Sindicaliștii de la șantierul naval Damen Shipyards Mangalia protestează pentru că olandezii continuă concedierile, iar celor rămași le dau salarii prea mici

Sindicatul Liber Navalistul și FSLR organizează o acțiune de protest la sediul Ministerului Economiei, în data de 12 decembrie 2022 în intervalul orar 11:30 – 13:30.

Motivul este că luni 12.12.2022 este convocată Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor DSMa pentru a supune aprobării „reorganizarea forței de muncă a Societății, prin restructurarea posturilor din
cadrul Societății.”

„Protestăm pentru că deși la începutul acestui an au fost concediați colectiv un număr semnificativ de salariați în continuare se intenționează restructurarea forței de muncă și restructurarea posturilor; Protestăm pentru că de peste 2 ani ne confruntăm cu această stare de incertitudine majoră privind siguranța locurilor de muncă, iar deciziile reprezentanții statului român sunt nefavorabile salariaților; Protestăm pentru că deși numărul actual de salariați ai societății DSMa este în continuă scădere ajungând la cel mai mic nivel de când există șantierul din Mangalia, nu se iau măsuri de creștere a numărului de salariați. Amintim că reprezentanții Damen Shipyards Mangalia și-au asumat, atât prin contractul de asociere cât și public, că va creste numărul de salariați la 3000, însă în momentul de față societatea mai are doar 1500 de salariați, sunt mai puțini salariați decât erau în momentul preluării pachetului de acțiuni de compania olandeză.”, spun salariații.

Aceștia consideră că ministru Florin Spătaru are responsabilitatea instituțională, doctrinară și în același timp morală să protejeze interesul statului român și pe cel al salariatului român și să stopeze intenția manifestată de compania olandeză Damen de a concedia, din nou, o parte din salariații șantierului din Mangalia.

V-ar putea interesa și: Cât câștigă românii care au plecat de pe șantierul naval din Mangalia să muncească în nordul Europei

„Menționăm că fără acordul exclusiv al reprezentanților Ministerului Economiei, concedierea colectivă nu se poate realiza, astfel că solicităm imperativ reprezentanților statului român în Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor DSMa să nu susțină propunerea de restructurare a posturilor prin concediere colectivă. Protestăm pentru a atrage atenția că restructurarea forței de muncă prin concedieri colective nu
reprezintă soluția de redresare a acestui șantier; Protestăm pentru a trage un semnal de alarmă asupra acestei situații în care cei care nu mai protestează ieșind în stradă protestează tacit plecând din șantier și din țară; Protestăm pentru că în cei 4 ani de la preluarea șantierului această societate are pierderi financiare majore în fiecare an, se preconizează că societatea DSMa va înregistra în continuare pierderi anual și abia din 2027 va realiza profit, deși inițial la momentul preluării Acționarul Străin (DAMEN) și-a
asumat că “va exercita controlul managerial și operațional astfel încât să determine Societatea să
realizeze profit operațional în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de sfârșitul anului
financiar 2024.””, se mai arată în comunicatul trimis redacției.

Prin Ordonanța de urgență nr. 73 din 17 iulie 2018 a fost încredințată către acționarul minoritar (DAMEN) conducerea executivă a societății și controlul managerial și operational “în condiții de eficiență economică cu asigurarea know-how, a portofoliului de clienți și a forței de muncă”.

Aceștia mai protestează pentru că la nivelul societății Damen Shipyards Mangalia nu mai există dialog social!

„Protestăm pentru că Directoratul DSMa are o atitudine negativă și ostilă față de reprezentanții salariaților, ignorând prevederile legale și cele ale contractului colectiv de muncă, refuzând în mod repetat sa negocieze neprezentându-se la convocările Comisiei Paritare, motiv pentru care ne-am adresat instanței; Protestăm pentru că salariile sunt mici, deloc corelate cu dinamica actuală a scumpirilor astfel că devenim în fiecare zi din ce în ce mai săraci.”, mai spun sindicaliștii.

Aceștia solicită reprezentanților statului român în Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor și în
Consiliul de Supraveghere al DSMa, urmatoarele:

− Să nu aprobe/avizeze restructurarea forței de muncă din cadrul șantierului naval Damen Shipyards Mangalia;
− Să asigure frontul de lucru corespunzător capacității de producție de care beneficiază șantierului naval din Mangalia;
− Să crească numărul de salariați proprii ai societății DSMa cel puțin până la nivelul la care s-au angajat când au preluat acționariatul și managementul.
− Să se implice activ pentru îndeplinirea obiectivelor din contractul de asociere precum și a planurilor operaționale agreate în cadrul Damen Shipyards Mangalia.
− Să se respecte angajamentele asumate de Acționarul Străin (DAMEN) cu privire la “realizarea de profit operațional în cel mai scurt timp posibil, dar nu mai târziu de sfârșitul anului financiar 2024” precum și asumarea unor obligatii care vizează protejarea forței de muncă dar și a unor pachete de drepturi salariale corelate cu nevoia de subzistență a salariatilor în această perioadă de criză și incertitudine.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Știați că și Automobile Bavaria, dealer BMW, este firmă austriacă? Are datorii de nouă ori mai mari decât profitul. Boss-ul ei e prieten cu Iohannis

vin dec. 9 , 2022
Austria, țara care nu ne vrea în Schengen, controlează o bună parte a economiei românești. Cele mai cunoscute sunt OMV, Raiffeisein, BCR, etc. Există însă firme despre care probabil că nu știți că sunt austriece. Când spuneți BMW și Bavaria, vă gândiți, desigur, la Germania. Dacă spuneți însă Automobile Bavaria […]
automobile-bavaria

V-ar putea interesa și: