Primarul Chițac, de acord cu aberantul regulament al parcărilor din Constanța. 10 probleme

vergil chitac

Primarul municipiului Constanța, Vergil Chițac, a amânat pentru următoarea ședință a Consiliului local supunerea la vot a proiectul privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice din municipiul Constanța

„Am elaborat un regulament al parcărilor care a suscitat atâtea discuții în ultima perioadă. Acest regulament înlătură toate dispozițiile nelegale pe care instanța le-a constatat și pentru care a anulat vechiul regulament și totodată corespunde întru totul scopului nostru, al tuturor, acela de a avea un oraș curat, un oraș în care cetățenii să poată respira un aer curat, cât mai puțin poluat.

Am luat cunoștință de faptul că anexele regulamentului, inclusiv cele referitoare la tarife, nu au fost niciodată încărcate pe pagina electronică a Primăriei Constanța, deși au circulat în spațiul public. Este o defecțiune a administrației pe care mi-o asum. Una de formă, nu de fond, pentru că, pe fond, sunt de acord cu acest regulament. Vă rog să aprobați să amânăm discutarea regulamentului și a anexelor într-o ședință ulterioară.

Eu am încredere că cetățenii vor înțelege scopul acestui demers, vor colabora constructiv pentru a crește semnificativ calitatea vieții în orașul nostru.

Modernizarea infrastructurii stradale și dezvoltarea transportului public sunt procese care necesită răbdare, implicare și contribuție din partea fiecărui cetățean. Eu cred că fiecare dintre noi trebuie să ne aducem contribuția printr-o atitudine binevoitoare, o acceptare a schimbării pentru că singurul lucru veșnic este schimbarea și lucrul acesta trebuie să se vadă în binele comunității.”, a spus primarul.

Constanța 100% a atras, în ultimele zile, atenția asupra mai multor probleme grave ale acestui regulament. Încercăm să le punctăm aici.

  1. Cea mai mare problemă este că nu rezolvă deloc problema parcărilor rezidențiale. Cine a prins loc, rămâne cu el, cine nu are, speră degeaba. Soluția este simplă și aplicată în multe orașe din lume. Am scris despre cum se întâmplă în Praga: toată lumea poate parca pe locurile din zonă, contra unui abonament. Puteți citi AICI.
  2. Parcarea în centru este limitată la 3 ore. După cele 3 ore, nu este prevăzută posibilitatea să poți muta mașina în alt loc. Sunt multe persoane care au nevoie de mașină și care stau mai mult de trei ore. Ce vor face? De exemplu, bolnavii care vin la medici, avocații care vin din alte orașe să pledeze, etc.
  3. Prețul cerut în centru pentru trei ore este de 11,5 ori mai mare decât în Brașov. E prea mare discrepanța!
  4. Nu este prevăzut niciun interval în care este permisă parcarea gratuit, așa cum este în mai toate orașele lumii, din Cluj în Londra.
  5. Nu este prevăzută posibilitatea de a plăti fracții de oră (la sfert sau la jumătate de oră), așa cum este în Cluj.
  6. Zonele sunt împărțite haotic. Potrivit regulamentului, e mai scump să parchezi pe strada Eliberării sau Poporului decât în Mamaia, inclusiv în zona de fițe.
  7. Fondurile nu vor fi folosite exclusiv pentru construcția de parcări sau mobilitate urbană, ci „cu precădere”, ceea ce dă posibilitatea să fie folosite pentru orice altceva. Salarii pentru funcționari, de pildă.
  8. Există o listă de instituții care vor fi exceptate de la plata de 7 lei pe oră. Din câte înțeleg, în primărie se fac deja liste. Nu s-a comunicat cine va beneficia, exact, de acest privilegiu.
  9. Nu este prevăzută obligativitatea ca toate locurile de parcare rezidențiale să fie trecute într-un registru electronic, accesibil fiecăruia dintre noi, ca să putem ști care dintre ele sunt libere.
  10. Nu sunt prevăzute, ca în orașele civilizate, orare pentru aprovizionarea magazinelor de către mașinile cu marfă.
Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Constanța 100% pe Facebook printr-un Like mai jos:
Constanta-financiara-sigla-jpg
sprijina-jurnalismul-independent

11 comentarii

  • Credeti stimabile ca domnul primar a citit regulamentul?:))))))) eu nu cred. Eu vad o discutie intre domnul primar doamna city manager si baiatul de la opc,in care i-au comunicat asa in mare niste chestii :)))))) el, a zis, gata, e bun si aia a fost :))))))) il fac hienele pe domnul primar in sange. Scade cota domnului primar ca Dunarea la Calafat in miez de vara. Domn primar, daca ai ceva promisuni pune mana si onoreaza le ca al 2 lea mandat nu-l mai vezi :)))))

    • @Adi Râzi degeaba. Nenea nici măcar nu a intrat bine în pâine în primul mandat și tu deja vorbești de al 2-lea.

      • Constanțeanul banal

        Vad ca s-au atras banii europeni pentru realizarea locurilor de parcare atat de necesare ! nu asa era promisiunea electorala ? Imi pun intrebarea ce rost mai au alegerile daca nu se mai respectă nimic dupa acestea. Mai intai trebuie prezentat planul de urbanism, parcarile realizate ce rezolva in mare problema locurilor de parcare. S-a renuntat f usor la enorm de multe locuri de parcare Oare Hotărârea Instanței pentru parcarile rezidențiale nu a ținut cont si de impozitul anual stabilit pe mijlocul de transport care cuprinde și rubrica locului de parcare de la domiciliu de pe actele de inmatriculare la PF ? Apoi o alta taxa, rezervarea locului de parcare care nu v-a mai asigura acel loc necesar in mod civilizat; dupa planul domniilor lor trebuie sa ai serviciul numai de zi, pensionarii sa plece de acasa in acest interval, etc.,etc.. Nu stiu cum se calculeaza si ce reprezintă taxa teren PF pentru cei care stau la bloc, oare nu poate fi asimilată cu echivalența unui loc de parcare ? Eu cred ca orice schimbare in bine va fi acceptată daca drepturile si nevoile tuturor vor fi respectate. Astfel de schimbari ar trebui luate dupa o consultare si implicare larga a tuturor categoriilor vizate de aceste inovari, de minim 3 (trei) luni.

  • Inteleg ca parcarea de rezidenta se plateste( la ce tarif??)pentru intervalul 15-8.
    Doua întrebări:
    1. Între 8 și 15, parcare libera, fără taxare?? Adică discriminare pe fată!
    2. Cei cu servicii liberale trebuie sa iasă la vânătoare de locuri între 8 și 15?? Și dacă găsesc loc ocupat după 15, cine ne despăgubește?

    Acest regulament este o insulta la adresa civilizației și bunei conviețuiri, o sursa de venit abuziv pentru confecționarea de placute, cat timp aceeași societate (Confort urban)are altele plantate deja și plătite cu 150 manopera.
    Sa va fie rușine! Demisia primarul!

    • Sunt 140.000 de masini si numai circa 17.000 de parcari rezidentiale, daca nu ma insel. Deci, cine are loc rezidential si nu este de acord cu conditiile, poate renunta la el. Cu siguranta altcineva il va dori.

      • Inteleg de la Dvs ca avem o singura soluție: sa înghițim fără comentarii tot ce ni se pune sub nas. Pe principiul ” cine nu-i cu noi….sa plece” . Interesant mod de a face partizanat…publicistic.

  • Un constănțean ingrijorat

    Se vede inca odata ca actualul primar este APV-ist… Adica nu conteaza ceea ce se intampla in jurul lui, daca asa a zis, asa ramane… Si oricum, a zis o mare tampenie!!!
    Dupa cum s-a spus mai sus, cum va scapa orasul de poluare prin introducerea unor taxe suplimentare si nepotrivite ?
    Scopul primarurui si a celor pe care ii are pe langa el ( … ) este acela de a stoarce cat mai multi bani de la constanteni, nu sa faca ceva util pentru acestia…

  • Pai nu plătim taxa auto? Impozitul anual auto? Taxe de drum în combustibil? Mai fraților, nu mai inventați aberații! Ați aprobat construirea de blocuri de către toți smecherii de 2 lei, fără sa ii obligați sa își facă parcari subterane la magaoaiele lor și acum ați născocit cea mai aberanta soluție auzita vreodată. Pai nu parchează unul în fata curții mele?!? Și sa nu pot întra sau ieși din curtea mea? Deschid poarta cu el cu tot! Nu ai loc de parcare, nu îți cumperi hârb! Ba unii stau în cartier de case și au ocupata curtea cu magaoaia, ieșire la strada de 6 m, dar vrea sa aibă 3 harburi aduse din Germania spre vânzare în fata casei. Bineînțeles că naște discuții cu vecinul care nu mai poate întra și ieși din curtea lui. Acestea sunt problemele ce trebuie rezolvate, nu taxe anuale de parcare. Dar faptul ca pentru ca am mașina mai trebuie sa plătesc 360 de lei pe an, este cea mai grosolana jecmaneala inventata de creierul iscusitului care e citimanager! Oare o fi dat concurs? Parca asa se ocupa posturile din administrație….

  • cetatean constantean

    Mai Ioane , nu ai inteles nimic din ce a spus Adi..citeste pana intelegi !!!

  • Voi n-ai inteles nimic.Locurile se dau pe bani grei(cu masini scumpe).La mine la bloc au loc de parcare (2din4)doi de la două blocuri distanta,iar eu am rămas cu cererea in mana(cu aviz neam,facuta si cu doi ani înaintea lorl.Asta are ochelari de cal si o gașcă veche in primărie care face si desface.Apropo de ce nu vin si astia din primărie cu bicicleta ori autobuzul sa fie parcarea libera?

Leave a Reply

Your email address will not be published.