Telegraf, ziarul care l-a făcut primar pe Radu Mazăre, a dispărut

telegraf de constanța
Radu Mazăre, cap de pagină în ziarul pe care l-a fondat și condus (sursă foto: Info-Sud-Est.ro)

Telegraf, ziarul care l-a făcut pe Radu Mazăre primar dispare de pe piață. Astăzi a fost ultima sa apariție.

„Din considerente financiare, vă anunțăm oficial că ziarul Telegraf nu mai apare pe piață începând cu data de 20 ianuarie 2020.”, este anunțul reprezentanților publicației.

Ziarul a fost fondat de fostul primarul al Constanței, Radu Mazăre. Acesta a intrat în presă în 1990, la trei ani după ce intrase la Facultatea de Electromecanică din cadrul Institutului de Marină Civilă din Constanța. Pe 16 ianuarie 1990 punea bazele săptămânalului Contract, al cărui redactor șef a fost, alături de Sorin Strutinsky și Nicuşor Constantinescu. Contrastul nu a mai apărut din decembrie 1991, dar în februarie 1992 cei trei au fondat Telegraf. Radu Mazăre a devenit redactor șef al acestuia.

Ziarul a devenit o adevărată rampă de lansare pentru politicianul Mazăre și cei doi prieteni. I-a adus și probleme. În 1995, Radu Mazăre a fost condamnat la șapte luni de închisoare cu executare pentru un articol, fiind acuzat de calomnie (dezincriminată ulterior). Articolul se numea „Fostul viceprimar Dan Miron și actuala judecătoare Revi Moga, prin concurs de infracțiuni au realizat escrocheria Vinalex”. A fost graţiat de Ion Iliescu, pe finalul mandatului său de preşedinte, în 1996. Radu Mazăre a mers până la CEDO, unde a câştigat, iar Codul penal românesc a fost schimbat, iar calomnia a fost eliminată. Tot în 1996, Radu Mazăre a debutat în politică în noiembrie 1996, odată cu alegerea sa ca deputat din partea Partidului Democrat.

Într-unul dintre rechizitoriile lui Nicușor Constantinescu, apare chiar o stenogramă din care reiese influența foarte mare pe care cei trei o aveau asupra trustului de presă chiar și în 2014, la mai bine de 10 ani de când, teoretic, nu mai patronau ziarul și televiziunea:

(Context: Nicușor Constantinescu se afla în arest la domiciliu și îi suna pe șefii Telegraf și TV Neptun pentru a le cere să scrie și să difuzeze mai multe materiale despre situația lui și ”abuzurile justiției”)

CND:Băi, Mona ce se întâmplă la voi acolo, mă? Eu… M-ați dat luni un material, 2 pagini mari cu ce mi s-a întâmplat mie și mai departe nu mai scrie nimeni nimica, mă, mânca-ți-aș, zici că… totul e ok! Scriu doar ăștia care mănâncă căcat de mine și de Sorin și de Mazăre! Nu se poate! Chiar așa, trebuie să vă spun, eu?!

Angajata trustului: Da, da, da… Am înțeles…

(…) CND: Trebuia scris în fiecare zi, a 11-a zi, a 15-a zi, ce se întâmplă cu proiectul ăla, ce se întâmplă cu minciunile alea? (…) Da’ voi… nu vă interesează și voi nu luptați pentru noi mă, stați liniștiți, vă luați salariul bine mersi, înțelegi? Și vă doare în cur de tot ce se întâmplă! Înțelegi??? Până în ziua în care o să vă ia și pe voi să vă aresteze, să vedeți cum este, înțelegi ?

(…) Angajata trustului: Am înțeles, o să…

CND: Ai înțeles pe dracu’, nu ai înțeles nimic, mă!!!

Problemele financiare pentru ziar au început după ce Mazăre și Constantinescu au pierdut puterea. Pe 27 iunie 2017, Telegraf Advertising, firma care edita cotidianul Telegraf şi deţinea domeniul telegrafonline.ro, a intrat în insolvenţă, oficial la propria cerere, scria Supervizor.ro, un site specializat pe insolvențe. Societatea era controlată de Strutinsky, care era acționar și la societatea care deține Neptun TV, care a intrat în insolvență în 2016. În documentaţia depusă la dosar, reprezentantul societății a menționat că ”la acest moment se află în stare de insolvenţă, fondurile bănesti deţinute în casă si în conturile bancare fiind insuficiente pentru acoperirea datoriilor exigibile în cuantum total de 11.071.590,66 lei“. Suma invocată de debitoare era cu 2,86 milioane lei peste cea din bilanţul aferent anului trecut. Iar asta în condiţiile în care firma nu deţinea active imobilizate (7.831 lei este valoarea acestora), iar cele circulante erau de numai 831.001 lei.

Din informațiile noastre, și soarte Neptun TV este pecetluită. Aceasta urmează să fie închisă în scurt timp, dar acționarii vor deschide un nou post de televiziune, al cărui nume va fi Marea Neagră TV.

One comment

  • Din breasla

    La ce articole contrafăcute și pupincurisme de sezon, atribuite cu elan coregrafic de șefa de rubrici, unor comenzi ridicole, mai bine fără acest ziar.
    Sa-i fie numele uitat! Si sefei aidoma!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.