Portul Constanța se laudă cu două picături într-un ocean

În stânga, noua parcare de 60 de locuri din port pentru TIR-uri. În dreapta, o fotografie din martie 2023 cu TIR-uri care blochează circa 10 kilometri din banda de urgență a autostrăzii pentru a intra în port

Imaginile cu sute de TIR-uri care stau la coadă, pe banda de urgență a autostrăzii, pentru a intra în Portul Constanța, sunt obișnuite, din păcate. Am măsurat o astfel de coadă. Avea zece kilometri! La aceștia, se adaugă și ambuteiajul din port. Șoferii sunt disperați, stau ore întregi fără condiții decente de așteptare.

Autoritățile au promis că vor rezolva problema. Ministrul Sorin Grindeanu, PSD, a promis soluții, au fost la fața locului și primarul Maricel Cîrjaliu, PSD, trimis în judecată de DNA pentru fapte de corupție, alături de un director din APMC, George Vișan, PSD, și au anunțat că au deschis o parcare. Cozile au fost aceleași. Detalii aici: Trafic infernal în Agigea, în zona portului, în ciuda faptului că PSD „a identificat soluții”

Recent, APMC a anunțat că a creat noi locuri de parcare pentru camioane în Portul Constanța. 60 de noi locuri. Șaizeci. O picătură într-un ocean.

„CN APM SA Constanța a finalizat lucrările de reparații capitale și modernizarea unei platforme de asfalt cu suprafața de 5.912 mp, în zona Rădăcină Mol III, zonă în care s-au creat 60 de locuri de parcare pentru camioane.
Lucrările au cuprins refacerea structurii rutiere din beton cu grosime de 24 cm, zona a fost delimitată cu borduri de ciment, s-au realizat rigole carosabile armate pentru colectarea și evacuarea apelor meteorice la limita cu drumul existent, pe toată lungimea platformei. Totodată s-au prevăzut 2 separatoare de hidrocarburi în vederea epurării apelor înainte de deversare.
Pentru crearea condițiilor optime de siguranță a circulației pe timp de noapte a autovehiculelor și persoanelor, în zona parcării s-a amenajat o rețea de iluminat public, s-au montat 13 stâlpi de iluminat metalici cu înălțimea de 10 m, echipați cu corpuri de iluminat LED P=200W.
Valoarea contractului este de 3.775.095,33 lei, fără TVA.”, a anunțat compania.

Cu 60 de locuri noi de parcare, cozile de la intrare în port se pot reduce, la un calcul sumat, de la 10 kilometri la mai mult de 9. A doua picătură într-un ocean.

Recomandare: De ce se formează cozi kilometrice de TIR-uri la intrarea în Portul Constanța

Portul Constanța, sub presiune

Portul Constanța este copleșit de aproape un an și jumătate de afluxul de nave care transportă cerealele din Ucraina, iar suspendarea de către Rusia a acordului de export prin Marea Neagră îl va pune sub presiune și mai mare.

Un nou aflux masiv de cereale din Ucraina va afecta astfel principala cale de transport spre Europa.

Autoritățile recunosc faptul că presiunea va crește și mai mult însă nu spun nimic despre lipsa de investiții pe care ar fi trebuit să o facă de-a lungul timpului iar mărfurile din și dinspre România sunt lăsate de multe ori pe plan secund.  

Atât administrația portuară, cât și operatorii privați au făcut eforturi și achiziții importante, astfel încât timpii de așteptare să se reducă, iar capacitatea de stocare și procesare să crească dar nu este suficient. 

„Ne așteptăm ca în luna următoare să existe o presiune mai mare din partea mărfii ucrainene, pe Portul Constanța. Portul Constanța a fost pregătit și anul trecut, nu uitați că anul trecut a fost principalul punct de ieșire al cerealelor ucrainene. Ne-am făcut lecțiile față de anul trecut. Credem că vom putea procesa cantități mai mari de cereale din Ucraina, nu în detrimentul mărfii românești”, a spus Dan Dolghin, director terminal de cereale, Portul Constanța.

Totodată, președintele Klaus Iohannis a precizat că „jumătate din cerealele ucrainene s-au exportat prin România” până acum. 

Recomandare: Crima organizată din Constanța și corupţia din România pun în pericol securitatea alimentară mondială


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

2 thoughts on “Portul Constanța se laudă cu două picături într-un ocean

  1. Ce se intampla cu silozurile Saligny care pana in 1989 livrau milioane de tone de grane ? Erau 20 de linii de cale ferata care mergeau pana in fata lor ,astazi doar una sau doua …Mai mult ,la danele silozului nu se mai vad decat doua trei vaporase pe luna ,in rest danele stau libere. De ce ? Cineva le proprietareste ca sa NU mearga ,probabil sa mearga celelalte …..Tunelul de legatura CFR intre statia Palas si Port de ce nu s-a reparat ,ca sa faca vagoanele cu grane zeci de km in plus ca sa ajunga prin Port ?Ce interese imobiliare au facut ca acesta sa fie abandonat ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Unde sunt amplasate posturile de salvamar pe plajele din Eforie Sud și Eforie Nord

sâm aug. 12 , 2023
Serviciul de salvare acvatică Eforie a fost atribuit către SC Salvamar Service SRL. Pe plajele din Eforie sunt amplasate 22 posturi de observare (foişoare), 3 echipe mobile de salvare acvatică, 2 baze de salvare nautică care asigură 11 patrule rapide (câte una pentru fiecare 2 posturi de salvare) şi 2 […]

V-ar putea interesa și: