Primăria Constanța desființează locuri de parcare din centrul orașului, exact acolo unde primarul a promis că va construi o parcare subterană

Parcul din fața TNOB. Locurile de parcare au fost desființate. Foto: Cristian Hagi, 8 iulie 2023

Primăria Constanța a luat decizia să mai desființeze câteva locuri de parcare din centrul orașului. Este vorba despre cele aflate în fața Teatrului Național de Operă și Balet.

„Locurile din față se desființează. Rămâne parc 100%. Mai puțin în dreptul Colegiului Mircea cel Bătrân și intrării în dreptul curții. Acolo trebuie să avem grija să nu blocăm accesul mașinilor de intervenții de orice fel.”, a declarat, pentru Constanța 100%, viceprimarul municipiului, Ionuț Rusu.

Acesta a precizat și că se reorganizează parcările între bulevardul Tomis și strada Mircea cel Bătrân, axa care este în dreptul Sălii Sporturilor.

În prezent se lucrează la porțiunea străzii Ștefan cel Mare aflată între bd. Tomis și str. Mircea cel Bătrân, care va deveni pietonală.

Primarul a promis că va construi aici o parcare subterană

În campania electorală, actualul primar, Vergil Chițac, a promis că va realiza exact în această zonă o parcare subterană.

„Pentru partea de centru, proiectul meu este mai amplu. Trebuie să scoatem maşinile proprietate personală, să nu mai ajungă în centru. Pentru asta vom face 3 parcări: o parcare subterană la Teatrul Oleg Danovski, o parcare supraterană pe strada Traian şi o parcare supraterană la Poarta 1. Şi-atunci oamenii care vin în centru îşi vor lăsa maşinile acolo şi vom favoriza mobilitatea urbană – pe jos, cu bicicleta sau cu mijloace de transport în comun.”, spunea Vergil Chițac.

Același proiect fusese prezentat de fostul primar, Decebal Făgădău, din 2016.

În campania electorală, Chițac a mai spus că vom avea un loc de parcare la 500 de metri de casă sau de serviciu, că va construi parcări de tip park and ride și că va reintroduce tramvaiele.

Iată ce scria în programul său de guvernare, la capitolul „Transport civilizat și echilibrat”

„Acest proiect cuprinde măsurile pe care le vom lua și care vor viza scăderea numărului de autovehicule (după cum se întâmplă deja în majoritatea orașelor europene), managementul traficului (semaforizare inteligentă), îmbunătățirea infrastructurii de transport, dezvoltarea transportului public, managementul parcărilor. Va trebui să ajungem la un raport echilibrat între transportul în comun, mașina proprie și mijloacele alternative de deplasare. În Viena, orașul cu cea mai bună calitate a vieții într-un index internațional care cuprinde 231 de orașe, situația e următoarea: 38% dintre cetățeni utilizează transportul în comun, 27% mașina proprie și 35% merg pe jos sau cu bicicleta. (Recomandare: Constanța cheltuie cât Viena pentru luminițele de Crăciun)

Infrastructura de transport va fi îmbunătățită prin modernizarea rețelelor stradale principale și secundare, în corelare cu schimbarea rețelei de termoficare și a celei de apă – canalizare acolo unde este cazul, construcția șoselei de coastă, construcția de pasarele și pasaje. Pistele de biciclete vor urmări ramele stradale majore.

Măsurile pe care le vom lua cu privire la transportul public vor avea în vedere:

  • Cumpărarea printr-un leasing financiar a unei flote mixte formate din autobuze diesel Euro 6 si autobuze electrice achiziționate pe Fonduri Europene, dar și microbuze noi;
  • Transport public gratuit pentru rezidenți;
  • Benzi unice pentru transportul în comun și biciclete;
  • Pe termen lung, reintroducerea tramvaielor, pentru că acestea sunt cele mai prietenoase mijloace de transport

Nu în ultimul rând, strategia privind parcările va contribui la fluidizarea traficului în Constanța. Ideea de la care plecăm este că trebuie să existe cel puțin o parcare pe o rază de 500m de locul în care te afli și o parcare la 500m de casă.

Vom construi parcări de tip „Park and Ride” la intrările în oraș dinspre Nord, Sud și Vest, pentru ca mașinile celor care nu sunt rezidenți, dar muncesc în Constanța să nu mai aglomereze circulația rutieră. Actualele parcări din cartiere se vor amenaja de Primărie după care vor fi predate Asociațiilor de Proprietari care vor colecta ulterior banii pe parcare de la cetățenii din Asociații. O parte din bani vor reveni Primăriei pentru amortizarea investiției, iar restul vor fi folosiți de Asociații pentru întreținerea parcărilor și toaletarea spațiilor verzi aferente.

În cartiere vom construi parcări noi subterane sau supraterane dintr-un fond de investiții de 15 milioane de lei, alimentat inițial de la bugetul local. Locurile de parcare construite în acest mod vor fi oferite spre vânzare proprietarilor de autoturisme la un preț redus sau chiar într-un sistem avantajos de rate. Se va recupera în felul acesta fondul investit și se vor construi noi parcări.”

Promisiuni și după alegeri

Și după ce a câștigat alegerile a continuat cu promisiunile. Iată ce declara pe 21 mai 2021:

„Dragi constănțeni, problema parcărilor este în curs de rezolvare. Avem soluții simple deja în lucru, dar și proiecte complexe ce se vor vedea în timp. În cartiere, vom dubla numărul de locuri deja existente construind încă un nivel printr-un program cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, iar în zonele aglomerate vom demara parteneriate cu investitori privați care vor construi parcări multi-etajate. Totodată pregătim și proiecte de parcări la intrările în oraș, de tipul „park&ride”, pentru care vom accesa fonduri europene. Aveți încredere!”

Recomandare:

https://constantafinanciara.ro/constanta-nu-are-nevoie-de-parcari/

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

10 comentarii la “Primăria Constanța desființează locuri de parcare din centrul orașului, exact acolo unde primarul a promis că va construi o parcare subterană

  1. Nu s-a orientat dl primar, sunt f multe locuri de „parcare” în cimitire și mai ales în cel municipal. Sunt „parcări ” subterane, supraterana și mixte, cu puțin efort se rezolva. Așteptăm campania electorală că atunci se rezolva totul.

    1. Plagiator sadea.A copiat programele lui Făgădău și acum se dă mare .A distrus orașul și își bate joc de oameni.La viitoarele alegeri adio,du-te și lăsând fii sigur de asta edil de mucava.

  2. Vrem un bloc .Cel putin 4 etaje..dar cu retragere.Si sa fie in fata teatrului, obligatoriu in parc.

  3. Absurdul atinge cote maxime. Toți cretinii sunt cu „mobilitatea urbana” in gura, dar ei o reduc drastic. Ne tot freacă să renunțăm la mașinile personale, sa mergem cu mizeriile alea de autobuze pline de indivizi care nu plătesc bilet, sparg semințe, înjură, scuipa samd și merg în general spre Palas și Henri Coandă, sau cu biciclete și troti. A, sa nu uitam și cu „mijloace alternative” adică cu jepcangii de pe taxi, Bolt, Uber samd. Nu vrem ba Verjile, până nu faci curat cum trebuie în orașul ăsta ruinat, sa mergem cu bici și troti, nici cu Bolt sau uber, sau cu pietarii de pe taxi.

  4. Cu amendamentul ca alea nu sunt parcari, ci doar niste linii desenate pe asfalt, ma bucur ca se interzice accesul masinilor smecherilor care ar intra cu masina direct in restaurant, daca ar putea, ca la teatru in niciun caz nu merg.

  5. Fantastic. Si desigur, toate or sa fie cu plata. Nu ar fi asa rau daca individul asta nu ar fi facut toate parcarile existente deja cu plata. Acum orice parcare e cu plata. Chiar si la colt de strada, chiar si in mizerie. Ba frate inteleg daca construiesti parcari noi frumos amenajate si o faci cu plata (desi sigur ar putea sa le faca gratis pentru cei ce au domiciliul in Constanta…), dar alta e sa faci parcarile existente cu plata, mai ales cele care nici nu sunt amenajate si sunt la marginea strazii. Asta este sub orice critica, bataie de joc. Cine mai voteaza cu PNL sau PSD pentru Constanta este un mare prost. PSD a distrus orasul asta iar PNL continua.

  6. Cred ca dom primar ” nero” ne va ” parca” pe toți locuitorii constantei ” subteran „….

  7. Nici nu au ce cauta locuri de parcare acolo, cum nici in fata la tonis pe ferdinand, ah dar stai, daca era jumatate de loc de parcare inventat acolo pe ferdinand pe trotuar e si normal sa se parcheze pe banda 1.
    Urmatorul pas taxa de mediu sa dispara cazanele

  8. Parcare supraterana (la fel ca cea din fata Spitalului Mare- adică sub forma unui bloc ) ar trebui facuta și în locul de parcare care tocmai a fost eliberat pe stradela Basarabi lângă Liceul Ovidiu . Dar d-l primar da drumul la idei fără sa întrebe și cetățenii acestui cartier. Va turna ciment , va insira mașinile, dar nu se gândește ca nu exista o scurgere pluviala la strada, deci cartierul în cazul unor ploi ca cele din tara va fi inundat. În spatele blocurilor parcări înșirate, în fata blocurilor , pe sosea , Lăpușneanu, s- a tăiat din trotuar, s_au făcut parcări, au rămas copacii în afara așa-zisului trotuar.Parcari, parcări. Aer poluat , praf , etc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Neversea 2023, ziua 2 – peste 72.000 de participanți, „Cake me”, Lil Pump purtat pe brațe

sâm iul. 8 , 2023
Ziua de vineri, a doua zi a experiențelor Neversea, a fost trăită intens de cei peste 72.000 de mii de participanți veniți la malul Mării Negre pentru a celebra ediția aniversară a celui mai mare festival organizat pe o plajă din Europa. Fanii Neversea au fost întâmpinați de personaje pline […]

V-ar putea interesa și: