Stațiunea Mamaia a fost distrusă de lăcomie

Asta pot admira turiștii care se plimbă pe aleea de promenadă din stațiunea Mamaia

Despre Mamaia nu mai poți spune 100% sigur că este o stațiune. Mamaia este, în parte, și un cartier al municipiului Constanța, iar acest lucru nu are cum să nu afecteze negativ turismul.

S-a construit imens în ultimii ani, în detrimentul spațiilor verzi.

Primarul Constanței de acum, Vergil Chițac, a dezvăluit cifre incredibile:

„Mamaia avea 70 de hectare în 1989. Acum mai sunt 10 hectare.”, a declarat acesta, într-o conferință de presă.

În tot acest timp, numărul locurilor de parcare oficiale a crescut de la 12.000 la cel puțin 25.000, la care se adaugă și apartamentele de locuit, care sunt însă închiriate, legal sau nu.

„Extinderea asta necontrolată a stațiunii Mamaia a fost în detrimentul ei. Noi ne întrebăm dacă e stațiune sau nu.”, a punctat primarul Chițac.

Acestea sunt două din motivele pentru care Mamaia a înregistrat, în acest an, un declin al turismului, și pare că lucrurile nu se vor opri aici. Adăugați la ele parcarea de 94 de lei, cât a fost în acest an, până recent, sezonul scurt, lipsa personalului calificat, plajele prea mari cu nisip de proastă calitate, aglomerați infernală din Constanța, drumul greu accesibil până aici, lipsa de promovare, concurența stațiunile străine, bine puse la punct, și veți avea o rețeta perfectă a unui dezastru.

Performanța unei destinații turistice se traduce și prin numărul de turiști străini care ajung la ea. Din acest punct de vedere, Mamaia este la pământ, mai puțin de 5% din totalul turiștilor fiind străini.

Hotel din Mamaia

„Ghetourile” din Mamaia Nord

S-a construit enorm și în Mamaia Nord, care are o soartă poate și mai tristă decât a stațiunii, cel puțin din punct de vedere urbanistic. Livrările de locuinţe în Mamaia Nord -Năvodari au crescut de cinci ori în cinci ani şi au ajuns la 3.000 de apartamente finalizate în 2021 faţă de 20-30 pe an în urmă cu 20 de ani După ce zona aminteşte în unele locuri de cartierele low-cost ale Bucureştiului precum Militari Residence – care aparţine oficial de Chiajna, tot mai mulţi dezvoltatori se uită acum şi la Neptun-Olimp, scria, recent, Ziarul Financiar.

Cum s-a ajuns aici

S-a ajuns aici din cauza lăcomiei. Vorbim de lăcomia investitorilor imobiliari, care au ridicat blocuri fără să le pese de parcări, spații verzi, spații comune, etc. Vorbim și despre lăcomia celor care au condus Constanța, care au băgat mâna în borcanul cu miere până la cot, fără să le pese că vor lăsa în urmă un dezastru. Vorbim însă și de lăcomia celor care au fost și sunt responsabili de legile din România, care au creat portițe prin care întreaga țară a fost sluțită din punct de vedere urbanistic. În timp ce în Germania este un calvar să-ți instalezi un aparat de aer condiționat, în România poți construi liniștit un bloc fără niciun fel de autorizație.

Să nu credeți că s-a schimbat ceva în bine, în Mamaia sau restul țării. Nu.

energia residence
Zen Residence
comprest util asfalt dobrogea



3 thoughts on “Stațiunea Mamaia a fost distrusă de lăcomie

  1. ” Statiunea ” Mamaia s a transformat intr un mai mare ” Sat de Vacanta”.. cladiri inghesuite….lipsa locurilor de parcare,mizerie,preturi exagerate.. dughene cu mancare proasta la tot pasul. . .nu mai este demult ” Perla Litoralului” …e mai degraba rusinea litoralului

    1. ”S-a transformat”, ”s-a construit” în loc de ”noi, primarii, am transformat-o”…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Următorul articol

Două fete, de 13 și 16 ani, au murit într-un accident rutier

Fri Aug 5 , 2022
Astăzi, în jurul orei 1:40, polițiștii rutieri au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier, pe DN 3, în localitatea Cobadin. Deplasați la fața locului, polițiștii au constatat faptul că impactul s-a produs între 2 autoturisme, conduse de un minor de 16 ani, respectiv un bărbat, de 23 […]