PUSL: „Vrem de zece ori mai multe mașini în Constanța. Infrastructura suportă”

Florentin Chiforeanu, președintele Organizației Județene a PUSL, și Gihan Eserghep, președintele Organizației Municipale, în timpul unei conferințe de presă. Foto: Cristian Hagi, 11 august 2023

Acum mai bine de un deceniu, era director general al Petromin. De cinci ani trăiește cu familia în Spania, unde face afaceri. Îl cheamă Florentin Chiforeanu și este președinte al Organizației Județene Constanța a Partidului Umanist Social Liberal. Gihan Eserghep este un tot un om de afaceri, în domeniul transporturilor. Este frate cu Gelil Eserghep, președintele UDTTMR. Are 51 de ani și s-a înscris în partid de curând. Exact în ziua când fiica sa a împlinit doi ani. Poate că nu este tocmai o întâmplare. Conduce un Porsche și promite că nu va renunța la mașină, deși a fost sfătuit să o facă. Este om de afaceri, a muncit pentru bani și nu are nimic de ascuns. Face de curând politică, deci nu suferă – încă, și sperăm că nici pe viitor – de boala de care suferă majoritatea politicienilor: ipocrizia, care duce inevitabil la dublu discurs.

Cei doi, alături de prim vicepreședintele Tiberiu Pleșu, fost șef al ITM, și de lideri ai structurilor locale, au susținut vineri o conferință de presă în care au vorbit despre problemele din Constanța, dar și despre planurile partidului condus la centru de Partidului Umanist Social Liberal de Cristian Victor Popescu, supranumit Piedone, primar al Sectorului 5 din București.

PUSL lucrează la un program pentru Constanța. Florin Chiforeanu a precizat care vor fi câteva din priorități. „Unu: spațiu verde, însemnând ceva amplu, apă de stropit, plante, arbuști, pomi de care trebuie, nu iarbă și panseluțe pe la Dacia, să mai ia câte un client de-al primăriei ce trebuie să ia. Spațiul verde este neglijat în totalitate. Doi: traficul rutier. Reformat total. Din ce e acum nu păstrăm nimic. Camere de luat vederi în toate intersecțiile, dispecerat. În momentul de față, traficul rutier în Constanța este depășit local.”, a declarat Chiforeanu.

„Vrem de zece ori mai multe mașini în oraș. Infrastructura suportă. Pregătirea intelectuală a celor care se ocupă de noi nu suportă. Ăia trebuie pregătiți. Păi, oraș de două sute de mii și ceva de locuitori să nu ai o parcare subterană, nu există, este în afara logicii. Doi: intersecția de la păpădie, varianta Aurel Vlaicu cu Tomis, care duce spre Ovidiu. Astea toate trebuie etajate, suprapuse.”, a declarat acesta.

În acest moment, în Constanța sunt circa 140.000 de mașini, mai multe pe cap de locuitor decât în Elveția. De asemenea, Constanța este județul cu cele mai multe mașini pe cap de locuitor din România.

Gihan Eserghep a precizat că în Elveția claxonatul este interzis 100%.

„Știți că în Elveția, în 80% din locuințele colective din toate orașele mari nu aveți voie să trageți apa la baie după ora 22.00?”, a declarat acesta. (Cum stau lucrurile aflați de aici: Este sau nu ilegal să tragi apa la toaletă după 10 seara în Elveția și Germania?)

„Poporul este liber și își dorește progresul. Toată lumea își dorește confortul. Toată lumea își dorește să meargă cu mașina proprie. Și cel mai bogat, și cel mai sărac. Administrația este datoare să găsească soluții. Soluțiile înseamnă așa: dintr-un bulevard cu patru benzi, nu faci cu trei, trebuie să îl faci cu cinci sau cu șase. Soluția este să îi faci sistematizare, soluția este să îi faci inclusiv sistemul de benzi reversibile, să faci sincronizări între semafoare, nu să prinzi șapte semafoare pe bulevardul Tomis și la fiecare roșu când ajungi.”, a subliniat Gihan Eserghep.

Acesta a dat două exemple de sistematizare în România: bulevardul Magheru din București și orașul Brașov.

Gihan Eserghep, PUSL Constanța
Gihan Eserghep

„În Brașov, sistematizarea a făcut-o o firmă de consultanță din Japonia.”, a subliniat acesta.

Gihan Eserghep a mai spus că, în opinia sa, transportul în comun în Constanța ar trebui să fie complet gratuit.

Acesta a dezvăluit spus că actualele proiecte au fost făcute greșit de angajații primăriei. Aceștia au stabilit ce este prioritar pentru dezvoltarea orașului Constanța.

„La capitolul transport, transportul cu mijloace personale a fost pe poziția a patra. Nu pentru că așa ne-a cerut cineva, ci pentru că așa au decis niște funcționari din Primăria Constanța. Pe prima poziție a fost așa zisa prioritizarea a transportului în comun, a doua a fost accesul cu biciclete, al treilea cel pietonal. Dacă la momentul când s-a redactat acest proiect se lua transportul cu autoturisme și se muta pe poziția unu, și cei de acolo proiectau sau gândeau ceva care era legat de transportul respectiv. Acestea sunt greșeli pe care dacă le vom duce în continuare în Constanța vom ajunge să ne sufocăm cu toții în trafic.”, a punctat acesta.

Eserghep a mai spus că studiile de trafic s-au făcut din birou.

În opinia sa, aceste probleme trebuie văzute și analizate.

„Orașul Constanța cred că își permitea să piardă zece milioane de euro, dar să circule toate lumea în oraș.”, a punctat acesta.

Liderul PUSL a mai spus că primăria trebuie să construiască parcări subterane și de-abia apoi să impună o taxă pentru parcare.

Întrebat dacă va candida la Primăria Constanța, Gihan Eserghep a spus că mai este timp pentru a se decide.

Mai jos puteți vedea câteva imagini surprinse live în timpul conferinței de presă.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

4 thoughts on “PUSL: „Vrem de zece ori mai multe mașini în Constanța. Infrastructura suportă”

  1. Spania, unde a „trăit” in ultimii 5 ani … atat a reusit sa observe si sa invete de acolo ?! Mai bine ramanea in continuare acolo !!!

  2. Poate nu e de crezut dar e perfect real: deci este nevoie urgentă de parcări subterane în fiecare cartier. De ce simplu: mai multe mașini sunt parcate decât cele care circula deci dacă dispar cele parcate pe stradă în parcări subterane se dublează sau se triplează spațiul circulabil (parcare pe un lateral sau parcare pe ambele laterale circulație pe mijloc). Avantaje parcare subterană pt șoferi: mașina nu e supusă factorilor externi = ploie(cu piatra belea mare) ninsoare(deszăpezire dezghetare etc) raze solareUV=deteliorare vopsea , praf etc. Iarnă temperatură pozitivă =pornire ușoară. Mașina supravegheată video și păzită. Se elimină riscul de acidente (pe stradă poate fi lovită zgâriata ) deci multe avantaje pt șoferi. Dar primăriei nu-i pasă de cetățenii care platetesc taxele și impozitele din care lună de lună își iau salariile uneori și prime și deci cu atit mai puțin îi pasă de mașinile constănțenilor. Dar mai e o MARE PROBLEMĂ legată de parcarile subterane:în caz de alarmă aeriană ele devin adăpost pentru cetățeni (trebuie să fie în fiecare cartier=timpul de adăpostire scurt 5-10min).DACĂ PARCĂRI-ADĂPOST NU SUNT NECESARE DE CE SA-U INLOCUIT SIRENELE DE ALARMĂ ANTIAERIANA =DOAR SĂ BAGE PANICĂ ȘI SPAIMĂ ÎN OAMENI? Normal era amenajarea adaposturilor instruirea poulatiei Montarea Sirenelor și apoi exerciții cu populația (pt. Raid aerian; cutremur etc).Primăriei chiar nu-i pasă de cetățeni orașului? Să nu ajungem la proverbul „cu românul și mintea de pe urmă „. Banii sunt = borduri pavele, luminițe, drone,artificii , dungi albe, floricele și multe altele. Soluția să conștientizăm noi constănțenii că sunt necesare că ne ajută în viața zilnică din oraș și să cerem să fie construite.. sau nu ne pasă și vrem să ne chinuim zilnic în traficul aglomerat?

  3. Sa se mute in favela Inel 1 ..
    Strada Putnei ..sau Aleea Dimitrie Onciu si ii trece :-))
    Ati transformat acest oras intr-un morman de constructii.Blocuri peste case si ulitze pe unde nu pot trece doua masini…etc.
    Mie mi ar fi rusine sa candidez la orice.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Portul Constanța se laudă cu două picături într-un ocean

sâm aug. 12 , 2023
Imaginile cu sute de TIR-uri care stau la coadă, pe banda de urgență a autostrăzii, pentru a intra în Portul Constanța, sunt obișnuite, din păcate. Am măsurat o astfel de coadă. Avea zece kilometri! La aceștia, se adaugă și ambuteiajul din port. Șoferii sunt disperați, stau ore întregi fără condiții […]

V-ar putea interesa și: