Dacă SC SMART & FAST CONSTRUCT SRL (sau Pro Smart, cum se prezintă comercial) ar fi singura firmă de pe pământ care mai construiește rulouri pentru geamuri, plase, etc, tot nu aș mai apela la ea. Mai degrabă mi-aș zidi geamurile.
Experiența mea negativă a început prin aprilie, când am vrut să cumpăr două rulouri exterioare pentru camerele care înfruntă vestul, deci în care este soare mai tot timpul zilei. Primul pas trebuia să-mi dea de gândit. Pe internet, toate site-urile pe care le-am găsit indicau o adresă greșită. Oamenii se mutaseră de acolo.
În fine, i-am găsit. Am cerut o soluție pentru rulouri și plase, astfel încât să blochez soarele. O soluție, subliniez. Prețul: cam 2.700 de lei, cu un mic discount. Am fost și la altă firmă, care îmi cerea puțin mai mult. Am optat pentru montarea rulouri pe tâmplăria PVC, plase tip plisse, și una verticală, precum și pentru un rulou electric – opțiune obligatorie practic pentru că era mare. A venit cineva să ia măsurile.
Peste câteva zile, am sunat să întreb dacă pot totuși monta rulourile pe perete. Mi s-a părut varianta cea mai bună, ca să le putem șterge pe interior. Sigur, se rezolvă, mi s-a spus. A venit încă o dată un așa-zis specialist să ia măsurile. Evident, fiind singur, i-am adus un scaun, pe care nu îl avea, am notat dimensiunile pe o foaie A4. I-am spus exact ce vreau, i-am arătat că am plase, l-am rugat să îmi dea soluții și pentru plase, și pentru alimentarea la curent a ruloului electric. A spus că mă sună în câteva ore, în legătură cu acest din urmă aspect. Nu a mai sunat.
Cu câteva zile întârziere față de ziua din contract, o echipă a venit la montaj. Mi-au spus, cu un minut înainte de a monta, că trebuie să dea gaură prin grinda de susținere și că e posibil ”să apară o mică floare în perete”. Ce era să fac? Plătisem un avans de 1.000 de lei. L-am rugat să dea gaură din interior în afară, dar mi-a spus că nu se poate. Prin urmare, a apărut o ditamai ”floarea”.
În timpul montajului, unuia dintre angajații SC SMART & FAST CONSTRUCT, care intra și ieșea pe geam, i-a căzut patentul din buzunarul gecii (nu avea haine speciale). Fix pe gresia mea nouă și frumoasă. Fix cu partea de metal în gresie, ca în legile lui Murphy. Evident, cu urmări mai mult decât vizibile. Am fost pe punctul de a-i da afară.
Ajunși la ruloul electric, am aflat că ar trebui să dea altă gaură. Am refuzat. Unul dintre băieți a găsit o soluție de compromis: a cumpărat un întrerupător pe care l-a montat în locul în celui care aprindea lumina de pe balcon. Acum trebuie să stau cu degetul pe buton ca să închis și să deschid (și durează ceva, să știți), dar măcar nu mai am găuri în pereți.
Principala problemă: plasele comandate nu sunt cu nimic mai bune ca cele pe care le aveam. Eu am crezut că cele inițiale nu se vor putea deschide. Dimpotrivă, nu exista nicio problemă. Știți cât au costat plasele Pro Smart? 1.000 de lei! Am dat 1.000 de lei absolut degeaba. Nu știu alții cum sunt, dar pentru mine 1.000 de lei înseamnă destul de mult.
Am prezentat problemele pe email conducerii firmei, împreună cu fotografii. O echipă a venit la constatare. Concluziile: plasele le-am comandat, ei nu au ce face cu ele. Peretele va fi reparat și gresia spartă înlocuită.
După aproape 6 săptămâni, cineva a venit la reparații. Am aflat că era un angajat al Pro Smart care monta, în urmă cu mai bine de 3 ani, gresie și faianță. Mi-a spus că e posibil ca atunci când scoate bucata de gresie să se spargă și altele, că se poate ajunge la jumătate din bucătărie. Nimeni nu și-a asumat inițiat răspunderea pentru un astfel de scenariu. La scurt timp, am primit un email prin care eram anunțat că firma îmi garantează o lucrare de calitate. Am avut și o discuție bizară cu reprezentanții firmei. I-am rugat să vină să îl ia pe muncitor de la mine din casă, stătea degeaba. Am primit însă un telefon după 20 de minute să mă întrebe cineva dacă mai am treabă cu el. De parcă, Doamne ferește, l-aș fi sechestrat. Am analizat însă situația și mi-am dat seama că e mai bine să fac lucrarea cu cineva cu experiență. După săptămâni întregi de nervi am renunțat la orice pretenție. Telefonul de care spuneam a umplut paharul. M-am gândit că e mai bine să nu am de-a face cu astfel de oameni. M-au întrebat dacă vreau să păstrez bucata de gresie cumpărată de ei. Am refuzat.
Peste câteva zile m-a sunat chiar administratorul firmei Pro Smart, Marius Vâlcea. Nu era ora 9 dimineață.
„Acum am aflat și eu, am citit emailurile. Eu i-am spus colegei mele să mai aplice un discount pentru ce s-a întâmplat”, mi-a spus Marius Vâlcea.
I-am răspuns, politicos, că nu este nevoie, dar că dacă are 10 minute libere vreodată aș vrea să îi povestesc tot ce a fost greșit și că acest lucru îl va ajuta în relația cu alți clienți. Eu cred așa: că atunci când vrei să faci o favoare sau când știi că s-a întâmplat ceva în neregulă nu anunți că vrei să-ți îndrepți greșeala, ci pur și simplu o faci. Faptul că anunți că vrei să dai un discount înseamnă de fapt că nu dorești să o faci. Dacă dorești, pur și simplu faci, nu arunci buzduganul înainte.
Peste câteva zile am fost să plătesc diferența. Am observat că un buton, pe care îl cumpărasem degeaba și pe care firma a fost de acord să îl returnez, se ieftinise, culmea. Nu mai costa 75 de lei, ci numai 50. Când am atras atenția asupra acestui fapt, s-a stabilit că prețul este de fapt 75 de lei, care mi s-a redus din factură. Cât despre discount-ul despre care vorbea.
Concluzia: 1.000 de lei plătiți degeaba, gresie spartă, perete reparat pe jumătate, deocamdată, o lună și jumătate de nervi.
Ironic este că am avut o ofertă mult mai ieftină pentru această lucrare, de la cineva care lucrează la negru. Am vrut însă să fiu corect, să lucrez cu o firmă.
E și greșeala mea că am apelat la ei fără să mp uit puțin pe internet. În iunie 2015, de exemplu, SC RAJA SA anunțat că firma SC SMART & FAST CONSTRUCT – SRL, adică Pro Smart, urma să fie debranșată de la rețaua de apă și canalizare în cinci zile, pentru că nu-și plătise facturile. O firmă care nu-și plătește nici apa la timp nu pare una de mare încredere, nu-i așa?
În aprilie 2015, firma era dată în judecată și de COMPANIA NAŢIONALĂ de AUTOSTRĂZI şi DRUMURI NAŢIONALE din ROMÂNIA S.A., prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Constanţa. Probabil pentru neplata rovinietei.
Câteva date. SC SMART & FAST CONSTRUCT SRL (Pro Smart) a fost fondată în 2004 de Vâlcea Ion, născut în martie 1954, domiciliat în Medgidia, Str. Monumentului nr. 8A, care a fost asociat unic. Acesta cooptează în firmă încă un administrator, pe Vâlcea Ionuț Flavius, născut în februarie 1978, cu aceeași adresă. În mai 2007, Vâlcea Ion a cesionat cu titlu gratuit două părți sociale către Vâlcea Marius, care deține funcția de administrator pe durată nedeterminată. Astfel, Vâlcea Ion ajunge să dețină 60% din firmă, iar Vâlcea Marius 40%. Tot atunci s-a deschis un punct de lucru în Medgidia, pe str. Independenței, nr. 12, in incinta S.C. Metalica S.A
Firma are ca obiect principal de activitate ”lucrări de instalații sanitare, de încălzire și de aer condiționat”. În 20014 avea 16 angajați, o cifră de afaceri de 3.699.384 lei și raporta un profit net de 40.685 de lei. În 2013 avea 11 angajați, o cifră de afaceri de 2.377.898 de lei și un profit net de 35.479 de lei. În 2011: 6 angajați, cifră de afaceri de 1.762.325 lei și profit net de 27.712 lei.
P.S. Când am plătit, am văzut pe ușa firmei un afiș semnat de Marius Vâlcea referitor la modul cum se recepționează și se livrează marfa. Cine nu îl respectă este amendat cu 100 de lei. Ba mai mult, angajații care parchează în curte fără să aibă voie sunt amendați. Dacă firma greșește pentru un client nu se întâmplă nimic.
PS2, 27 aprilie, 22.30. După ce am achitat restul de plată, nimeni din firma asta nu mi-a mai răspuns la emailuri. Înainte de a primi banii erau prompți.
Furati curent. Am lucrat cu ei si sunt super super profi!!!