Tot ce trebuie să știi dacă închiriezi o mașină în Uniunea Europeană

Imagine cu rol ilustrativ
Imagine cu rol demonstrativ

În contextul sărbătorilor de iarnă și al vacanțelor planificate în Uniunea Europeană, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România), parte a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), oferă un set de recomandări esențiale pentru închirierea unui autoturism.

Aceste sfaturi vin în sprijinul consumatorilor care doresc să evite problemele sau neînțelegerile atunci când utilizează astfel de servicii în alte țări membre ale Uniunii Europene.

Recomandări înainte de închirierea unui autoturism

  1. Comparați ofertele disponibile pe piață, alegând varianta care se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră.
  2. Verificați mijloacele de plată acceptate pentru rezervările online.
  3. Solicitați detalii despre:
    • durata minimă a închirierii;
    • termenul de rezervare;
    • aria geografică acoperită.
  4. Obțineți informații despre costurile suplimentare, precum scaunul pentru copil, șoferul suplimentar sau alte tipuri de asigurări.
  5. Pregătiți documentele necesare pentru preluarea autoturismului.
  6. Verificați starea tehnică a autoturismului și tipurile de asigurări incluse în tarif.
  7. Informați-vă despre regulile de circulație din țara în care urmează să circulați.
  8. Confirmați rezervarea și asigurați-vă că aveți acces la termenii și condițiile de închiriere.

Recomandări după preluarea autoturismului

  1. Inspectați starea vehiculului împreună cu reprezentantul companiei înainte de semnarea contractului.
  2. Citiți cu atenție contractul de închiriere și solicitați clarificări pentru eventualele neînțelegeri.
  3. Verificați dacă elementele incluse în contract corespund celor din rezervare.
  4. Notați nivelul combustibilului și asigurați-vă că toate avariile sunt documentate în procesul-verbal.
  5. Păstrați dovezi fotografice privind starea vehiculului la preluare și la returnare.
  6. Respectați instrucțiunile contractuale în cazul unei pagube sau al unui accident.
  7. Anunțați autoritățile în cazul unui accident cu neînțelegeri legate de responsabilitate.
  8. Parcați autoturismul în spații amenajate și păstrați documentele emise de stațiile de alimentare.

Despre ECC România

ECC România face parte din Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), care reunește 29 de centre din cele 27 de state membre ale UE, plus Islanda și Norvegia. Rețeaua oferă gratuit informații, consiliere și asistență consumatorilor care întâmpină dificultăți în tranzacțiile transfrontaliere.

Pentru detalii suplimentare, vizitați www.eccromania.ro.

Cu aceste recomandări, ECC România dorește să asigure consumatorii că pot închiria un autoturism fără riscuri și să se bucure de vacanțe fără griji în perioada sărbătorilor.

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Cine vrea să construiască Alternativa Techirghiol - s-au depus 11 oferte

mar dec. 24 , 2024
Autostrada Litoralului, cunoscută și ca Alternativa Techirghiol, atrage constructori de renume din cinci țări, care au depus 11 oferte pentru proiectarea și execuția acestui drum strategic. Cu o lungime de 30,59 km, proiectul promite să conecteze rapid sudul litoralului românesc de Autostrada A4, reducând timpul de deplasare și sporind siguranța […]