Veste bună pentru personalul navigant. Scapă de drumuri pentru acte

Autoritatea Navală Română a realizat demersurile legale către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, necesare pentru asigurarea prelungirii valabilității documentelor deținute de către personalul navigant român a căror valabilitate expiră pe perioada în care acționează starea de urgență.

Măsura a fost luată în contextul intrării în vigoare, în data de 16.03.2020, a stării de urgență pe teritoriul României, prin decret prezidențial, instituită pentru a limita la maxim răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 și având în vedere emiterea de către Organizația Internațională Maritimă a Circularei nr. 4204/Add.5 din 17.03.2020, prin care se solicită Statelor Membre adoptarea de măsuri urgente cu caracter excepțional cu privire la prelungirea certificatelor personalului navigant,

Prelungirea valabilității documentelor deținute de personalul navigant se va realiza după cum urmează:

  • brevetele și certificatele de capacitate care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • atestatele emise prin care se confirmă sau se recunoaște un brevet, certificat de capacitate, certificat de absolvire și certificat de radio-operator GMDSS care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • documentele de atestare (brevetele și certificatele de capacitate) pentru personalul navigant la bordul navelor de căi navigabile interioare care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • certificatele medicale și carnetele de serviciu care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020;
  • certificatele speciale emise personalului navigant la bordul navelor de căi navigabile interioare care expiră anterior datei de 1 iulie 2020 se prelungesc pentru o perioadă de 3 luni, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020.

„Aceste măsuri au fost luate pentru a veni în sprijinul întregului personalului navigant român în sensul facilitării continuării serviciului la bordul navelor, în contextul în care schimburile de echipaj se realizează în prezent cu dificultăți sau amânări din cauza închiderii granițelor ca urmare a pandemiei actuale.”, spune Cosmin – Laurențiu Dumitrache, directorul general al ANR.

Pentru orice informații legate de acest subiect, vă îndrumăm să contactați direcția de specialitate din cadrul Autorității Navale Române la adresa de e-mail: rna(at)rna.ro .

În conformitate cu prevederile HG 1133/2002 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Navale Române și de aprobare a Regulamentului de organizare şi funcţionare din 10.10.2002, una dintre atribuțile principale este evidenţa, atestarea şi brevetarea personalului navigant, astfel:

  • acordă, reconfirmă, suspendă şi anulează brevetele, certificatele de capacitate, atestatele şi certificatele de conformitate personalului navigant român; 
  • efectuează înmatricularea şi ţine evidenţa personalului navigant român; 
  • eliberează carnetul de marinar şi carnetul de serviciu, prelungeşte valabilitatea acestora şi efectuează operaţiunile de îmbarcare/debarcare a personalului navigant.




Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Linie de consiliere psihologică COVID-19 gratuită pentru cadre didactice, părinți și elevi

lun mart. 23 , 2020
Pentru a veni în sprijinul familiilor din România, Asociația Proacta EDU, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar, lansează prima linie de consiliere psihologică pentru perioada pandemiei, dar și după ieșirea din această criză, sub denumirea: AMBASADOR […]

V-ar putea interesa și: