Reabilitarea bulevardului IC Brătianu din Constanța s-a scumpit cu 70 de milioane de lei în 10 luni, fără ca lucrările să înceapă

Consilierii locali au votat ieri un proiect de hotărâre prin care s-a actualizat devizul la proiectul de reabilitare a bulevardului IC Brătianu din Constanța.

Pe 22 februarie 2023, consilierii aprobaseră devizul în valoare de 141.036.204 lei fără TVA, respectiv 167.609.191 lei cu TVA inclus, din care construcții și montaj reprezentau 107.125.032 lei fără tva, respectiv 124.478.788 lei cu TVA.

Ieri, valoarea proiectului a fost majorată până la 200.451.953 de lei fără TVA, respectiv 238.313.933 lei, TVA inclus, din care construcții plus montaj 120.089.315 lei fără TVA, respectiv 142.906.285 lei cu TVA inclus.

Așadar, vorbim de o creștere cu 70.704.742 de lei în zece luni, fără ca pe bulevard să se producă vreo schimbare.

Directorul Direcției de Proiecte Europene, Ani Merlă, care ocupă o funcție de conducere în Primăria Constanța de pre vremea lui Radu Mazăre, a justificat majorarea prin faptul că în cadrul proiectului au intervenit alte cheltuieli suplimentare, de amenajare noi stații și construirea unor noi scuaruri, plus cheltuieli de securitate în muncă.

Întreg proiectul vizează o suprafață de aproximativ 225.300 mp, din care suprafața de spații verzi totală este de 13.500 mp. Asta înseamnă că reabilitarea fiecărui metru pătrat ne costă 1257 de lei, adică aproximativ 254 de euro.

Potrivit proiectului de hotărâre nr. 84/22.02.2023, pentru eliminarea disfuncționalităților existente pe bulevardul I. C. Brătianu, respectiv ambuteiaje în orele de vârf, viteză redusă de circulație a transportului public și lipsa pistelor dedicate exclusiv bicicliștilor este propusă realizarea pe anumite tronsoane ale bulevardului a câte unei benzi de circulație, pe fiecare direcție de mers, asigurarea de benzi dedicate exclusiv mijloacelor de transport public prin transformarea primei benzi de circulație într-o astfel de bandă, precum și desființarea spațiilor de parcare existente pe bulevard.

Trotuarele vor fi reabilitate, urmând ca în cadrul lățimii trotuarelor să se realizeze, pe zonele unde spațiul existent permite acest lucru, piste dedicate exclusiv bicicliștilor, câte o pistă de biciclete pe fiecare sens de circulație, ce vor avea asfalt colorat. Pistele de biciclete se vor încadra cu borduri 10 x 15 cm către trotuare cât și către zonele verzi adiacente. Lățimea pistelor de biciclete va fi de minim 1,20 m incluzând lățimea bordurilor de încadrare (minim 1,00 m de asfalt colorat).

Proiectul prevede și amplasarea de camere de luat vederi, inclusiv unele care să detecteze șoferii care trec pe roșu.

Având în vedere că unul din obiective este prioritizarea transportului public, în cadrul proiectului s-a prevăzut desființarea unor sensuri giratorii (sensuri giratorii ale căror elemente geometrice nu respectă normativele în vigoare – AND 600) și reconfigurarea cele trei intersecții giratorii existente:

-Bdul I.C. Brătianu cu Strada Bucegi;
-Bdul I.C. Brătianu cu acces Lidl (lângă strada Mircea Berberian);
-Bdul I.C. Brătianu cu Strada I.L. Caragiale.

Acestea vor fi reconfigurate ca intersecții semaforizate.

Tot în cadrul proiectului se vor moderniza următoarele intersecții: I.C. Brătianu – Bucegi – Refugiu autobuz – intersecție semaforizată I.C. Brătianu – Lidl – intersecție semaforizată I.C. Brătianu – I. L. Caragiale – intersecție semaforizată I.C. Brătianu – TP 1 (în apropiere de strada Bravilor) – trecere de pietoni semaforizată I.C. Brătianu – TP 2 (în apropiere de strada Corbului) – trecere de pietoni semaforizată I.C. Brătianu – TP 3 (în apropiere de strada Labirint) – trecere de pietoni semaforizată I.C. Brătianu – Theodor Burada – intersecție semaforizată I.C. Brătianu – Oborului – intersecție semaforizată I.C. Brătianu – Avram Iancu – intersecție semaforizată.

Valoarea investiției este estimată la aproximativ 109.354.740 lei. Perioada propusă pentru implementarea proiectului ,,Îmbunătățirea mobilității în Municipiul Constanța bd. I. C. Brătianu” este de 18 de luni.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

7 thoughts on “Reabilitarea bulevardului IC Brătianu din Constanța s-a scumpit cu 70 de milioane de lei în 10 luni, fără ca lucrările să înceapă

    1. Noi nu contam ! Au nevoie de noi doar o data la 4 ani … sa-i alegem ! In rest isi vad linistiti de „obiectivele” lor care oricum nu prea au legatura cu noi, cetatenii.

      1. Fratilor treziti-va! Va fi mai rau decat au facut pe Lapusneanu! Veti intra in Constanta cand o sa treaca ultimul pieton la ICIL…atatea semafoare???…Oare Constantenii nu stiu sa reactioneze la atata batjocura? Cat mai inghitim nesimtirea si grandomania, infatuatului asta???

  1. Dacă doreau să facă ceva bun trebuia să facă banda de autobuz pe axul drumului așa cum era linia de tramvai și făceau și economie lăsând locurile de parcare așa cum sunt la bordură ; unde or să parcheze pe Lăpușneanu atâtea mi de mașini căci oricum parcările promise nu s-au făcut ,acum vor să distrugă și Brătianu; cu pistele de biciclete o risipă de bani și ingreunarea circulației și mai vor și strada Suceava cu sens unic în loc să facă un sens giratoriu (aici chiar se impune sensul ), ptr.ca este o strada f.circulata în ambele sensuri și există distanță suficientă până la blocuri ptr.a se face parcări pe ambele sensuri, cândva pe aici circulau 2 linii de autobuz (L 22-actual 42 și L 8 ( 45) care nu mai există și care făceau legătura cu centrul ; din Lăpușneanu până la Tomis este o zonă mare neacoperita ptr.cei ce locuiesc în zona și doresc să ajungă în centru, și apropo am văzut în alte țări transport public pe axul drumului și cu iluminatul tot pe axul drumului !!!!!

  2. Nu l-ar putea lasa asa cum este? In prezent este destul de bun. Ar mai tine cativa ani. De ce se grabesc sa cheltuie banii aiurea?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Anatole Magrin, francezul care a devenit român, va avea în Constanța o stradă și un muzeu

vin dec. 8 , 2023
Dobrogea este fascinantă din mai multe motive. Unul dintre ele este modul în care mai multe etnii conviețuim aici în cel mai firesc mod cu putință. Într-o lume în care culoarea pielii, religia, chiar preferințele culturale duc la războaie sângeroase, Dobrogea este nu numai un exemplu, ci speranța că putem […]
anatole magrin constanta

V-ar putea interesa și: