Test drive pe podul din Medgidia. Când va fi gata. VIDEO

pod medgidia 1

Podul din Medgidia este unul dintre subiectele cele mai fierbinți ale orașului. Termenul de finalizare a fost depășit, iar mulți șoferi spun că traficul este dificil.

Pentru a vedea care este stadiul lucrărilor, dar și cât de greu se circulă, am făcut un test: am traversat podul la volanul mașinii. Am ales o zi lucrătoare, nu una de sfârșit de săptămână. De asemenea, am evitat dimineața sau seara și am preferat după-amiaza, pentru ca testul să fie cât mai relevant.

Iată rezultatul:

În total, de la momentul intrării pe pod până la ieșire, cu start de pe loc, a fost vorba despre 1 minut și 25 de secunde, cu o viteză de maximum 50 de kilometri pe oră.

Am văzut, și puteți observa în imagini, că pe pod există mai multe utilaje și că se lucrează.

Primarul din Medgidia, Marian Iordache, spune că lucrările au avansat mult.

”S-a asfaltat tronsonul din dreapta, pe zona de nord. De săptămâna viitoare încep lucrările de montarea a hidroizolației și probabil în zece zile cele de turnare a șapei de beton, și apoi de asfaltare. Pe partea stângă s-au montat schele pentru sablare (n.r. curățarea de vopsea) și apoi pentru vopsirea arcadei. Cu siguranță podul va fi gata în acest an”, a dat el asigurări.

Lucrările au început anul trecut, în luna iulie. Termenul de finalizare inițial a fost 28 de mai, dar acesta a fost apoi decalat cu 6 luni.

Au fost probleme de proiectare și de aprovizionare cu materiale și cu tehnologie. Problemele acestea au ținut atât de constructor, atât de primărie. Cele care țineau de proiectare s-au reglat. Au existat și chestiuni din proiect ce nu erau clarificate. De exemplu, funcționabilitatea cărucioarelor.

”Sub pod există niște cărucioare. Acestea nu au fost folosite aproape de la darea podului în folosință. Rolul lor este de a vizuta podul pe dedesubt. Proiectanul și experții nu au luat în calcul și repararea lor. Ne-a luat mai mult de două luni de zile, cu proceduri de achiziții cu tot, să reparăm cărucioarele. Le-am reparat în regie proprie, pentru că nu existau bani în proiect”, a spus primarul Marian Iordache.

 

marian iordache (1)
Primarul Marian Iordache

Costul lucrărilor se ridică la 4,5 milioane de lei, adică circa un milion de euro. ”Toți banii necesari sunt în cont”, a asigurat primarul Marian Iordache. Sumele vin prin Planul Operațional Regional. Finanțator este Ministerul Fondurilor Europene, prin Agenția de Dezvoltare Regională Brăila. Aportul autorității locale, adică al locuitorilor din Medgidia, este de numai 2%.

Vă reamintesc faptul că pentru repararea podului IPMC din municipiul Constanța a fost necesară închiderea acestuia. Reabilitarea acestuia a durat 10 ani: a început în 2004. Primăria Constanța și Ministerul Transporturilor și-au pasat obiectivul de la unul la altul de mai multe ori. În final, podul a fost reparat de minister, nu de primărie. Lucrările au costat circa 9 milioane de lei.

 

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de Facebook.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Ziua Internațională a Animalelor la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii. VIDEO

Dum oct. 4 , 2015
Astăzi este Ziua Internațională a Animalelor. Sute de constănțeni au profitat de vremea frumoasă și au vizitat Complexul Muzeal de Științe ale Naturii. Vremea este încă superbă, mai aveți timp să ajungeți și voi. Ziua Internațională a Animalelor a fost proclamată oficial de Organizația Internațională pentru Protecția Animalelor în anul […]