Podul din Medgidia este unul dintre subiectele cele mai fierbinți ale orașului. Termenul de finalizare a fost depășit, iar mulți șoferi spun că traficul este dificil.
Pentru a vedea care este stadiul lucrărilor, dar și cât de greu se circulă, am făcut un test: am traversat podul la volanul mașinii. Am ales o zi lucrătoare, nu una de sfârșit de săptămână. De asemenea, am evitat dimineața sau seara și am preferat după-amiaza, pentru ca testul să fie cât mai relevant.
Iată rezultatul:
În total, de la momentul intrării pe pod până la ieșire, cu start de pe loc, a fost vorba despre 1 minut și 25 de secunde, cu o viteză de maximum 50 de kilometri pe oră.
Am văzut, și puteți observa în imagini, că pe pod există mai multe utilaje și că se lucrează.
Primarul din Medgidia, Marian Iordache, spune că lucrările au avansat mult.
”S-a asfaltat tronsonul din dreapta, pe zona de nord. De săptămâna viitoare încep lucrările de montarea a hidroizolației și probabil în zece zile cele de turnare a șapei de beton, și apoi de asfaltare. Pe partea stângă s-au montat schele pentru sablare (n.r. curățarea de vopsea) și apoi pentru vopsirea arcadei. Cu siguranță podul va fi gata în acest an”, a dat el asigurări.
Lucrările au început anul trecut, în luna iulie. Termenul de finalizare inițial a fost 28 de mai, dar acesta a fost apoi decalat cu 6 luni.
Au fost probleme de proiectare și de aprovizionare cu materiale și cu tehnologie. Problemele acestea au ținut atât de constructor, atât de primărie. Cele care țineau de proiectare s-au reglat. Au existat și chestiuni din proiect ce nu erau clarificate. De exemplu, funcționabilitatea cărucioarelor.
”Sub pod există niște cărucioare. Acestea nu au fost folosite aproape de la darea podului în folosință. Rolul lor este de a vizuta podul pe dedesubt. Proiectanul și experții nu au luat în calcul și repararea lor. Ne-a luat mai mult de două luni de zile, cu proceduri de achiziții cu tot, să reparăm cărucioarele. Le-am reparat în regie proprie, pentru că nu existau bani în proiect”, a spus primarul Marian Iordache.
Primarul Marian Iordache
Costul lucrărilor se ridică la 4,5 milioane de lei, adică circa un milion de euro. ”Toți banii necesari sunt în cont”, a asigurat primarul Marian Iordache. Sumele vin prin Planul Operațional Regional. Finanțator este Ministerul Fondurilor Europene, prin Agenția de Dezvoltare Regională Brăila. Aportul autorității locale, adică al locuitorilor din Medgidia, este de numai 2%.
Vă reamintesc faptul că pentru repararea podului IPMC din municipiul Constanța a fost necesară închiderea acestuia. Reabilitarea acestuia a durat 10 ani: a început în 2004. Primăria Constanța și Ministerul Transporturilor și-au pasat obiectivul de la unul la altul de mai multe ori. În final, podul a fost reparat de minister, nu de primărie. Lucrările au costat circa 9 milioane de lei.
Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.Comentariile la articole sunt moderate.
Astăzi este Ziua Internațională a Animalelor. Sute de constănțeni au profitat de vremea frumoasă și au vizitat Complexul Muzeal de Științe ale Naturii. Vremea este încă superbă, mai aveți timp să ajungeți și voi. Ziua Internațională a Animalelor a fost proclamată oficial de Organizația Internațională pentru Protecția Animalelor în anul […]
CT100.ro utilizează fișiere de tip cookie pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.Setări cookieAccept
Politica de utilizare a cookie-urilor, politica de confidentialițate a website-ului
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Cookie necesari sunt cookie absolut esențiale pentru ca site-ul să funcționeze corect. Această categorie include numai cookie care asigură funcționalitățile de bază și de setările de securitate ale site-ului. Aceste cookie nu rețin nicio informație personală.