Traian Băsescu, acuzații de o gravitate extremă referitoare la licitația pentru corvete

Traian Băsescu, pe vremea când era președinte al României, alături de Gheorghe Bosânceanu, în incinta Șantierul Naval Constanța

Președintele Traian Băsescu a făcut, azi, acuzații de o gravitate extremă referitoare la licitația pentru cele 4 corvete pe care România vrea să le cumpere.

Pe scurt, fostul președinte spune că acestea puteau fi atribuite direct unei firme franceze, care este asociată cu Șantierul Naval Constanța, dar că Liviu Dragnea vrea să trucheze licitația pentru a fi câștigată de o firmă olandeză.

Șantierul Naval Constanța are sediul în Insulele Marshall și este controlat de familia multi milionară Bosânceanu.

Șeful statului a vizitat de mai multe ori SNC, în calitate oficială, fiind invitat, ca și alții, la lansarea navelor construite aici.

Contractul este o mană cerească pentru orice șantier l-ar câștiga, pe o piață dificilă.

Iată ce scria în raportul anual al SNC din 2017:

„Contextul actual al pieţei de construcţii nave este deosebit de dificil, în condiţiile în care în activitatea de shipping aproape toate segmentele de piaţă se confruntă cu reduceri semnificative ale volumelor de marfă transportate, precum şi cu o scădere accentuată a navlurilor. În acest sens, societatea nu a luat în calcul semnarea unor contracte de nave noi decât în situaţia în care se identifică proiecte care să garanteze realizarea unui profit.”

Mai jos puteți găsi declarația lui Traian Băsescu (virgulele dintre subiect și predicat îi aparțin):

„Ia corveta neamule sau,
De ce a vrut Daddy licitaţie pentru corvete ?
Răspuns : ca să fie ceva de trucat .
Prin lege România poate să achiziţioneze echipamente militare fără licitaţie, dar prin negociere directă funcţie de opţiunile tehnice, tactice şi de preţ ale armatei . Aşa a achiziţionat armata avioanele multirol F 16, avioanele de transport C 130, avioanele de transport SPARTAN, transportoarele blindate Phirania, rachetele Patriot şi multe altele .
La nici una din aceste achiziţii directe, supravegheate chiar de guvernele statelor furnizoare, nu au existat contestaţii sau acuzaţii de corupţie .
Dar pentru că interesele sunt interese, ce credeţi că i-a dat prin cap lui Daddy ? Să organizăm o licitaţie în valoare de 1,6 miliarde dolari pentru achiziţionarea a 4 corvete, necesare Forţelor Navale Române
Ciudată decizie, mai ales că cele mai bine păzite secrete ale oricărei armate şi anume capabilităţile şi caracteristicile navelor de luptă şi a armamentelor aflate la bord, au fost împrăştiate către toţi participanţii la licitaţie, în loc să fie cunoscute numai de compania constructoare.
Până la urmă au ajuns la finalul licitaţiei trei competitori : olandezii de la Damen, italienii de la Ficantieri şi francezii de la Naval Grup.
Şi un novice vede la o simpla citire a numelor competitorilor că francezii de la Naval Grup, lideri mondiali în construcţia de nave militare, sunt singurii care pot construi şi echipa cele 4 corvete cu tehnică de luptă şi tehnologie de ultimă generaţie produsă în industria de apărare franceză, perfect compatibilă NATO, mai ales că producător de armament Thales deţine 34 la sută alături de statul francez care deţine 62 la sută din acţiunile Naval Grup.
Ceilalţi competitori, fie că vorbim de Damen, fie că vorbim de Ficantieri, vor trebui să importe mare parte din echipamentele pe care le vor instala la bordul navelor, situaţie în care vor avea preţuri mai mari la oferta finală, dar şi destule probleme în compatibilizare a funcţionării coordonate a diverselor categorii de armamente instalate la bordul navelor de luptă.
În aceste condiţii, francezii de la Naval Grup, vor veni şi cu cea mai bună ofertă tehnică dar şi cu cel mai bun preţ.
În loc să facem o achiziţie de armament printr-o negociere directă cu firma pe care o consideram cea mai bună, soluţie legală pe care nimeni nu ar fi putut să o conteste, ne-am apucat să facem o licitaţie internaţională, inutilă, care se va termina cu scandal.
Şi atunci de ce a vrut Daddy o licitaţie ? Pentru că singura modalitate de a-i ferici pe olandezii de la Damen cu contractul de 1,6 miliarde dolari era o licitaţie trucată. Altfel, prin selecţie de oferte urmată de negociere directă olandezii n-ar fi avut nici o şansă.
Mihai Fifor, a preferat să demisioneze înainte de anunţarea rezultatului licitaţiei, pentru a nu fi parte a mizeriei puse la cale de Daddy.
Şi uite aşa, pe banii noştri, ne-am mai făcut rost de un scandal marca Dragnea, care vine, vine, vine…
PS – Indiferent care din cele trei companii va obţine contarctul pentru construcţia celor patru corvete, construcţia navelor se va face într-un şantier naval din România (Damen la Galaţi sau Mangalia, Ficantieri la Tulcea sau Brăila şi Naval Grup la Constanţa).”

Vă recomandăm și:

 

Van Oord sucursala Constanța a pierdut, anul trecut, 21.000 de lei în FIECARE ZI


Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Niculae Dușu, milionarul care construiește două blocuri între case FOTO

mie nov. 21 , 2018
Niculae Dușu, unul dintre cei mai discreți milionari din Constanța, construiește două blocuri între case, într-o zonă centrală a orașului. „Pentru domeniul nostru de activitate capitalismul a facilitat expansiune, diversificare, investiţii importante şi evoluţie occidentală”. Declarația îi aparține lui Niculae Dușu, omul care a făcut avere după ce a preluat […]

V-ar putea interesa și: