Societatea de transport în comun CT BUS a anunțat, pe pagina sa de Facebook, nu printr-un comunicat de presă oficial, că, începând de astăzi, 15 martie 2022, s-a majorat tariful biletelor de călătorie.
Noile prețuri sunt sensibil mai mari decât cele vechi, în unele cazuri, aproape duble.
- Bilet 1 călătorie – 2,5 lei
- Bilet 2 călătorii – 5 lei
- Bilet 75 min – 4 lei
- Bilet valabil 24 de ore pe toate liniile – 10 lei
- Bilet 7 zile – 35 lei
Biletele cumpărate de călători cu prețul vechi pot fi folosite până la 30 aprilie a.c., inclusiv.
Totodată, CT Bus anunță introducerea a două noi abonamente:
- Abonament pe toate liniile valabile pentru 6 luni – nominal – costă 625 de lei
- Abonament pe toate liniile -valabile pentru 12 luni – nominal – costă 1.250 de lei.
De asemenea, sunt menținute prețurile abonamentelor deja existente:
- Abonament 1 linie – 55 de lei
- Abonament 2 linii – 80 de lei.
Important: Copiii sub 5 ani călătoresc gratuit.
- Biletelul pe toate liniile cu valabilitate de 75 de minute/24 de ore se eliberează de la toate tonetele CT BUS și colaboratorii CT BUS. Este valabil 75 de minute/24 de ore din momentul validării în mijlocul de transport.
- Biletul pe toate liniile cu valabilitate de 7 zile se eliberează de la toate tonetele CT BUS și colaboratorii CT BUS. Biletele sunt valabile 7 (şapte) zile calendaristice consecutive.
Cei care nu plătesc pot fi executați silit
„Pentru o călătorie fără bilet sau abonament, contravenienții sunt sancționați. Călătorul este obligat să achite cuantumul total al amenzii stabilite, în termen de maxim 15 zile de la comunicarea prezentei, la casieriiile oricărei agenții fiscale din cadrul Serviciului Public de Impozite și taxe Constanța sau prin intermediul instrumentelor de plată electronică(on-line) pe etax.spit-ct.ro. În termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului verbal, călătorul are dreptul de a depune plângere la Judecătoria Constanța. Procesul verbal de constatare și sancționare a contravențiilor neatacat în acest termen constituie, potrivit legii, titlu executoriu fără investire sau altă formalitate (se va proceda la executarea silită).”, anunță CT BUS.
Motivația: au constănțenii bani!
Interesant este cum s-a ajuns la acest preț. Direcția Generală Gestionare Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanța scrie, într-un raport, că tarifele biletelor de călătorie nu s-au schimbat din anul 2013, că „sunt reduse ca valoare comparativ cu orașe similare din România și cu puterea de cumpărare din Constanța”. Așadar, au constănțenii bani, își permit să plătească mai mult! Ce nu se spune în raport este că salariile constănțenilor sunt sub media națională! Se mai spune în raport că propunerea de majorarea a tarifelor este „o decizie corectă de management pentru a maximiza sumele colectate de la beneficiarii serviciului de transport public”.
Primarul Chițac a semnat referatul de aprobare pentru acest proiect. În referat nu se amintește nimic despre promisiunile din campania electorală.
Ce promitea în campanie Vergil Chițac
În campania electorală, Vergil Chițac a promis, în nenumărate rânduri, că, dacă va câștiga alegerile, transportul în comun va fi gratuit în Constanța. Ca să fie credibil, a oferit și cifre, dar și exemple unde acest model se aplică.
„Vom aplica și noi un model de succes pe care l-am văzut în mai multe orașe – chiar în Estonia, citeam de curând – în care transportul este un transport public gratuit. În felul ăsta cred că-i vom determina pe cetățeni, dacă vom conexa faptul că transportul este gratuit cu un transport civilizat, să se deplaseze cu transportul în comun și repet, încă o dată, benevol vor renunța la mașini. Pentru că acum Constanța a devenit un oraș al mașinilor și al autoturismelor, nu al oamenilor.”, spunea candidatul.
„Ideea de a face un transport gratuit… o voi face, dar nu neapărat pentru că vreau eu. Măsura trebuie înțeleasă în contextul în care vrem ca lumea să mai renunțe la propriile mașini. Vrem să descongestionăm orașul de mașini. Și dacă vom face, printre altele, și un transport gratuit și civilizat, și la ore fixe și predictibil, atunci cred că unii oameni din orașul vor renunța la propria mașină și că e bine să folosească transportul în comun. Gratuitatea trebuie înțeleasă în contextul în care vrem să descongestionăm orașul de mașini. Nu neapărat eu că mi-am propus eu un scop electoral.“, afirma acesta, cu altă ocazie, într-o conferință de presă.
„La CT Bus se drenează bani, se externalizează servicii pe bani mulţi. (…) Cu 10 milioane de euro fac un transport mult mai civilizat decât acesta care este acum şi gratuit pentru toată lumea. Iar ei au un buget de 20 şi ceva de milioane”, mai puncta Vergil Chițac.
Da, dar ptr ucranieni gratuitați fara numar.