Rezultate dezastruoase la simularea Evaluării Naționale

rezultatele concursului de matematică Tomis

Peste 40% din elevi nu au reușit să ia notă de trecere la proba de matematică a simulării Evaluării Naționale. În schimb, 75,3% au luat note mai mari sau egale cu cinci la Limba şi literatura română.

Conform calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, miercuri a avut loc comunicarea rezultatelor obţinute de elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naţionale (an şcolar 2022 – 2023).

Datele centralizate de Ministerul Educaţiei pe baza rapoartelor furnizate de inspectoratele şcolare judeţene relevă următoarea situaţie (procent de introducere a notelor în aplicaţie – 99,9%): la Limba şi literatura română au luat note mai mari sau egale cu 5 – 75,3% faţă de 70,53% în 2022.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

  • 1- 4,99 – 24,7%;
  • 5 – 5,99 – 14%;
  • 6 – 6,99 – 15,2%;
  • 7 – 7,99 – 17,2%;
  • 8 – 8,99 – 17,3%;
  • 9 – 9,99 – 11,4%.

La această probă un număr de 251 de elevi (0,2%) au obţinut nota 10.

La matematică note mai mari sau egale cu 5 au luat 59,2% faţă de 60,58% în 2022.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

  • 1 – 4,99 – 40,8%;
  • 5 – 5,99 – 18,5%;
  • 6 – 6,99 – 13,8%;
  • 7 – 7,99 – 10,4%;
  • 8 – 8,99 – 9,2%;
  • 9 – 9,99 – 6,5%.

Un număr de 1.385 de elevi (0,8%) au obţinut nota 10.

Limba şi literatura maternă – note mai mari sau egale cu 5 au fost obţinute de 81,7% dintre cei prezenţi faţă de 82,45% în 2022.

Distribuţia notelor pe tranşe (exprimată în procente) este următoarea:

  • 1 – 4.99 – 18,3%;
  • 5 – 5,99 – 12,7%;
  • 6 – 6,99 – 18%;
  • 7 – 7,99 – 20,9%;
  • 8 – 8,99 – 20,6%;
  • 9 – 9,99 – 9,3%.

Un număr de 17 elevi (0,2%) au obţinut nota 10 la această probă.

„Notele obţinute nu se trec în catalog. Prin excepţie, la solicitarea scrisă a elevului, aceste note pot fi trecute în catalog. De asemenea, în mod obligatoriu, aceste rezultate vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare”, afirmă Ministerul Educaţiei.

Totodată, reprezentanţii Ministerului Educaţiei reamintesc că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.


Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Elevi de la Colegiul „Mircea cel Bătrân” din Constanța au construit un minisatelit și participă la etapa națională a competiției europene CanSat 2023

joi mart. 30 , 2023
Echipa Tomis 9 a Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, coordonată de prof. Ion Băraru, a trecut de preselecția celei de-a noua ediții a concursului CanSat, organizat de Agenția Spațială Europeană (ESA) și participă la faza națională organizată de Agenția Spațială Română (ROSA) și ESERO România, programată să aibă […]

V-ar putea interesa și: