Ștefan Mihu, senator: „Pentru constănțeni, Ziua Marinei este un moment de suflet și, în egală măsură, un prilej de deosebită mândrie patriotică”

senator psd stefan mihu

Ca în fiecare an, pe 15 august, celebrăm Ziua Marinei Romane, sărbătoare comună pentru toți marinarii români civili sau militari, precum și Praznicul Adormirii Maicii Domnului, moment cu o semnificație religioasă profundă în tradiția spirituala a poporului român.

„Coincidența celor două evenimente nu este întâmplătoare, având în vedere faptul că, peste tot în lume, Sfânta Fecioară Maria este patroana și protectoarea marinarilor.”, spune senatorul PSD Ștefan Mihu, într-o declarație de presă.

„Pentru constănțeni, Ziua Marinei este un moment de suflet și, în egală măsură, un prilej de deosebită mândrie patriotică. Mă gândesc, în primul rând, la rolul și importanța orașului Constanța, principala poartă maritimă a țării și unul dintre cele mai mari porturi comerciale ale Europei și ale lumii. Portul Constanța asigură legătura pe mare a României cu toate marile porturi ale lumii și reprezintă, în același timp, o zonă comercială majoră de tranzit și conexiune a Europei cu Orientul Mijlociu și Asia de sud-est, regiuni cu o dinamică accelerată de dezvoltare economică și comercială.”, a afirmat Ștefan Mihu.

În opinia sa, toți constănțenii sunt conștienți, însă, că, în pofida dezvoltării sale deosebite din ultimii ani, inclusiv din punct de vedere turistic, portul Constanța are un potențial de dezvoltare economică și comercială mult mai amplu, încă nevalorificat! La aceasta concură și comportamentul unor  parteneri europeni, care, din motive pur mercantile, vorbesc frumos despre solidaritate, numai atunci când o pretind de la alții și care se opun cu îndârjire admiterii țării noastre în spațiul Schengen, în pofida îndeplinirii de către România a tuturor condițiilor necesare (aspect certificat în repetate rânduri de Comisia Europeană). Toate acestea privează portul Constanța și, implicit, România de avantajele economice și comerciale la care am fi fost îndreptățiți prin facilitățile tehnice deosebite de care dispune portul Constanța, care vin să se adauge unei poziționări geo-strategice de excepție.

„Fără a dori neapărat să politizez acest moment aniversar, să ne aducem aminte, totuși, că la preluarea puterii, actualii guvernanți PNL împreună cu agentul lor electoral președintele Klaus Werner Iohannis, făceau parada de influența, relațiile și afinitățile lor politice la Bruxelles, inclusiv la nivelul PPE / Partidului Popularilor Europeni, fapt care ar fi urmat să aducă țării noastre un statut întărit și o poziție consolidată la nivel european. Cât de multă „valoare adăugată” au adus țării noastre actualii guvernanți, constatăm și singuri, oficialii noștri comportându-se, din păcate, ca niște „ghiocei”, adică foarte puțin vocali spre deloc, atunci când se pune problema negocierii și apărării ferme a intereselor românești la Bruxelles!

Dincolo de aceste sincope cu iz politicianist, care obstrucționează, încă – suntem siguri ca doar cu titlu temporar – dezvoltarea economică și comercială accelerată cuvenită a întregii regiuni circumscrise portului Constanța, să remarcăm resursele considerabile de petrol și gaze naturale existente pe platforma continentală și zona economică exclusivă a țării noastre la Marea Neagră, atuuri energetice importante ale României, care, după ieșirea Marii Britanii din UE, ne conferă un statut unic, în domeniu, la nivel UE, precum și posibilități de export în regiune.

Nu în ultimul rând, prin dotările și facilitățile oferite de porturile maritime și fluvial maritime românești, România se prezintă ca un veritabil avanpost strategic și furnizor regional de securitate în flancul sud-estic al Alianței Nord-Atlantice și al UE, aspect consolidat de infrastructura militară terestră dezvoltată în zona aeroportului Mihail Kogălniceanu.

Concluzionând, apreciez că, în contextul exercițiului financiar-bugetar la UE, 2021 – 2027 și al fondurilor considerabile disponibilizate de Bruxelles statelor membre vizând combaterea efectelor economice ale pandemiei de coronavirus, România trebuie sa acorde o atenție prioritară proiectelor cu finanțare europeană legate de extinderea și modernizarea porturilor ei maritime și fluvial- maritime, inclusiv pe dimensiunea construcției și reparației de nave, date fiind ponderea relevantă și în continuă creștere a schimburilor economice și comerciale între state, efectuate pe cale maritimă.

La mulți ani, Marinei Române! 

La mulți ani, tuturor marinarilor români, oriunde s-ar afla!”


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

1.415 cazuri noi de coronavirus în România, 22 în Constanța

vin aug. 14 , 2020
În urma testelor efectuate la nivel național, față de ultima raportare, au fost înregistrate 1.415 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), acestea fiind cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv. Distribuția pe județe a cazurilor per total și […]
coronavirus

V-ar putea interesa și: