
În fiecare toamnă, șoferii din România sunt bombardați cu articole alarmiste de tip “avertismentul momentului de la RAR”, “amenzi uriașe pentru cei cu cauciucuri all season” sau “vești de ultimă oră pentru toți șoferii”. Majoritatea sunt fake news și nu au legătură cu legislația rutieră.
Informațiile oficiale vin de la Registrul Auto Român (RAR):
- NU s-a modificat legislația rutieră în 2025 cu privire la anvelopele de iarnă.
- Toate anvelopele inscripționate cu literele M și S (M+S, M.S. sau M&S) sunt considerate legale pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.
- Denumirea “all season” este doar una comercială și nu are relevanță juridică. Dacă anvelopa are marcajul M+S, este acceptată conform legii.
Ce spune legea:
OG nr. 5/2011, care modifică OG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, prevede că vehiculele trebuie echipate cu anvelope de iarnă atunci când circulă pe carosabil acoperit cu zăpadă, gheață sau polei. Nu există o perioadă calendaristică fixă (ex. “de la 1 noiembrie”), ci doar condiția drumului.
RAR recomandă șoferilor:
- Schimbați anvelopele când temperaturile coboară sub 7–8°C – cauciucurile de iarnă rămân moi și aderente, spre deosebire de cele de vară.
- Verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. După 4–5 ani, cereți părerea unui specialist.
- Anvelopele de iarnă aflate în stare bună reduc distanța de frânare și cresc siguranța pe drumurile alunecoase.
📌 Sancțiuni:
Lipsa anvelopelor de iarnă pe drumurile acoperite de zăpadă, gheață sau polei atrage amenzi încadrate la clasa a IV-a de sancțiuni: 9–20 puncte-amendă.
Concluzia: nu vă lăsați păcăliți de articole clickbait. Atâta timp cât folosiți anvelope marcate M+S, respectați legea. Iar orice modificare legislativă reală va fi anunțată oficial de Registrul Auto Român.