Primarul Constanței dă înapoi în chestiunea parcărilor, dar puțin. Cât va costa și care sunt zonele centrale

vergil chitac

Primarul Constanței, Vergil Chițac, a anunțat că a luat cunoștință de opiniile pe care le-au exprimat constănțenii referitor la subiectul parcărilor. Prin urmare, a dat înapoi, dar puțin. A propus împărțirea zonei 1 în două, Zona 1 A și Zona 1 B. Tariful scade de la 7 lei pe oră plus TVA la 5 lei, TVA inclus, în zona 1A și la 3,5 lei, TVA inclus, în Zona 1 B.

„Am înțeles argumentele acelora dintre dumneavoastră care reclamă că o astfel de măsură poate produce efecte neplăcute pentru unii dintre constănțeni.”, a anunțat primarul.

„De aceea, am decis să vin în fața dumneavoastră și a consilierilor locali cu o nouă propunere de zone tarifare. Am concentrat mai bine zona centrală și i-am redus tariful. Am creat o nouă zona intermediară cu tarif mai mic, și am redus proporțional restul prețurilor. Regulamentul rămâne în consultare publică, vom opera modificările necesare în text, conform cu noua propunere de zone tarifare. Consilierii au acum la dispoziție o variantă de regulament care împacă necesitățile viitorului cu nevoile actuale ale dumneavoastră. Ultimul cuvânt le aparține.”, a mai spus Vergil Chițac.

Acestea i-a rugat pe constănțeni să facă împreună cu el un mic exercițiu de imaginație:

„Mare parte din rețeaua stradală a Constanței (care înseamnă doar 4% din suprafața orașului) a fost realizată înainte de 1989, iar spațiul pe care îl mai avem la dispoziție, nu ne permite să o îmbunătățim semnificativ. Așadar, arterele pe care circulă autoturismele, autobuzele, bicicletele și pietonii sunt limitate. Pe de altă parte, ce nu este limitat și crește cu cel puțin 2.000 pe an, este numărul autovehiculelor. Acum 10 ani, acestea erau cu 20.000 mai puține pe aceleași străzi! Și vin și vă întreb: oare care va fi numărul lor peste încă 10 ani? Oare cum vor arăta atunci străzile Constanței? Vreau să se înțeleagă foarte clar că prima propunere a fost pe măsura gravității situației, nu pentru că mi-ar face plăcere să împovărez oamenii. Dragi constănțeni, rezolvarea acestei probleme urgente va genera beneficii pentru mobilitatea urbană, calitatea aerului și sănătatea noastră, a tuturor. Am încredere că, împreună, vom reuși să găsim cele mai bune soluții pentru orașul nostru și viitorul lui. Aveți și dumneavoastră!”, a spus primarul.

Proiectul urmează să fie supus votului consilierilor municipali în luna martie.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Constanța 100% pe Facebook printr-un Like mai jos:
Constanta-financiara-sigla-jpg
sprijina-jurnalismul-independent

2 comentarii

  • Cu lista aia sa se stearga la fund, cine sta sa tina minte strazile si zonele , trebuiesc parcometre inteligente care sa-ti spuna tariful si zona sau indicatoare.

  • Chițac, acest Moș Teacă al marinei române, a aterizat prima dată în Constanța în școala militară maiștri de marină ca ”păstaie” cu pregătirea de luptă și politică (politruc) care deși a ajuns rector habar nu are de administrare, acum a orașului. În loc să stopeze construcțiile abuzive și ilegale și contractele oneroase făcute de Mazăre și Făgădău, el s-a apucat să bage taxe uriașe pe parcarea de reședință, (iar dacă ai treabă prin oraș o mai plătești o dată, acum și triplată) jupuind efectiv cetățenii orașului cu o taxă pe auto de 5 ori mai mare decît impozitul pe casă, de parcă orașul a fost un deșert al lui și a construit el totul peste noapte, ca pe propria lui moșie. Să nu uităm că străzile s-au construit și asfaltat cu o mică parte din banii locuitorilor, că restul din bani i-au furat. Ca să pornești mașina plătești impozit plus alte cîteva feluri de taxe de combustibil, de drum, TVA, poluare, accize, asigurare obligatorie. Ca s-o oprești te jupoaie Chițac iar cu parcarea. Cu asemenea taxe, suplimentare pentru zona turistica din centru, să tot aștepte să vină turiștii. El are impresia că aceștia mai vin ca pe vremea Împușcatului, cu valizele în spinare, ca hamalii. Fiind nevoiti să plătească o zi suplimentară de cazare doar pentru accesul auto, turistii se vor duce in celelalte statiuni, rămînînd ca horecarii să stea in ușa cîrciumilor și să privească după ei mai ceva ca țăranii din nuvela lui Fănuș Neagu, ”Dincolo de nisipuri”, mai ales după foamea asta cu covidul. Și-a delegat atribuțiile diferiților directori din primărie, printre care comunistele Țenea și Ovanesian iar el dă din clanță fără a avea o privire de ansamblu asupra orașului și să atragă fonduri și investitori, orbit fiind numai de nimicuri pentru ”glanț” imediat, precum șiraguri de scoici strălucitoare pentru papuași. Dovada vie că actualul PNL (=PSD), aceeași mizerie. Am spus.

Leave a Reply

Your email address will not be published.