Vești bune pentru marinari: valabilitatea carnetului de marinar se prelungește. Curse charter pentru schimburi

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Jocuri marinărești (foto: Ovidiu Oprea)

Astăzi, 21 mai, la Ministerul Transporturilor, Sindicatul Liber al Navigatorilor reprezentat de Adrian Mihalcioiu și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România reprezentă de președinte, Romeo Stavar-Vergea, și vicepresedinte, Florin Urziceanu, s-au întalnit cu reprezentanți ai instituției și conducerea operatorului aerian național, Tarom.

Discuțiile s-au purtat în jurul situației grave cu care se confruntă navigatorii români. S-a explicat sistemul care operează în transportul maritim și încercarea identificării unor soluții de transport în contextul de suspendare nu numai a zborurilor dar și a vizelor de intrare în multe din țările lumii.

S-a mai discutat despre planul de modificare a legii de ratificare a convenției MLC -2006, modificare necesară pentru implementarea convenției în legislația națională și despre prelungirea valabilității Carnetului de Marinar de la 2 la 5 ani.

„Analizând situația generată în shipping de pandemia Covid-19 și de măsurile luate pentru combaterea pandemiei, soluțiile nu sunt deloc simple iar contextul departe de a fi rezolvat insă s-a convenit să încercăm câteva soluții și să analizăm apoi dacă acestea vor fi viabile sau nu.”, spune Adrian Mihălcioiu.

S-a convenit ca joi 28 mai 2020 să se organizeze o cursă charter (numai pentru navigatori) la inițiativa operatorului aerian național pe ruta București- Amsterdam – București. Agențiile de crewing se vor organiza și vor pregăti necesarul de navigatori pentru această cursă dus și pe cât posibil și pentru întors. Sindicatul Liber al Navigatorilor va prelua cererile navigatorilor care au contracte de muncă semnate direct cu angajatorii externi. Dacă acest zbor va reuși să se organizeze, se poate ca această linie să fie deschisa pentru început la un zbor pe saptamană, joia, pe ruta Bucuresti Amsterdam și retur.

S-au mai luat în calcul și alte două aeroporturi, Londra și Munchen sau Frankfurt pentru a se organiza zboruri în aceleași condiții. Datele de zbor vor fi solicitate ulterior de Asociația Agențiilor de Crewing și comunicate corespunzător.

În același timp toate cursele aeriene umanitare efectuate la cererea MAE spre aeroporturi din Europa vor fi aduse la cunostința noastră imediat când acestea vor fi solicitate, pentru a putea fi folosite pe cât posibil în vederea trimiterii navigatorilor la schimb. SLN va purta discuții cu MAE pentru a reuși păstrarea câtorva locuri și la întoarcere, pentru navigatorii care vor veni de la nave prin aeroporturile respective.

S-a mai discutat posibilitatea de efectuare unor curse charter către SUA sau Asia cu aeronavele operatorului aerian național la cererea companiei de navigație interesate.

În principiu, Sindicatul Liber al Navigatorilor și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing spun că au sprijinul MT și Tarom în condițiile efectuării acestor curse aeriene speciale numai pentru navigatori. Cursele regulate țin de aprobarea și răspunderea a mai multor instituții din țara și înca este un proces foarte anevoios.

Săptămâna aceasta în Camera Deputaților se discută și despre aprobarea sau respingerea Ordonanței Guvernului PNL de modificare a Legii de ratificare a Convenției MLC 2006 pentru a putea fi implementată în legislația națională. Legea de ratificare ar trebui modificată în sensul introducerii unui paragraf care să arate prin ce act normativ se va implementa Convenția MLC 2006 în legislația națională. În lipsa acestui paragraf, Ministerul Justiției a respins Normele de Aplicare a MLC 2006 adoptate în ședintele de lucru la care au participat Autoritatea Navală Română, Sindicatul Liber al Navigatorilor și Asociația Națională a Agențiilor de Crewing din România.

În sfarsit, HG privind prelungirea valabilității Carnetului de Marinar de la 2 la 5 ani este redactată și va fi curând publicată în Monitorul Oficial. Astfel propunerile SLN făcute cu mulți ani în urmă își va găsi rezolvarea. Carnetul de Marinar va fi prelungit în baza unui Certificat Medical valabil la data prelungirii lui. Reamintim ca IMO a decis ca valabilitatea Certificatului Medical la navigatori să fie de minimum 2 ani.

Constanta-financiara-sigla-jpg

Articole recente

Mitshubishi
Teasing_Tucson Exclusiv Auto
sprijina-jurnalismul-independent

Leave a Reply

Your email address will not be published.