Radiografia transportului aerian în România

Transportul aerian de pasageri a crescut de la 9,94 milioane de persoane transportate cu avionul la 10,7 milioane, în primul semestru din 2019. Din acest număr, numai 46.650 au ales Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu din Constanța, și numai 8 (opt) aeroportul din Tulcea.

Activitatea aeroporturilor care au înregistrat cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri se prezintă astfel:

  • Henri Coandă-Bucureşti cu 3,46 mil. pasageri îmbarcaţi şi 3,37 mil. pasageri debarcaţi;
  • Cluj-Napoca cu 681.800 pasageri îmbarcaţi şi 654.600 pasageri debarcaţi;
  • Traian Vuia-Timişoara cu 365.000 pasageri îmbarcaţi şi 349.400 pasageri debarcaţi.

Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu din Constanța a înregistrat un trafic total de 46.650 de pasageri, din care 23.012 îmbarcați la transport internațional, numai 243 îmbarcați la transport intern, 23.112 debarcați la transport internațional și 281 debarcați la transport intern.

Se observă că aeroportul din Cluj Napoca are de 14 ori mai mulți pasageri decât cel din Constanța.

Traficul de pasageri pe aeroporturile din România în primul semestru din anul 2019 (sursa: INS)

Lucrurile nu stau deloc bine pentru Constanța nici în ceea ce privește traficul aerian de mărfuri. Pe AIMK s-au înregistrat 69 de avioane de marfă. Niciunul însă nu a decolat cu produse, toate cele 69 au venit din străinătate și au descărcat marfă. În Cluj Napoca au fost 818 de avioane, din care 297 încărcate la transport internațional, 27 la transport intern, iar 435 au fost descărcate la transport internațional și 59 descărcate la transport intern.

Traficul de mărfuri pe aeroporturile din România în primul semestru din anul 2019 (sursa: INS)

Londra-Luton este primul în topul aeroporturilor de origine și destinație ale pasagerilor din curse regulate debarcaţi, respectiv îmbarcați în România

În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde provin pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, sunt: Londra- Luton 466.787 pasageri, Milano-Bergamo 230.065 pasageri, Munchen 192.004 pasageri, Viena 176.276 pasageri, Tel Aviv 16.9619 pasageri, Madrid-Barajas 151.129 pasageri, Roma-Ciampino 150.148 pasageri, Paris Charles de Gaulle 120.334 pasageri, Barcelona 115.277 pasageri și Bologna 1140.69 pasageri.

În ceea ce privește îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru: Londra-Luton 480.150 pasageri, Milano-Bergamo 241.407 pasageri, Munchen 199.132 pasageri, Viena 175.535 pasageri, Tel Aviv 168.796 pasageri, Roma-Ciampino 154.733 pasageri, Madrid-Barajas 150.608 pasageri, Paris-Charles de Gaulle 122.920 pasageri, Barcelona 122.656 pasageri, Amsterdam-Schipol 120.307 pasageri.

Italia – țara de unde provin și pentru care se îmbarcă cei mai mulţi pasageri din curse aeriene regulate

Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost: Italia 857.062 pasageri, Regatul Unit 786.058 pasageri, Germania 641.212 pasageri, Spania 404.542 pasageri, Franţa 278.814 pasageri, Austria 176.276 pasageri, Israel 173.101 pasageri, Belgia 169.747 pasageri, Olanda 155.957 pasageri.

După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru: Italia 895.166 pasageri, Regatul Unit 808.430 pasageri, Germania 678.385 pasageri, Spania 413.336 pasageri, Franţa 285.236 pasageri, Belgia 176.362 pasageri, Austria 175.535 pasageri, Israel 172.235 pasageri, Olanda 166.858 pasageri.

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Constanța 100% pe Facebook printr-un Like mai jos:
Constanta-financiara-sigla-jpg
sprijina-jurnalismul-independent

Leave a Reply

Your email address will not be published.