Topul celor mai avariate mașini din România

Un studiu recent al companiei de date auto carVertical a dezvăluit care sunt cele mai avariate mașini din România, iar vehiculele marca BMW au ocupat primul loc pe listă. Această observație seamănă cu tendințele din alte țări, BMW fiind cea mai deteriorată marcă de mașini la nivel global. De cealaltă parte a spectrului, cu cele mai puține incidente în trafic în România, se află Alfa Romeo. O altă concluzie a aceluiași studiu, în cadrul căruia au fost analizate date privind daunele din ultimele 12 luni, a fost că Porsche, Jaguar și Mercedes-Benz sunt mărcile auto cu cea mai mare valoare medie a daunelor înregistrate.

Patru din cinci mașini BMW au fost implicate într-un accident

80,3% dintre toate BMW-urile din România care au fost verificate pe carVertical fuseseră avariate în trecut. Honda (79,3%), Hyundai (71,1%), Porsche (69,6%) și Mitsubishi (68,5%) sunt, de asemenea, deteriorate des și prin urmare cumpărătorii ar trebui să fie precauți atunci când cumpără aceste mărci de mașini.

BMW se situează în fruntea listei celor mai avariate vehicule nu numai în România, ci și în multe alte țări din întreaga lume.

„BMW este o marcă de automobile foarte căutată, dar în ciuda faptului că vorbim despre un producător de vehicule de lux, modelele mai vechi și mai accesibile ca preț sunt adesea achiziționate de șoferi tineri, fără experiență. De asemenea, conform companiilor de asigurări, șoferii BMW sunt mai predispuși să-și asume riscuri atunci când conduc. Așadar, nu este de mirare de ce se află în fruntea listei mărcilor de mașini cu cele mai frecvente daune”, explică Matas Buzelis, expert auto și șeful departamentului de comunicații al carVertical.

Mașinile care au suferit daune grave în trecut pot fi mai susceptibile la defecțiuni ocazionale și necesită reparații ample. Ca să nu mai vorbim că, în unele cazuri, siguranța acestora poate fi compromisă. Verificarea online a istoricului unui vehicul micșorează riscul de a cumpăra o rablă, care vă poate toca rapid o mulțime de bani.

Proprietarii de mașini ar trebui să verifice, de asemenea, istoricul vehiculelor lor pentru a afla dacă nu au daune ascunse care ar trebui investigate amănunțit de un mecanic. Este mult mai ușor să vinzi o mașină care are un istoric curat și să negociezi cu cumpărătorii având dovada la îndemână.

Mașinile Alfa Romeo din România sunt cel mai puțin avariate – doar 42,5% din toate vehiculele verificate pe carVertical au fost avariate. Renault (44,6%), Jeep (45,6%), Peugeot (46,4%) și Nissan (46,5%) au procentaje asemănătoare.

Unele mașini sunt avariate mai des

Când vine vorba despre înregistrări de daune, unele mărci de vehicule din România au mai multe incidente consemnate în rapoartele lor istorice. În medie, o mașină Honda verificată pe carVertical are 3,1 înregistrări de daune, urmată de Lexus (2,8), BMW (2,7), Mitsubishi (2,6) și Land Rover (2,56).

„Este absolut normal ca o mașină să fie implicată într-un accident o dată la 5 ani. Acest aspect poate fi legat și de kilometraj. Cu toate acestea, vehiculele care au mai multe înregistrări de daune grave sunt dificil de deținut sau de întreținut. În mod surprinzător, carVertical a descoperit că anul acesta, cel mai mare număr de daune înregistrate pentru o singură mașină aparține unui Volkswagen Passat. Acest vehicul a avut 32 de cazuri de daune înregistrate în raportul său”, spune Buzelis.

Vehiculele Citroen suferă cele mai puține accidente – modelele Renault au avut în medie 1,77 daune descoperite pe carVertical, Alfa Romeo – 1,79, Renault – 1,81, Nissan – 1,88 și Peugeot – 1,89.

Acești producători se concentrează pe producerea de mașini de clasă economică ce nu atrag de obicei șoferii pasionați de viteză și prin urmare ajung să aibă accidente mai rar.

Recomandare: Revoluția chineză: o marcă auto de care probabil nu ați auzit a detronat Tesla

Porsche, Jaguar și Mercedes-Benz dețin recordurile pentru cele mai costisitoare daune din România

În România, Porsche – 23.448 lei, Jaguar – 20.536 lei, și Mercedes-Benz – 19.711 lei au cele mai mari valori medii ale daunelor. Deși o mică lovitură nu este ceva de care ar trebui să vă faceți griji atunci când căutați să cumpărați o mașină la mâna a doua, daunele majore ar trebui discutate cu mecanicii profesioniști pentru a evita apariția problemelor în viitor.

Mărcile de vehicule premium au de obicei o valoare medie a daunelor mai mare în comparație cu mașinile din clasa economică și prin urmare chiar și daunele mici pot costa mii de euro pentru a fi reparate.

În funcție de marca vehiculului, repararea aceluiași tip de daune poate costa diferit. Dodge-urile au cea mai mare valoare medie a daunelor la nivel global – 29.547 lei, urmate de Porsche (26.023 lei) și Tesla (24.333 lei).

Metodologie

Cercetarea carVertical a examinat rapoarte de istoric auto reale achiziționate de clienții companiei din octombrie 2022 până în octombrie 2023. Daunele înregistrate în aceste rapoarte au fost agregate pe mărci de mașini, analizate și transformate în procente pentru a putea fi create clasamente. Procesarea a milioane de verificări ale istoricului auto permite companiei să vadă tendințe și să emită previziuni pentru piețele de mașini second hand.

Mărci auto după daunele istorice disponibile:

  1. BMW – 80.25%
  2. Honda – 79.29%
  3. Hyundai – 71.12%
  4. Porsche – 69.57%
  5. Mitsubishi – 68.50%
  6. Ford – 64.58%
  7. Land Rover – 63.86%
  8. Audi – 61.15%
  9. Jaguar – 59.16%
  10. Mercedes Benz – 58.00%

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Cum a reușit Cluj-Napoca să construiască zece parcări supra și subterane, în timp ce Constanța trage dungi albe pe asfalt

joi ian. 4 , 2024
Un șofer din Constanța care ajunge în orașe precum Cluj-Napoca sau Oradea va observa, fără îndoială, că primarii de acolo au reușit ceea ce pare imposibil la Constanța: să construiască parcări supraterane sau subterane. Asta nu înseamnă că problema parcărilor, corelată cu cea a mobilității urbane, este rezolvată, dar cu […]

V-ar putea interesa și: