Costinești și Neptun riscă să rateze începutul sezonului estival 2026

Gara Costinești, plină de turiști. Foto: iulie 2025, Constanța 100%

Lucrările de modernizare a haltelor Costinești Tabără și Neptun riscă să nu fie gata nici măcar până la începutul minivacanței de 1 mai 2026, dată când începe oficial sezonul estival, deși au fost anunțate încă din primăvara acestui an. Motivul nu ține de constructori sau de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, ci de CFR Călători, care nu a lansat până acum licitația pentru contractarea autobuzelor de înlocuire a trenurilor, scrie ClubFeroviar.ro.

Sezonul estival s-a încheiat, șantierele nu au început

Deși sezonul estival 2025 s-a încheiat de trei săptămâni, peroanele din Costinești Tabără și Neptun au rămas intacte. Planurile inițiale prevedeau închiderea circulației feroviare pe 15 septembrie, apoi pe 22 septembrie, dar termenul a fost amânat pe termen nedeterminat.

Oficialii SRCF Constanța au explicat că pentru demolarea peroanelor vechi și construirea unora noi este necesară închiderea traficului pe secția Constanța – Mangalia. Transferul călătorilor urma să fie asigurat timp de patru luni cu autobuze puse la dispoziție de CFR Călători.

CFR Călători recunoaște: licitația nu e în SEAP

O solicitare oficială trimisă operatorului feroviar de stat a confirmat situația: în SEAP nu a fost publicat niciun anunț de licitație. Explicația oferită:

„CFR Călători a pregătit documentația necesară pentru demararea achiziției, conform Legii achizițiilor sectoriale nr. 99/2016. În prezent, procedura este demarată, urmând a fi finalizată după parcurgerea etapelor prevăzute de legislație.”

Problema este că, în cel mai optimist scenariu, doar procedura de achiziție va dura peste două luni și jumătate(depunerea ofertelor, evaluarea, comunicarea rezultatelor și perioada de contestații). Practic, un contract ar putea fi semnat abia spre sfârșitul anului sau începutul lui 2026, ceea ce face ca începerea lucrărilor efective să se suprapună cu iarna.

De ce nu sunt suficiente microbuzele private

Pe ruta Constanța – Mangalia există deja zeci de firme de transport, dar traseele nu oferă legături convenabile pentru călătorii CFR. Spre exemplu, pentru a merge din Costinești la Mangalia trebuie schimbate două microbuze, iar tarifele sunt mai mari: 12 – 14 lei la microbuz, față de 9 lei la tren.

Ce se modernizează la haltele Costinești și Neptun

Valoarea totală a contractelor este de peste 30,6 milioane lei fără TVA:

  • Costinești Tabără – 14.062.160,74 lei
  • Neptun – 16.571.306,07 lei

Lucrările prevăd:

  • construirea de clădiri noi de călători;
  • peroane moderne, cu rampe pentru persoanele cu dizabilități;
  • sistematizarea accesului și amenajarea trecerilor la nivel;
  • garduri de protecție în zona liniilor;
  • instalații moderne de telecomunicații și siguranță;
  • sisteme de supraveghere video.

Dacă procedura de licitație pentru autobuze nu va fi urgentată, șantierele vor începe abia „când ninge”, iar finalizarea lor până la 1 mai 2026 devine o misiune imposibilă.

Recomandare: Cafeaua pe litoral, mai scumpă decât în Spania, Croația sau Egipt. FPTR: „Vacanța la Marea Neagră e mai ieftină ca în Bulgaria”

Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de Facebook.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website. Comentariile la articole sunt moderate.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul următor

Victorii spectaculoase pentru CS Medgidia: succes la handbal și volei în aceeași zi

sâm sept. 27 , 2025
Clubul Sportiv Medgidia are motive serioase de bucurie după un weekend plin de realizări. Echipa de handbal masculin a reușit o victorie de senzație în deplasarea de la Târgoviște, unde s-a impus cu scorul de 41-31, după ce a fost condusă la pauză cu 16-15. „Panterele” au turat motoarele în repriza […]