Alternativa Techirghiol, între a fi și a nu fi: soarta drumului se decide în următoarele 5 zile

Alternativa Techirghiol nu are încă un constructor. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat încă din 2024 procedura de licitație, dar a amânat, în mai multe rânduri, desemnarea unui câștigător.

Cea mai recentă dată la care ar fi trebuit să aibă loc acest lucru a fost 16 octombrie, ora 18.00.

Pe site-ul de licitații SICAP nu există însă nici o actualizare, deși suntem în 19 octombrie.

Reamintim că firmele care doresc să construiască drumul au depus oferte pe 24 decembrie 2024.

Prezent în Constanța în luna martie 2025, la o conferință de presă la care a invitat numai pe cine a dorit, ministrul Transporturilor de atunci, Sorin Grindeanu, dădea asigurări că un câștigător al licitației va fi desemnat în aprilie 2025.

„În luna aprilie vom desemna câștigătorul. E concurență, sunt 11 oferte. Este un proiect important pentru noi.”, a spus atunci Grindeanu, PSD. Între timp, nu mai este ministru, dar a ajuns președinte interimar al partidului.

Potrivit SICAP însă, desemnarea câștigătorului urma să fie făcută în mai 2025, nu în aprilie. 

În luna mai, autoritățile au amânat însă decizia, iar noul termen pentru evaluarea tehnică și economică a ofertelor fost 16 iulie 2025. Nici atunci nu s-a întâmplat însă nimic.

S-a stabilit însă un nou termen pentru evaluare: 16 septembrie 2025, ora 18.00. Nici acest termen nu a fost cu noroc.

Potrivit documentelor consultate de Constanța 100%, ofertele depuse pe 24 decembrie 2024 expiră pe 24 octombrie 2025. În cazul în care se va atinge această dată fără a avea un câștigător, procedura de depunere a proiectelor va trebuie reluată.

Cele 11 oferte depuse

Printre ofertanți se numără consorții din cinci țări, fiecare cu expertiză solidă în domeniul construcțiilor de infrastructură. Detaliile acestora sunt:

1️. Asocierea CONSTRUCȚII ERBAȘU SA – CONCELEX SRL – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL(România):

  • Lider de proiect: CONSTRUCȚII ERBAȘU SA.
  • Asocierea propune o soluție bazată pe experiența companiilor românești în infrastructura națională.

2️. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN LLC – GOTT STRASSE S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – NVO “TRANSINZHINIRYNG” S.R.L. – МAST-BUD LTD (Ucraina – România):

  • Lider: AUTOMAGISTRAL PIVDEN LLC, un jucător important pe piața ucraineană.
  • Consorțiul include și companii din România, cu expertiză locală.

3️. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia):

  • Companie turcă de renume, cunoscută pentru participarea la proiecte mari de infrastructură în Europa și Asia.

4️. Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România):

  • Lider: IC IÇTAŞ INŞAAT, o firmă turcă de top, parteneriat cu ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA din România.

5️. Asocierea ITINERA S.p.A – SAIPEM S.p.A. (Italia):

  • Lider: ITINERA S.p.A., parte a grupului italian Gavio, cu experiență în proiecte complexe de autostrăzi.

6️. KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia):

  • O altă companie importantă din Turcia, recunoscută pentru construcțiile sale moderne.

7️. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia):

  • Lider: MAKYOL INSAAT, cu un portofoliu semnificativ de proiecte de drumuri rapide.

8️. Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.(Turcia):

  • Lider: MAPA INSAAT, un alt jucător major pe piața turcă.

9️. Asocierea ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. – STRACO HOLDING SRL (Turcia – România):

  • Lider: ONUR TAAHHUT, recunoscut pentru proiectele sale din Europa de Est.
  • Parteneriat cu STRACO HOLDING SRL, o companie românească.

10. Asocierea TRACE GROUP HOLD PLC – BOG’ART SRL – GP GROUP JSC – OYL COMPANY HOLDING AG S.R.L. (Bulgaria – România):

  • Lider: TRACE GROUP HOLD PLC din Bulgaria.
  • Include companii românești și internaționale cu experiență diversificată.

11. WEBUILD SPA – MILANO (Italia):

  • Compania italiană este un lider global în construcții de infrastructură, implicată în proiecte de mare anvergură la nivel mondial.

Caracteristicile tehnice ale proiectului

Autostrada va traversa localitățile Techirghiol, Eforie, Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August, având următoarele specificații:

  • Lungime: 30,59 km.
  • Structuri: 31 (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv un pod nou peste Canalul Dunăre – Marea Neagră.
  • Benzile: două benzi de circulație pe sens.
  • Infrastructură suplimentară: spații de servicii, parcări, perdele forestiere (85 ha), Centru de Întreținere și Coordonare.
  • Noduri rutiere: 5, situate la Cumpăna, drumul de legătură, DN39A-DN39, DN38 și comuna 23 August.

Scopul proiectului

Cu o lungime de 30,59 km, proiectul promite să conecteze rapid sudul litoralului românesc de Autostrada A4, reducând timpul de deplasare și sporind siguranța rutieră. Valoarea proiectului este de 4,36 miliarde lei (fără TVA), finanțată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021-2027. Contractul prevede o durată de implementare de 48 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție.

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de Facebook.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

O linie de autobuz și-a schimbat ruta pentru că s-a surpat asfaltul VIDEO

Dum oct. 19 , 2025
CT BUS a anunțat modificarea temporară a traseului liniei 42. „Din cauza unei surpări a carosabilului pe strada Remus Opreanu, în zona Comandamentului Flotei, autobuzele care circulă pe această linie vor întoarce la capătul de linie de la Poarta 1.”, spune compania. Reprezentanții CT BUS transmit că traseul obișnuit va […]