O locomotivă germană din 1911, expusă în Gara Constanța

În Gara CF Constanța se află expusă o locomotivă fabricată în anul 1911, de tip Bft-n, care a fost fabricată de compania germană Orenstein & Koppel la începutul secolului XX. Cu o lungime de doar 5,9 metri și greutatea de 18 tone, vechea locomotivă avea o putere de 60 CP și dezvolta o viteză maximă de 15 km/ oră.

În afară de dimensiunile reduse pentru o locomotivă, o altă particularitate este că nu avea un cuptor pentru a arde combustibilul necesar încălzirii apei din cazan, pentru a produce astfel aburul necesar punerii în mișcare. Este dotată cu un tanc de înmagazinare care era încărcat direct cu abur de la un boiler. Acest tip de locomotivă a fost creat special pentru manevre în locuri care prezintă pericol de foc și explozie, cum ar fi rafinării, depozite de produse petroliere, depozite militare și fabrici de muniții sau produse periculoase.

Locomotiva expusă în Gara CF Constanța a fost fabricată pentru rafinăria Astra Ploieşti şi a fost folosită pentru deplasarea vagoanelor – cisternă destinate produselor descărcate de pe navele ce ajungeau în Portul Constanţa, în zona depozitelor care în prezent aparțin societăţii Oil Terminal.

După o exploatare de aproximativ 50 de ani a fost garată în curtea aceleiași societăți până în anul 2015.

Locomotiva a fost recondiţionată timp de de şase luni, de către personalul din cadrul secţiei Mecanică a societăţii Oil Terminal, în colaborare cu inginerul specialist al SRCF Constanța Radu Bellu, iar apoi a fost expusă în Gara CF Constanța.

Locomotiva de tip Bft-n reprezintă unul dintre cele două exemplare de acest tip care mai există în România, celălalt fiind expus la Muzeul Locomotivelor cu abur din Sibiu.


Puteți urmări Constanța 100% și pe Google News sau canalul de WhatsApp.

Conținutul website-ului www.ct100.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informațiile publicate pe acest site sunt protejate de către prevederile naționale și internaționale legale în vigoare. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conținutului acestui website.

Comentariile la articole sunt moderate. Așa se întâmplă încă din 2015, de la înființarea Constanța 100%. Am luat această decizie pentru a evita injuriile, calomniile, informațiile false. Dacă doriți să comentați, vă solicităm să folosiți un limbaj decent, să nu folosiți atacuri la persoană și nici informații false. Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate a comentariilor și a acțiunilor sale decurgând din acest act.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Next Post

Vergil Chițac în campania electorală: „În mod inexplicabil unele străzi au devenit cu sens unic”. Ajuns primar, înființează noi sensuri unice

vin oct. 20 , 2023
Primăria Constanța înființează noi sensuri unice pentru a crea locuri de parcare lângă borduri, deși în campania electorală actualul primar critica înființarea de sensuri unice fără noimă. Astfel, Începând de vineri, 27 octombrie, traficul rutier va fi reorganizat pe 3 străzi din zona centrală. Iată modificările: „Proiectul de reorganizare a […]

V-ar putea interesa și: