Străzile Nicolae Iorga, Ion Rațiu și Poporului din Constanța vor avea sens unic și piste de biciclete

strada poporului
Strada Poporului

Primăria Municipiului Constanța anunță că în viitorul apropiat va pune în practică un proiect de resistematizare rutieră în zona centrală a orașului care are drept obiectiv decongestionarea traficului rutier și îmbunătățirea mobilității urbane durabile. Mai precis, traficul rutier va fi resistematizat pe străzile Nicolae Iorga, Ion Rațiu și Poporului.

Astfel, se va evita blocarea circulației rutiere în intersecția bulevardului Alexandru Lăpușneanu cu strada Nicolae Iorga și în zona Școlii Gimnaziale Nr. 30 „Gheorghe Țițeica”. Traficul rutier va fi fluidizat la intersecția Victoria, prin interzicerea virajului la stânga de pe bulevardul Tomis pe strada Ion Rațiu.

„De asemenea, se va reduce ambuteiajul format la intersecția străzii Ion Rațiu cu bulevardul Mamaia și strada Mircea cel Bătrân, prin crearea a 2 benzi cu sens unic pe fiecare arteră rutieră.”, consideră Primăria Constanța.

„Condițiile de trafic rutier de pe bulevardele Mamaia și Tomis vor fi îmbunătățite prin reducerea valorilor de trafic. Mai mult, în prezent, sunt propuse spre avizare două proiecte care presupun crearea de zone de parcare pe străzile adiacente situate în zona delimitată de strada Ion Rațiu și strada Soveja și în arealul cuprins între strada Poporului, bulevardul Alexandru Lăpușneanu și bulevardul Mamaia. Se va putea parca pe ambele laturi ale străzii, fără ca circulația rutieră să fie obstrucționată.”, mai spune primăria.

Totodată, proiectul de resistematizare rutieră va facilita dezvoltarea unei rețele integrate de piste de biciclete în municipiul Constanța. Străzile Nicolae Iorga, Ion Rațiu și Poporului vor beneficia de piste de biciclete, care vor fi amenajate pe o singură parte a străzii. În acest fel, pistele de biciclete de pe bulevardele Tomis și Mamaia vor fi conectate pentru a oferi trasee mai lungi celor care utilizează vehiculele pe două roți și se va realiza legătura între căile de rulare amenajate pe cele două tronsoane ale bulevardului Mamaia, cel reabilitat care este cuprins între strada I.G. Duca și strada Mircea cel Bătrân și tronsonul delimitat de strada Mircea cel Bătrân și strada Soveja care urmează să fie modernizat.

Pentru ca aceste soluții să fie implementate, în perioada următoare traficul rutier din zona centrală va fi resistematizat astfel:

  • strada Nicolae Iorga devine arteră cu sens unic, dinspre bulevardul Alexandru Lăpușneanu spre bulevardul Mamaia;
  • strada Ion Rațiu devine arteră cu sens unic, dinspre bulevardul Mamaia spre bulevardul Tomis;
  • strada Poporului devine arteră cu sens unic, dinspre bulevardul Tomis spre strada Mihai Viteazu.

Aplicarea acestor măsuri va asigura fluidizarea traficului rutier din zonele intens circulate și implicit, reducerea poluării.

Proiectul a fost aprobat în cadrul Comisiei de Circulație și urmează să primească avizul I.P.J. Constanța- Serviciul Rutier.

În zonă se construiesc și două blocuri înalte. Detalii aici: Niculae Dușu, milionarul care construiește două blocuri între case FOTO

Dacă ţi-a plăcut acest articol, urmăreşte Constanța 100% pe Facebook printr-un Like mai jos:
Constanta-financiara-sigla-jpg
sprijina-jurnalismul-independent

4 comentarii

  • Așa da! Foarte buna măsura, cei care sunt împotriva sensurilor unice nu cară multă minte in cutia craniană. Hai și cu Baba Novac și Stefanita Vodă! Se poate ! La fel și cu Adamclisi, succes !

  • Dar o trecere de pietoni pe strada Nicolae Iorga pe la jumatatea distantei intre bulevardele Tomis si Lapusnenanu nu se poate infiinta ? Cale de cateva sute de metri nu exista nici o trecere de pietoni, iar acestia trebuie sa riste traversarea printre masini.

  • hahahah cand esti prost.. trage si usa dupa tine ca faci curent pe sens unic… bha HANDICAPATILOR… sensul unic inseamna POLUARE… deoarece volumul de trafic care isi gasea calea ce-a mai scurta catre destinatie… acuma OCOLESTE kilometrii .. deci CONSUMA… POLUEAZA….a si plateste se parcarile pe care le inventeaza ei pe SENSURILE UNICE .. in zonele de case… unde cetatenii ar trebui sa-si bage COTETZELE in GARAJ…sau CURTE… oare suntem singurul ORAS cu zeci de strazi cu SENS UNIC??…

  • Logica inversă, de handicapați. Rațiu și Iorga trebuie schimbat sensul astfel încît să poți merge în buclă, asta e logica unui sens unic, nu să te lovești de imposibilitatea de a vira stînga pentru a-l urma.

Leave a Reply

Your email address will not be published.