanța prin înnoirea și modernizarea sistemului de semnalizare din bazinele portuare și de pe calea navigabilă;
  • Elaborarea de studii tehnice pentru energie regenerabilă (centrală electrică fotovoltaică, centrală electrică eoliană, modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța);
  • Elaborarea de studii tehnice pentru construirea facilităților de colectare a hidrocarburilor în Portul Midia pentru a preveni și combate poluarea accidentală.

 Proiectul „Constanța GreenPort – Dezvoltarea și implementarea unui sistem permanent de management de mediu“ are o valoare estimată de 5 milioane euro (85% Fondul de Coeziune, 15% bugetul de stat).

Acesta include:

  • Dezvoltarea și implementarea unui sistem coerent de Management de mediu având ca exemple porturile maritime din vestul Europei și în conformitate cu ECOPORT și Iniţiativa World Port Climate;
  • Elaborarea unei strategii de mediu și a planului de acțiuni pentru Portul Constanța, axat pe următoarele activități:
  • Managementul calității aerului;
  • Managementul zgomotului;
  • Managementul deșeurilor;
  • Managementul apei;
  • Generarea și distribuția de energie regenerabilă;
  • Dezvoltarea unui sistem de monitorizare a aspectelor de protecție a mediului;
  • Integrarea operatorilor și a utilizatorilor portuari în planul de acțiuni pentru protecția mediului prin măsuri comune și programe de stimulare;
  • Planificarea și implementarea de acțiuni pilot pentru fiecare dintre cele 5 activități menționate mai sus;
  • Crearea unei echipe de protecție a mediului sub forma unui grup de lucru integrat;
  • Sesiuni de formare pentru toți angajații administrației portuare;
  • Realizarea de audituri de mediu în vederea certificării;
  • Publicarea unui raport anual de sustenabilitate privind Portul Constanța.

Cele două proiecte urmează a fi evaluate, un răspuns din partea CEF fiind așteptat în luna iulie 2016.

energia residence
Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Comuna Peștera. Oamenii nu aveau speranță, acum au pretenții

Mon Feb 15 , 2016
Primarul din Peștera a fost premiat, la sfârșitul săptămânii, în cadrul campaniei ”Premiații fără premii”, în Deva. Un gest firesc, prin care i se recunosc meritele în administrația publică locală, faptul că a transformat localitatea pe care o conduce, dintr-o comună cu străzi neasfaltate într-una care poate rivaliza cu unele […]