Probleme grave în bugetul CNAPMC

sigla APC (1)Miercuri, 2 martie, în cadrul ședinței plenului Comisiei de Dialog Social (CDS) organizată la nivelul Ministerului Transporturilor, reprezentanții Confederațiilor Patronale și ai Confederațiilor Sindicale, reprezentative la nivel național, au dat aviz nefavorabil proiectului Hotărârii de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2016 al Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CNAPMC), aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

În proiectul prezentat spre avizare se constată o creștere a veniturilor companiei din exploatare, concomitentă cu o scădere a cheltuielilor pentru investiții raportat la anul 2015, dar și o creștere a cheltuielilor de personal (cheltuieli salariale și bonusuri). De asemenea, este vizibilă o creștere a cuantumului valorii dividendelor ce urmează a fi repartizate în continuare acționarilor, toate acestea în condițiile în care infrastructura Portului Constanța se află într-un stadiu avansat de degradare, iar investițiile companiei pe acest segment nu există.

Organizația Patronală Operatorul Portuar apreciază că:

  • nu sunt asigurate servicii de siguranță și nici adâncimi minime ale bazinelor portuare și la dane – acestea reprezentând atribuții esențiale în sarcina companiei
  • veniturile din exploatare au crescut în condițiile în care infrastructura portului Constanța pusă la dispoziția operatorilor de către compania care administrează domeniul portuar este precară
  • numărul salariaților și valoarea cheltuielilor cu aceștia, raportat la gradul de eficiență al activității companiei sunt nejustificate, la fel este și valoarea mult prea mare a dividentelor ce nu ar trebui repartizate acționarilor, ci reinvestite în infrastructura portului

”Toate cele trei aspecte denotă în mod clar o deficiență managerială deja confirmată. Considerăm că o aprobare a proiectului de buget de venituri și cheltuieli în această variantă reprezintă o dovadă a relei credințe în administrare a conducerii companiei, a lipsei viziunii economice clare și a unei strategii viabile în scopul dezvoltării Portului Constanța. Toate acestea ar trebui amendate urgent de către autoritățile abilitate” se arată într-un comunicat de presă al Organizației Patronale Operatorul Portuar.

energia residence
Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Vergil Chițac: ”Constanța s-a dezindustrializat total”

Fri Mar 4 , 2016
În ciuda faptului că Rusia își intensifică activitatea în Marea Neagră, Moscova va evita să cadă în capcana așa-numitului Război al Stelelor din timpul adminsitrației Reagan, care a dus la colapsul fostei URSS, afirmă contraamiralul (r)Vergil Chițac într-un interviu pentru Adevărul Financiar. Până în 2020, Rusia va investi 2,4 miliarde […]