
Legea Administrației Publice Locale îi obligă pe aleșii locali să depună un raport de activitate. Nu în fiecare lună, nu în fiecare trimestru, ci unul pe an. În municipiul Constanța, un deși suntem la jumătatea anului (și deși este an electoral), un singur consilier local și-a îndeplinit această obligație legală: Cristian Tincu, PSD.
Întrucât reglementările nu prevăd un termen limită, există speranța că în viitor vom mai vedea astfel de cazuri. Dacă ne raportăm la anii trecuți, suntem destul de sceptici. Mai jos puteți vedea lista celor care au depus rapoarte în anii trecuți. Cam jumătate dintre ei, în anii 2018 și 2016, și nu mai 7 consilieri în 2017.

Iată care sunt obligațiile de informare pentru aleșii locali:
- Aleșii locali sunt obligați ca, în exercitarea mandatului, să organizeze periodic, cel puțin o dată pe trimestru, întâlniri cu cetățenii, să acorde audiențe și să prezinte în consiliul local, respectiv în consiliul județean o informare privind problemele ridicate la întâlnirea cu cetățenii.
- Fiecare consilier local, respectiv consilier județean, precum și viceprimarii, respectiv vicepreședinții consiliului județean sunt obligați să prezinte un raport anual de activitate, care este făcut public prin grija secretarului general al unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
- Fiecare primar prezintă anual, în fața autorității deliberative, un raport privind starea economică, socială și de mediu a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale. Fiecare președinte al consiliului județean prezintă anual în fața autorității deliberative un raport privind modul de îndeplinire a atribuțiilor sale.