
Am mai spus-o, o repet: unul din atributele unei administrații de succes este echitatea. Cu alte cuvinte, legile, hotărârile de consiliu municipal, normele trebuie să fie egale pentru toți. Când nu se întâmplă așa, administrațiile – fie ele locale, fie centrale – eșuează.
De astăzi, 18 iunie, a intrat în vigoare plata parcării în municipiul Constanța, după aprobarea noului regulament de către o parte din consilierii locali. Este aceste un regulament echitabil? Am arătat deja că are multe hibe și că, spre deosebire de cele din orașele europene, este injust. Ne refeream la parcările rezidențiale.
Regulamentul nu e echitabil nici în teorie, nici în practică. Primii care ar trebui să i se supună sunt, nu-i așa, cei care l-au votat. Așa s-a întâmplat, de pildă, în Oradea, orașul de unde liberalii iau, din când în când, lumină. Primul lucru pe care l-a făcut primarul Bolojan a fost ca parcarea din fața primăriei să poată fi folosită de toată lumea, dar contra cost. Toți plătesc. Cine vrea să stea cu mașina acolo 8 ore, o poate face, dar, dacă stă mai multe de două ore, va trebui să plătească 45 de lei pe oră. Da, ați citit bine, 45 de lei. Evident, un preț prohibitiv, născocit tocmai pentru ca funcționarii să nu folosească parcarea toată ziua.
În Constanța au fost montate deja panouri care ne avertizează că trebuie să plătim parcarea. Primele au apărut în centru, pe bulevardul Tomis, și în Mamaia. Am dat o fugă până la primărie, să vedem dacă un astfel de semn s-a montat și în fața parcării de acolo.
Nici vorbă!
Ba mai mult, din punct de vedere legal nici nu au voie să ajungi în fața primăriei cu mașina, pentru că la intrare pe alee te întâmpină, mare și amenințător, un semn de interzis (cu excepția mașinilor instituției). Evident, la fel se întâmplă și în fața Prefecturii, dar și a Consiliului Județean.

Astăzi este vineri, vinerea verde, iar parcarea primăriei era în cea mai mare parte goală. Cea de la Prefectură, plină. La Consiliul Județean, parcarea din față era goală, cea din lateral, mai ferită de ochii lumii, arhiplină. Toate aveau însă barierele puse.
Așadar, cei care muncesc în centru vor plăti 4 lei pe oră. Avocatul Cătălin Filișan a făcut un calcul, pe care l-a postat pe pagina sa de socializare: „Ora de parcare s-a dublat, parcometre nu sunt, ne-am întors la SMS dar la un preț dublu. Vreo 640 lei / luna pentru cine sta la munca 8 ore sau 7680 lei pe an.”
Șefii din primărie, dar și consilierii municipali care au votat regulamentul și parchează în fața primăriei, când se duc la muncă, în comisii, nu vor plăti 4 lei pe oră. Nu știu nici dacă vor plăti un abonament lunar sau anual, așa cum au posibilitatea cei care au sediul în zona 0, pentru că nu există niciun fel de semn de parcare. Acolo regulile nu se aplică. Pentru ei, regulile nu există.
În opinia mea, primul semn care să indice că parcarea se plătește ar fi trebuit să fie amplasat în parcarea primăriei.
P.S. „Bariera nu se mai dă jos! Nu se mai blochează.”, a spus primarul Vergil Chițac, în emisiunea Realitatea locală, la Dobrogea TV, în decembrie 2020. „Nu vreau să o desființez în momentul acesta, dar am dat ordin să o țină deschisă tot timpul. Spre deosebire de perioada aceea a domnului Bolojan, noi nu avem în momentul de față un regulament al parcărilor. Lucrăm la el.”, a spus Vergil Chițac.
Articole similare:
Primele 30 de minute de parcare rămân gratuite în Constanța
Parcarea în Constanța se va plăti prin aplicație, parcometre sau tichete răzuibile
Platforma pentru închirierea unui loc de parcare în municipiul Constanța este funcțională
Și în Londra, parcarea rezidențială este, în unele cazuri, mai ieftină decât în Constanța
Parcarea în Milano, gratuită pentru rezidenți. Fără plăcuțe
Parcarea în Constanța, discriminatorie și printre cele mai scumpe din Europa
Regulamentul parcărilor a fost aprobat de consilierii municipali din Constanța
De la 1 ianuarie 2022, se va majora taxa pentru parcarea rezidențială în Constanța
fiecare institutie este normal sa aibe propia parcare Asta am vazut si la banci de exemplu Cind s-a construit primaria a fost conceputa pe sistem comunist si erau citeva sute de masini in oras Trebuie regindit si refacut tot centrul Prea va vaitati pe tema asta Un client poate sa-si lase masina si la citeva strazi mai depare dar asa ne-am invatat : sa parcam in usa apartamentului Oricum consumati prea multa cerneala pe tema asta
Si angajata de la primarie nu poate sa-si miste fesele lasandu-si masina,cu care a venit la serviciu,cateva strazi mai departe?Doar prostimea?