Primăria Constanța confirmă că șoferii nu vor mai putea parca pe prima bandă pe bulevardele Alexandru Lăpușneanu și 1 Mai

Bulevardul Alexandru Lăpușneanu. Șoferii nu vor mai putea să parcheze pe prima bandă. Foto: Constanța 100%, 7 mai 2025

În mandatul primarului Decebal Făgădău au început lucrările de reabilitare a bulevardelor Alexandru Lăpușneanu, 1 Mai și Ferdinand. După aproape cinci ani, acestea se apropie de final.

Unul dintre obiectivele proiectului este înființarea de benzi dedicate transportului public pe aceste bulevarde. În teorie, ideea pare modernă, europeană, dar în practică a apărut o problemă majoră: prima bandă a acestor artere este folosită, de zeci de ani, ca parcare de către constănțeni.

Această parcare urmează să fie desființată.

Din informațiile noastre, reprezentanți ai Primăriei Constanța au avut mai multe discuții cu cei de la Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Est, care gestionează proiectul, încercând să obțină renunțarea la benzile dedicate. Demersul a fost fără succes. Este vorba despre un proiect finanțat din fonduri europene, iar nerespectarea condițiilor ar însemna un dezastru financiar: returnarea întregii sume. Iar Constanța este, practic, în faliment. Nu ar avea de unde să plătească.

Asta nu înseamnă, însă, că primăria nu poate trage de timp. Oficialii știu bine că, odată cu desființarea locurilor de parcare de pe prima bandă, traficul în acele zone va deveni un haos. În toți acești ani, nu a fost construită nicio parcare serioasă pe cele trei bulevarde. A existat o tentativă în zona Casei de Cultură, dar proiectul a rămas blocat.

Șoferii vor fi nevoiți să-și lase mașinile în spatele blocurilor, pe străzi deja sufocate. Este de așteptat să apară conflicte, mașini vandalizate, ștergătoare ridicate.

Neoficial, am aflat că implementarea benzilor dedicate a fost amânată până după alegerile locale și prezidențiale, pentru a nu enerva electoratul. Alegerile prezidențiale au fost anulate. Nici parcările nu au fost desființate.

Am încercat să aflăm de la Primăria Constanța oficial când va fi luată această decizie.

„Lucrările de reabilitare ale bulevardelor sunt finalizate, urmând a fi efectuate lucrări de sistematizare a circulației rutiere (treceri de pietoni, semafoare). Recepția finală se va realiza după expirarea perioadei de garanție ofertată, respectiv 7 ani (84 luni)”, ne-a transmis instituția.

„Referitor la banda dedicată transportului în comun, vă informăm că se va realiza conform proiectului tehnic, cu respectarea termenului stabilit în contractul de finanțare”, a precizat primăria.

A fost nevoie de aproape 40 de zile pentru ca primăria să formuleze această frază seacă și batjocoritoare pentru constănțenii care vor să afle informații. Este însă o confirmare că acest lucru se va întâmpla.

Prin urmare, autoritățile nu vor să spună clar când va fi luată decizia.

Am întrebat și dacă vor fi montați stâlpișori pentru delimitarea benzilor dedicate, așa cum este prevăzut în proiect.

„Referitor la montarea stâlpișorilor pentru delimitarea benzilor dedicate, vă informăm că aceasta se va realiza conform proiectului tehnic”, a răspuns Primăria Constanța.

De asemenea, potrivit informațiilor noastre, nu se va mai putea face stânga de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu pe strada Nicolae Iorga, spre Spitalul Județean.

Am solicitat și o copie a proiectului tehnic, pentru a putea informa corect cetățenii. Probabil o vom primi peste alte 30 de zile. Poate.

Primăria a mai transmis că există mai multe litigii în instanță între instituție și constructori:

  • Dosar nr. 869/118/2025, aflat pe rolul Tribunalului Constanța;
  • Dosar nr. 490/36/2021, aflat pe rolul Curții de Apel Constanța;
  • Dosar nr. 13559/212/2024, aflat pe rolul Judecătoriei Constanța.

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de Facebook.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

23 comentarii la “Primăria Constanța confirmă că șoferii nu vor mai putea parca pe prima bandă pe bulevardele Alexandru Lăpușneanu și 1 Mai

  1. Oricum Constanța îmbătrânește. Tinerii pleacă, bătrânii rămân, nu mai este un oraș în care să rămâi dacă ai studii superioare. Dacă pe vremea lui Ceaușescu dar și în anii 90 eram deasupra Cluj-Napoca din multe puncte de vedere, iar vara era dezmăț total, era cel mai tare oraș și județ din România, acum a ajuns unul dintre cele mai sărace județe din România. Doar universitatea ce îl mai ține. Am fost la Galați de curând și am rămas mut. De unde Galați era o urbe amărâtă, acum a luat un avânt excelent. Tramvaie noi, nu ca la Constanța, desființate, troleibuze noi, nu desființate ca la Constanța, autobuze electrice și hibride noi și de calitate, nu jafuri de acum 20 ani ca la Constanța unde umblă rable din primul mandat al lui mazăre și niște mizerii chinezești de autobuze electrice care se strică toată ziua. Străzile mult mai aranjate, locuri de parcare frumos amenajate…locuri cu plată dar și abonament…Galați a absorbit mai multe fonduri europene decât Constanța. Sigur că și acolo sunt multe de făcut, dar consider că Galați e cam mult în fața Constanței. Se plângeau gălățenii că nu locuri de muncă, că industria moartă…ehe, stai să vezi Constanța. Portul vai de el, șantierul și ăla cam la fel (păcat), restul industriei…zero. Îmbătrânește, turiștii sunt majoritatea bugetari sau cocalari, prețuri mari. Sunt constănțean care de peste 20 ani stă la Brașov.

    1. Aveti perfecta dereptate.Acest primpar nu a facut nimic pentru constateni,putea sa modifice proiectul privind reabiliatarea B-dului Lapusneanu.Pur si simplu nu-l interesaza nevoile oamenilor.

  2. La blocul T2 si T1 strada Bravilor 8 masini tip bolid sunt parcate pe spatiul verde desi s au amenajat 4 parcari langa blocuri.

  3. Vaaai fraților vă dați seama daca se desființează locurile de parcare de pe b dul Alx. Lăpușneanu are să iasă măcel s-ar putea sa va mutati toți din primărie vă dați seama sunt 21000 de mașini pe bulevard deci daca vin 21000de oameni și intră peste voi. In primaria C.ta ce are să iasă. O. Sa cântați toți din vioara …….

      1. Ce-i drept voi majoritatea din Constanta sunteți niște snobi care aveți câte o mașină per membru din familie nasuri pe sus și vi se pare că sunteți cineva, turism nu știți să faceți,agresivi și frustrați in trafic prin instituții nu se mă termină cu nepotismele,etc etc

    1. Nu o sa meargă nimeni, asa cum nu au ieșit nici când primarul de carton ne-a băgat mana în buzunar și ne-a luat bani hotește, nici acuma nu vor merge peste ei, si pe asta se bazează, ca se vor resemna și se vor descurca, ca asa e omul lasa capul.jos și își găsește alternative…

  4. Foarte bine! Daca ai masina nu inseamna ca ai si drept la loc de parcare gratuit. Cui nu ii convine sa o vanda si sa mearga cu bicicleta sau autobuzul

    1. Nu toată lumea se poate deplasa pe jos sau cu bicicleta… Cum faci daca ai 70 ani ???!

        1. Am un vecin care isi va preschimba permisul de conducere in 2031, la 85 ani. Ce-i drept sta bine cu sanatatea, dar si acum conduce ultradefensiv. Nu-l vrei in fata ta in trafic! Noroc ca poti sa schimbi banda de circulatie.
          La 70 de ani renunti la volan daca nu ai B8 bonus/malus sau ai probleme medicale care nu-ti mai permit sa conduci.

      1. Chiar la 70 de ani si mai mult, te poti deplasa cu bicicleta (in special unde ai pista de biciclete, daca nu ai, trebuie sa fi fost un bun conducator auto). Dupa 70 ani, estimez ca am parcurs peste 2000 km cu bicicleta, e drept ca mai mult de primavara pana toamna, iar iarna, mai mult cu autoturismul. Nu am mai avut un incident in trafic de prin anii 2006-2007. Cum am mai scris pe aici, clasa B8.

    1. Da, cat mai des, mai ales primavara in plin sezon de viroze. Am patit-o o singura data, dar m-a tinut in casa cu tratament peste 8 zile, iar alte consecinte vreo doua saptamani. Doar o deplasare de la City Mall pana la Kaufland 1 Decembrie.

  5. Autobuze vechi ,pline de oamenii străzii, urât mirositoare,din care poți ieși jefuit SI bătut.
    De altfel, circulă f greu și rar.

  6. Eu o sa ma refer la traficul auto, independent de parcari.
    Din surse de incredere am aflat ca lucrarile ( haosul) de la pasajul peste A,Vlaicu nu vor dura mai mult de 12 luni. Dar va fi un an in care in zona de la Dedeman pana pe Tomis la Daliei va fi infernal. Nu exista alternativa de la centrele comerciale decat ocolind pe DN3c (la Lukoil) sau, cu auto de teren de la Jisk spra Alexandria si Cehov pana in Aurel Vlaicu. Ar fi fost mult mai util (daca nu se pierdeau finantarile) sa se execute mai intai bd. Madrid si apoi pasajul, care, oricum nu ajuta prea mult pe relatia Tomis spre Dacia. S-ar putea face ceva daca pe 1.22 km de la Jisk, pe Alexandria si Cehov se reabiliteaza sumar (nu neaparat asfaltare) drumul de pamant pietruit pe alocuri.

  7. Întrebarea mea este unde mai parchează oamenii (părinții și bunicii) care vin cu copiii în parc?

  8. Când v-ați apucat de modificat trebuia să va dați seama că trotuarele sunt prea late oameni nu circula prea mult … s-au mulți să faceți parcări prin îngustarea trotuarului ,pe un sens sau ambele sensuri. Iar pt. Biciclete nu era necesar o vadă atât de lata că pt. mașini. Da de unde cap la malul marii negre.

    1. Trotuare prea late? De la caz la caz, de multe ori latimea trotuarului a fost determinata de pozitia arborilor care nu trebuie taiati decat daca sunt uscati. Unde s-a putut s-a configurat pista pt biciclete pe trotuar, pe langa arbori. Pistele pt biciclete nu sunt prea late, 1 metru latime pare prea mult? Vezi Ferdinand (unde doar una dintre piste este finalizata sau bd. Lapusneanu si 1 Decembrie 1918. O ciudatenie ramane pista de pe Mircea cel Batran, intre Ferdinand si Stefan cel Mare, plasata pe carosabil. Au ramas doar doua benzi de circulatie pentru auto, dintre care una va fi rezervata pentru transportul in comun, chestie greu de acceptet de un om cu mintea intreaga. Pe Mircea se descarca doua benzi de auto (fara aceea pt autobuze), una din Ferdinand si una dinspre Traian /Negru voda (plus zona peninsulara). Aici trebuie regandit, cu picioarele in apa rece!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Incident într-un autobuz din Constanța: o pasageră a fost transportată la spital

joi mai 8 , 2025
Un incident a avut loc joi după-amiază într-un autobuz din Constanța care circulă pe linia 51. O pasageră a acuzat dureri după ce s-ar fi lovit cu capul de o bară de sprijin în timpul mersului. S-a întâmplat în zona stației Brick din Constanța La fața locului a intervenit un […]