Rable în trafic. Mai avem R.A.R.?

 

rabla in trafic
Una dintre mașinile surprinse în traficul din Constanța care are nevoie urgentă de reparații. Fotografie realizată în iulie 2018, în intersecția de la Casa de Cultură

S-a umplut Constanța de rable. Anul acesta, mai mult ca niciodată, parcă, am văzut în oraș zeci de mașini care arată ca după război. Probabil că și după eliminarea taxei de mediu, care mai tempera achiziția de vechituri. Problema nu e că arată așa, ci că poluează ca naiba și că sunt un pericol pentru trafic.

Zilele trecute, de exemplu, am făcut o prostie: am deschis geamul din stânga al mașinii. N-am observat o relicvă pe roți în fața mea care, atunci când a plecat de la semafor, a lăsat în spate un nor gros de fum. La alte mașini, chipurile mai noi, putem vedea bara înnegrită deasupra țevii de eșapament. E semn, spun specialiștii, că șoferul a anulat filtrul de particule, la motoarele diesel. E scump să-l schimbi, dacă se strică. Ce contează că otrăvești aerul?

Mașina din imagine este a unui turist care a parcurs sute de kilometri pentru a ajunge în Constanța, în vacanță. Vi se pare că e o mașină sigură? Reformulez: vi se pare că arată a mașină?

Ce pretenții să avem însă de la persoane fizice, când instituții precum Armata folosesc autobuze care sunt adevărate bombe ecologice.

Întrebarea pe care o adresăm public este ce face Registrul Auto Român? Cum permite ca astfel de mașini să ajungă pe șosele?

Controalele R.A.R-ului ar trebui să fie mult mai stricte.

De asemenea, autoritățile din România ar trebui să se uite puțin peste gard, la ce fac alții pentru a combate poluarea. Marile orașe din Germani încep să interzică mașinile diesel.

Germania se află de câțiva ani sub presiunea rezidenților care cer îmbunătățirea calității aerului, după ce Volkswagen a recunoscut, în 2015, că a folosit softuri modificate de măsurare a emisiilor poluante pentru a păcăli testele. Puternica industrie auto a țării a făcut însă lobby masiv pentru amânarea oricărui fel de interdicție.

În Hamburg au apărut deja indicatoarele care interzic circulația pe străzile principale pentru mașinile diesel vechi, oferind rute alternative. Autoritățile nu au clarificat încă dacă rezidenții vor fi scutiți de la această interdicție.

Constanța nu este un oraș foarte poluat, pentru că, din păcate, nu are industrie. Mașinile diesel foarte vechi sunt însă nu pericol pentru mediu și pentru oameni și ar trebui ca autoritățile să ia măsuri pentru a avea o calitatea a aerului cât mai bună.

Zen Residence
energia residence



Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Probleme la stația de tratare și pompare a apei Palas, din cauza variațiilor de tensiune

Sat Jul 28 , 2018
Astazi – 28 iulie 2018, incepand cu ora 09,45, la statia de tratare si pompare Palas din municipiul Constanta s-au inregistrat mai multe variatii de tensiune, iar pompele de la nivelul statiei au ramas fara energie. Inca de la primele variatii de tensiune au fost anuntati si reprezentantii ENEL care se afla in prezent la fata locului pentru remedierea problemei. Până la […]