Ranfluarea navei Queen Hind. Filmul operațiunii. Ce spune președintele GSP, Gabriel Comănescu

GSP a încheiat cu succes ranfluarea navei Queen Hind. Filmul operațiunii, în 2 minute și 11 de secunde, îl puteți vedea mai sus.

Grup Servicii Petroliere a finalizat cu succes ranfluarea navei Queen Hind, care a eşuat în noiembrie în Portul Midia, cu peste 14.000 de oi la bord, o operaţiune unică în regiunea Mării Negre, nava având o lungime comparabilă cu un teren de fotbal, potrivit preşedintelui GSP, Gabriel Comănescu.

„Echipele GSP au finalizat cu succes ranfluarea Queen Hind. Operaţiunea este unică, din datele noastre, în regiunea Mării Negre. Nava este stabilizată la cheu. Ne bucurăm că am restabilit normalitatea în Portul Midia, după un efort uman şi tehnic neîntrerupt. GSP a alocat toate resursele necesare acestui proiect. Suntem conştienţi, pe deplin, de caracterul de urgenţă al lucrării. Am lucrat repede şi bine. Fără incidente de siguranţă sau de mediu. Nu a fost o operaţiune uşoară. Am readus pe linia de plutire o navă cu o lungime comparabilă cu un teren de fotbal. Vorbim despre o operaţiune deosebit de complexă, pe care GSP a reuşit să o finalizeze, fără incidente, într-un timp record, raportat la alte proiecte similare”, a explicat preşedintele GSP, înt-un comunicat de presă.

Gabriel Comanescu nava esuata

Peste 100 de angajaţi şi colaboratori GSP au lucrat non-stop la acest proiect. Echipa de 20 de scafandri a lucrat chiar şi în patru ture. Compania GSP a mobilizat, pentru operaţiunea de ranfluare cea mai mare macara maritimă din bazinul Mării Negre, GSP Neptun, iar specialiştii companiei au folosit barje pentru stabilizarea Queen Hind. Compania GSP demarează acum faza doi a planului agreat cu partenerii săi de la Portul Constanţa.

„Misiunea de a elibera Queen Hind de încărcătura biologică, în condiţii de siguranţă atât pentru personalul implicat, cât şi pentru mediu se va desfăşura în colaborare strânsă cu autorităţile locale şi naţionale cu atribuţii în acest sens”, se precizează în comunicat.

Compania GSP demarează faza doi a planului agreat cu partenerii noștri de la Portul Constanța. Misiunea de a elibera Queen Hind de încărcătura biologică, în condiții de siguranță atât pentru personalul implicat, cât și pentru mediu se va desfășura în colaborare strânsă cu autoritățile locale și naționale cu atribuții în acest sens.

„Mulțumim tuturor angajaților și colaboratorilor noștri pentru toate eforturile depuse.”, au precizat reprezentanții GSP.

Pe 14 ianuarie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat cu Grup Servicii Petroliere contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind, care, încărcată cu peste 14.000 de oi, a eşuat în noiembrie 2019 în Portul Midia. Contractul, în valoare de circa 19 milioane de lei, prevede şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul vaporului. Nava Queen Hind, încărcată cu circa 14.600 de oi, s-a răsturnat pe 24 noiembrie 2019, la plecarea din Portul Midia, scufundându-se parţial. Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat, fiind scoase vii de la bordul vaporului, în zilele de după incident, şi câteva sute de oi.

Azi vor începe pregătirile pentru extragerea oilor moarte din corpul navei. Operațiunile vor fi făcute cu ajutorul unor mașini speciale și niciun muncitor nu va intra în contact direct cu animalele aflate în putrefacție.

Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019, având la bord peste 14.600 de oi. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.

Sursă video: GSP


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Pompierii fac expoziții cu tehnica din dotare, cu ocazia Zilei Protecției Civile

mie feb. 26 , 2020
Anual, la 28 februarie, se rememorează momentul istoric când, prin „Înalt Decret Regal nr.468” Regele Carol al II-lea aprobă „Regulamentul Apărării Pasive Contra Atacurilor Aeriene”, care consfinţeşte reînfiinţarea Apărării Pasive din România şi constituirea primelor structuri de protecţie civilă. În acest context, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea” al judeţului […]

V-ar putea interesa și: