Trafic infernal pe litoral. Ministrul Drulă refuză să finanțeze Alternativa Techirghiol, Bogdan Huțucă îi cere explicații

Drumul dintre Eforie și Agigea. N-ai loc s-arunci un ac

Traficul între municipiul Constanța și sudul litoralului este un coșmar. În vara aceasta, parcă mai mult ca niciodată. Un coșmar care poate fi însă evitat, dacă se construiește o șosea paralelă cu actual drum național. Așa ar fi trebuit să se întâmple, însă ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, a tăiat finanțarea pentru „Alternativa Techirghiol”, proiectul care ar fi putut rezolva problema.

Proiectul a fost pus pe tapet de PNL, mai exact de Bogdan Huțucă și Marian Crușoveanu, ambii deputați în prezent. Ministrul Drulă este membru USR.

Bogdan Huțucă, președinte al PNL Constanța, l-a invitat public pe ministrul Drulă, în mod public, la o plimbare pe actualul drum național.

„Domnule ministru Drulă, vă invit în orice zi doriți dumneavoastră să facem împreună un drum între #Constanța și #Mangalia. Veți vedea că în Eforie Nord drumul se blochează și oamenii sunt obligați să stea în mașini între o oră și două ore, pe un traseu ce poate fi parcurs în 20 de minute. Mii de mașini stau bară la bară, într-o coadă ce poate atinge între 3 și 10 kilometri.

Din păcate, de aceste lucruri suferă toți românii. Pe de o parte suferă românii din toată țara care vin în vacanță pe litoralul românesc, dar suferă și constănțenii care sunt obligați să facă zilnic acest drum pentru a ajunge la muncă sau pentru a rezolva diferite probleme. În plus, este afectat fluxul economic pe întreg litoralul românesc, căci pe aici trec zilnic sute de transporturi care deservesc hotelurile, restaurantele și barurile de pe litoral.

Guvernarea liberală a făcut anul trecut un studiu de fezabilitate excelent și chiar un proiect pentru construcția a ceea ce presa a numit „Varianta #Techirghiol”. Aceasta se desprinde din autostrada de centură a Constanței, A4, trece prin apropierea localităților Agigea, Techirghiol, Movilița, Biruința, Moșneni, Dulcești și se închide la intersecția cu DN 39, la sud de localitatea 23 August.” spune Bogdan Huțucă.

Studiul demonstra clar că acest traseu este cel mai avantajos din punct de vedere tehnic, financiar, social și economic. În plus, traseul este cel mai bun și din punct de vedere al impactului pentru mediu!

Studiul arăta că acest drum ocolitor are următoarele beneficii:

  • asigură legături între nordul și sudul litoralului;
  • preia un flux mare de trafic de pe drumurile naționale DN 38 și DN 39;
  • reduce timpul de călătorie, prin creșterea vitezei de deplasare;
  • scade emisiilor poluante, prin eliminarea cozilor de așteptare;
  • reduce accidentele prin devierea traficului de tranzit;
  • îmbunătățește confortul utilizatorilor.

„Ați primit acest proiect la cheie, fapt recunoscut chiar de dumneavoastră. În primele zile de mandat ne-ați promis că veți continua acest proiect și că îi înțelegeți importanța, și că îl veți include în PNRR. Acum însă, ne spuneți că nu ați inclus acest proiect în PNRR, fără a ne da însă nicio explicație logică.

Domnule ministru, zeci de mii de constănțeni și milioane de români suferă și vor suferi în continuare, dacă nu rezolvăm cât mai repede problema!

Vă aștept pe teren pentru a vedea cu adevărat importanța acestui drum și pentru a lua cele mai bune decizii pentru români!”, mai transmite Bogdan Huțucă.

COMPLETARE ora 15.25: IPJ vă recomandă să evitați DN39 Constanța – Mangalia

Sursă foto: Dobrogea TV

Puteți urmări știrile Constanța 100% și pe Facebook, și pe Google News.

energia residence
sprijina-jurnalismul-independent

3 comentarii

  • asta e rupt de realitate sau autostrazile dau mai bine la public

  • Varianta Techirghiol nu rezolva problema celor din Eforie, Tuzla, Costinesti. Ca sa fie o solutie functionala, sunt necesare drumuri de legatura din noua varianta atat spre Eforie Nord cat si spre Tuzla. E nevoie si de un pod nou peste Canalul Dunare-Marea Neagra la iesirea din A4 spre Agigea.
    Merita reabilitata si linia de cale ferata Constanta Mangalia, cu trenuri civilizate din ora in ora.
    Se pot face cu bani europeni. PNRR e gandit pentru investitii de rang national, care au obligatoriu o componenta eco si una de digitalizare.

  • Buna ziua, rezolvarea problemei este alta, construirea de autostrada spre Vama Veche cu legăturile necesare pentru stațiuni, aceasta trebuie legată de actuala autostrada înainte de trecerea canalului. In felul acesta to traficul care se duce spre vama și stațiunile din sud se deviază, toată lumea scapă de stres.

Leave a Reply

Your email address will not be published.