Imaginați-vă un aeroport în care, în unele zile, nu decolează și nu aterizează nici un avion. Dacă vorbim despre județul Constanța, despre care locuitorii spun că este pe locul al doilea în România din punct de vedere economic, pare de neînțeles.
Și totuși, așa se întâmplă pe Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu“ (AIMK), care deservește județul. Am încercat, de exemplu, astăzi, să vedem unde putem zbura pe 14 noiembrie din Constanța. Răspunsul: nicăieri.
Am ales data la întâmplare, dar am ținut cont că este o zi de sâmbătă. În aceeași zi, de pe aeroportul din Cluj decolează 14 curse, spre destinații precum București, Spania, Germania, Anglia, Italia, Belgia. Din Iași pleacă 11 avioane, spre București și Italia, Israel și Anglia.
Ce spun statisticile
Lucrurile arată la fel de rău pentru AIMK și din punct de vedere al statisticilor. Potrivit datelor Asociației Aeronautice din România, acesta se află pe locul al nouălea din punctul de vedere al numărului de pasageri care l-au tranzitat. Astfel, în primele șase luni ale anului, acesta a fos de 21.127.
Distanța este mare nu numai față de Aeroportul Otopeni (cu 4.207.337 pasageri, nici nu poate fi vorba de comparație), ci față de aeroportul Craiova, clasat pe locul al optulea, cu 89.056 pasageri. Clujul a atins aproape 675.000 de pasageri, Timișoara: 434.610, Târgu Mureș: 166.078, Bacău, Iași și chiar Sibiu, un oraș mult mai mic decât Constanța.
În ceea ce privește numărul de aeronave care au decolat sau aterizat, AIMK urcă un loc, dar numai datorită traficului militar. Vă reamintim că aici se află și baza militară a SUA. În 2014 s-au înregistrat 182.567 pasageri la Mihail Kogălniceanu, dar numai 37.939 din traficul comercial, restul fiind, în marea majoritate, militari americani care au tranzitat AIMK.
De asemenea, în 2014 au fost 5.141 mişcări aeronave, atât aterizări, cât şi decolări, dar numai 982 au fost zboruri comerciale civile.
Am scris mai mult despre acest subiect în Romania libera.
Distanța dintre aeroportul din București și cel de la Cluj este mult mai mare decât distanța dintre Kogalniceanu și București. La Cluj au venit și multe firme din străinătate care au deschis sucursale acolo. Nu cred că TOȚI locuitorii Constanței au afirmat că suntem pe locul al doilea din punct de vedere economic; dacă suntem, este din cauza portului. Când a funcționat aeroportul din Kogălniceanu ca cel din București sau Cluj ca să puteți afirma acum că sunt puține zboruri ???
Uitati-va putin la acest grafic. Veti vedea unde era Aeroportul Cluj in 2000, cum a crescut si unde este acum. Cred ca asta va va raspunde la multe intrebari. http://airportcluj.ro/…/trafic-de-pasageri-2000-2012